Litovel - Chudobín - Javoříčko - Bouzov - Loštice - Litovel

Je první listopadový den, počasí je ještě velmi příjemné a my zvažujeme, kam vyrazíme do prosluněného dne. Sice cítím v krku nějaké škrábání, ale sedět doma se mi určitě nechce. Po krátké debatě padá volba na Bouzov, jelikož jsem tam ještě nikdy nebyl a už dlouho máme tuto trasu v hlavě. Posnídáme, chystáme mapu, balíme si do batohu věci, dávám kola do auta a míříme směrem na Litovel, kde auto zaparkujeme.

Nacházíme se u Uničovského rybníka, na jehož břehu leží krásná budova gymnázia, projíždíme okolo a směřujeme se na náměstí. Tady se chvilku zastavíme, udělám nějakou fotku a jdeme se podívat, jestli není otevřené infocentrum. Bohužel je neděle a je po sezóně, tak máme dnes smůlu. Projedeme náměstím a dále míjíme městské muzeum. Za ním najedeme na hlavní cestu a po pár desítkách metrů odbočujeme na cyklostezku.

Dneska je opravdu nádherně, je sice trošku opar, ale sluníčko svítí a barvy podzimní přírody dokreslují krásu. Teď se směřujeme do obce Vísky a za ní podjíždíme rychlostní silnici R35 a ocitáme se v obci Sobáčov. Tady se stočíme vlevo a zanedlouho vjíždíme do Chudobína. Tato malá obec se vyznačuje třemi nádhernými kostely a zámečkem. Vše pečlivě dokumentuje náš foťák a my se posouváme dále.

Z Chudobína už najíždíme na hlavní silnici, ale není zde dneska skoro žádný provoz. Začínáme poměrně stoupat a Litovel máme pod sebou po pravé straně. Najedeme na hranici lesa a znova se těšíme pohledem na krásné podzimní listy stromů. Dalším místem, které míjíme je Pinda a tady se chviličku zdržím, protože mi foťák padá do mokré trávy a mě nezbývá, než pracně osušit a vyleštit čočku fotoaparátu.

Doháním Irmíska a zanedlouho vystoupáme do obce Slavětín. Tady u kaple sv. Cyrila a Metoděje znova najíždíme na cyklostezku a už zase můžeme jet v klidu vedle sebe. Za necelý kilometr přijíždíme na křižovatku a cyklostezka odbočuje vpravo. Já si chci dneska užít i kousek nezpevněné cesty, tak najíždíme na modrou turistickou značku. Čeká nás asi kilometrový pohodový sjezd po lesní cestě. Ten máme rychle za sebou a po polní cestě kousek nastoupáme do obce Veselíčko.

Znova se dostáváme na asfaltovou cestu a do Javoříčka nás čeká příjemný a delší sjezd. V Javoříčku si jdeme prohlédnout a vyfotit památník obětí II. Světové války. Nedaleké Javoříčské jeskyně jsou už bohužel zavřené. Tady najíždíme opět na perfektní cyklostezku, které nás vede údolím říčky Javoříčka. Po necelých třech kilometrech dorážíme k rozcestí Nad Špraňkem, kde odbočíme vpravo. Projíždíme okolo rybníku a čeká nás krátký výšlap.

Když se vyšvihneme nahoru, vidíme v dálce hrad Bouzov. Teď už sjedeme do stejnojmenné obce a k hradu si zase musíme něco vyšlápnout. Ale zanedlouho vjíždíme do areálu a už stojíme před pohádkovým hradem. Hned na první pohled se mi hrad moc líbí. Uděláme si nějakou fotku, kupujeme si jeden z prohlídkových okruhů a parkujeme svoje kola na prvním nádvoří. Bohužel jsme zapomněli zámek a tak doufáme, že kola zůstanou na svém místě. Jelikož máme ještě čas, jdeme si dát do místního bufetu svařák.

Náš prohlídkový okruh vede na vyhlídkovou věž a tady si uděláme dalších několik fotek. Za necelou hodinku jsme zpátky u kol a přemýšlíme, kde si dáme něco k snědku. Sjíždíme dolů do městečka a usazujeme se v jedné z hospůdek. Objednáváme si svíčkovou a čaj. Já už bohužel cítím, že budu nemocný. Začínám pokašlávat a v krku mě pálí. Co se dá dělat, je třeba dojet zpátky k autu. Po necelé hodince odpočinku jsme připraveni na další cestu.

Vyjíždíme z Bouzova a před námi je dlouhý sjezd po hlavní silnici až do obce Jeřmaň. Jen už je trošičku zima. Teď pojedeme skoro po rovince okolo říčky Třebůvka a nad námi se občas ukáže nějaká skála. Dalším místem, kterým projíždíme, jsou Loštice. Ale tady projíždíme opravdu rychle, protože všudypřítomný zápach z tvarůžek není zrovna moc příjemný. Z Loštic projedeme opět nad rychlostní silnicí R35 a vjíždíme do Moravičan.

Projíždíme městečkem po modré turistické značce a dostáváme se na okraj lesa. Držíme se modré turistické značky a stezka nám začíná velmi prudce stoupat. Pod hromadou listí se ukrývají větší kameny a i já musím seslézt před vrcholem a tlačit kolo. Dostáváme se ke kapličce svatého Josefa u Stavenice, která se nachází uprostřed lesa.

Od kapličky už naštěstí nestoupáme, projíždíme mezi stromy a po zhruba kilometru přijíždíme na zpevněnou lesní cestu. Studuju mapu a myslím si, že bychom po ní mohli dojet k cyklostezce. Odbočujeme tedy vpravo a po pár set metrech jsme skutečně tam, kde jsme se chtěli dostat. Teď nás čeká asi dvoukilometrový asfaltový úsek v lese. Jede se tady perfektně. Když dojedeme na konec lesa, napojujeme se na hlavní cestu, přejíždíme železniční trať a směřujeme se na Nový Dvůr.

Z Nového Dvora nás čeká sjezd do Litovle a my brázdíme uličkami a hledáme Uničovský rybník. Ten za chvíli nacházíme, dáváme kola zpátky do auta a ceká nás 60 kilometrová cesta domu. Přijíždíme za tmy a jdeme si dát vanu.