Český Šternberk - Sázava - Český Šternberk

Probouzíme se v penzionu Druhý mlýn nacházející se v krásném údolí nad Chomutovem a balíme se. Naše krátká dovolená v Krušných horách je u konce. Ale přímo domů nepojedeme, chceme se podívat do Českého Šternberka a ještě ujet pár kiláků na kole. Jdeme na snídani, loučíme se a kolem deváté hodiny vyrážíme.

Před jedenáctou hodinou zastavujeme u hradu Český Šternberk, sundáváme kola z nosiče a jsme připraveni vyrazit. Naše první metry vedou nahoru k hradu. Na nádvoří se usazujeme u bufetu a jdeme si dát kávičku. Pak míříme na druhou stranu hradního areálu k hladomorně. Tady zamykáme kola a jdeme vylézt na tuto hradní věžičku. Je odtud krásný výhled na řeku Sázavu. Uděláme par fotek a vracíme se zpátky k hradu.

Pak už sjíždíme dolů do města a podél řeky se vydáváme do města Sázava. Nejprve pojedeme čtyři kilometry v úrovni řeky, fantastickou přírodou a cestou mineme několik chat. Cesta nás přivádí do Poříčka a tady se od řeky odpojíme. Cesta se dere několik set metrů nechutně vzhůru a my se dostáváme do obce Čeřenice. Tou projedeme a směřujeme se do další obce s názvem Bělokozly.

Za Bělokozly se cesta láme a my před sebou máme dvoukilometrový sjezd do Sázavy. Jelikož je doba oběda, nejprve jedeme na oběd do Kozlovny, která se nalézá nedaleko vlakového nádraží. Po celkem chutném obědě předjíždíme na druhou stranu řeky Sázavy a ocitáme se Sázavského kláštera. Jdeme se podívat do areálu a udělat pár fotografií.

Ze Sázavy už nikam dál nepojedeme a budeme se vracet stejnou cestou, jakou jsme zde přijeli. Představuje to dvoukilometrové stoupání do Bělokozlů a posléze prudké klesání z Čeřenic. Jsme zpátky na úžasné cestě vedoucí kolem řeky Sázavy a užíváme si zdejších krás. Po příjezdu do Českého Šternberka zaskočíme na zmrzlinu a pak se už přezouváme k autu. Cesta domů do Kroměříže proběhne bez problémů a my máme první letošní dovolenou za sebou.