Kolence - Rožmberk - Třeboň - Majdalena - Nové Hutě - Chlum u Třeboně - Stará Hlína - Kolence

Je sobota ráno a my s miláčkem vyrážíme na týdenní dovolenou na Třeboňsko. Snídáme, nosíme věci do auta, nahazuji kola do držáků a z Kroměříže vyjíždíme okolo sedmé hodiny. Cesta nám ubíhá poměrně rychle a hlavně bez komplikací, a tak přijíždíme do našeho cíle lehce po desáté hodině. Jsme v malé vesničce Kolence, která se nachází za Novosedly nad Nežárkou a ubytováváme se v příjemném penzionu Myslivna.

Jelikož jsme natěšení na kola, moc se nevybalujeme a naopak převlékáme se do cyklistického a v jedenáct hodin jsme připraveni šlápnout do pedálů. Mám dopředu naplánované trasy a samozřejmě se chci vyhnout silnicím co nejvíce a tak ihned v Kolencích odbočujeme a míříme k lesu. Jedeme po neznačené asfaltové cestě, která nás vede okolo rybníčku Ostrý a vjíždíme do lesa. Hned ze začátku míjíme malý skalnatý útvar zvaný Čertova šlápota. Pokračujeme po skvělé lesní asfaltové cestě a užíváme se příjemného ovzduší, stínu a klidu.

Jsme překvapeni, kolik je zde všude borůvčí. Zhruba po pěti kilometrech přijíždíme na rozcestí Smítka a odtud je to už kousek k rybníku Rožmberk, který je v ČR rozlohou největší. Těsně předtím, než najedeme na jeho hráz, jsme svědky pádu přes řídítka jednoho z protijedoucích cyklistů. Klasická chyba – přibrzdění předního kola při sjezdu na nezpevněném povrchu. Ptáme se ho, jestli je v pořádku. Tvrdí, že ano a my můžeme pokračovat dále. Čeká nás asi dvou kilometrový fantastický úsek dubovou alejí okolo Rožmberku.

Můj foťák cvaká jeden snímek za druhým a pomalu se dostáváme až k hrázi Rožmberku. Uděláme si společnou fotku a pokračujeme dále. Asfaltovou cestou míříme do Přeseky a následuje obec Břilice. Tou taky profrčíme a zanedlouho vjíždíme do Třeboně. Proplétáme se postupně městem a přijíždíme k Bertiným lázním. Pak už projíždíme Hradeckou bránou a ocitáme se na náměstí.

Panuje zde čilý ruch, protože je sobota a jsou zde trhy. Proplétáme se mezi lidmi a hledáme nějakou restauraci, kde bychom si dali oběd. Jednu nacházíme, usazujeme se a dobrých 15 minut si nás nikdo nevšímá. Tak tohle ne. Zvedáme se a jdeme pryč. Scházíme o kousek níže, vcházíme do průchodu a objevujeme restauraci. Zamykáme si kola a zanedlouho si už pochutnáváme na obědu. A jelikož jsme v Třeboni, já si objednávám kapříka.

Po skvělém jídle jdeme navštívit infocentrum, které je jen pár kroků od restaurace, kupujeme si nějaké magnetky a vizitky a jdeme se podívat na vyhlídkovou věž. Výhled je opravdu parádní a máme pod sebou Třeboň jako na dlani. Dělám několik fotek a pak se přesouváme zpátky ke kolům. Pěšky pak jdeme na nádvoří nedalekého zámku, který je opravdu rozsáhlý. Pak už nasedáme na kola, projíždíme okolo pivovaru Regent a Novohradskou bránou. Ocitáme se na břehu Světa - nejstaršího rybníku u nás.

Udělám si opět nějaké fotky a jedeme po břehu šotolinovou cestou. Panuje zde poměrně hustý provoz. Ale není se co divit, je víkend a hlavně panuje letní počasí. Zanedlouho přijíždíme ke skutečnému architektonickému skvostu. Schwarzenberská knížecí hrobka je vskutku krásným dílem. Opět si zde dělám několik fotek. Dneska to tady omrkneme jen zvenku, na prohlídku se dostaneme až další sobotu.

Nasedáme znova na naše věrné oře a najíždíme na cestu okolo Opatovického rybníku. Tady se už konečně dostáváme mimo město a není tady skoro ani živáčka. Míjíme několik stavidel a vjíždíme do lesa. Tady se na několik kilometrů znova dostáváme do stínů stromů a šlape se nám parádně. Dostáváme se na místo zvané Majdalena a odtud se směrujeme na Chlum u Třeboně. Najíždíme na hlavní silnici a po pár set metrech zastavujeme v jedné hospůdce na pivko.

Po krátké zastávce ještě kousek pokračujeme po hlavní cestě, ale v místě zvaném Kosky uhýbáme na lesní silnici a do Chlumu to vezmeme oklikou. Konečně jedeme zase v stínu a asi 3 kilometry velmi mírně stoupáme. Přijíždíme na Nové Hutě (485 mnm), kde se nachází rekreační středisko a to zezadu objíždíme. Teď nás čeká zase asi tří kilometrová cesta lesem a budeme mírně klesat. Vyjíždíme u rybníku Hejtman a ocitáme se v Chlumu u Třeboně.

Dá se říct, že všude okolo Hejtmanu jsou kempy a chatičky. Projedeme si to tady a na jednom molu si děláme společnou fotku. Pak se ještě snažíme najíst cestu do areálu místního zámku, ale to se nám nedaří, protože hlavní brána je zavřená. Nevadí, jdeme si dát další pivko do místní hospůdky. Po půl hodince opět nasedáme a vydáváme se po hlavní silnici směrem na Majdalenu. Projíždíme Hamrem a v Koskách opět uhýbáme.

Najíždíme na cyklostezku a opět se noříme do stínů stromů. Ale tentokráte už budou převládat duby. Postupně se dostáváme k rybníku Velký Hospodář, jedeme po jeho břehu a pak najíždíme do skvělé úzké aleje okolo Nové Řeky. Cesta je parádní, pozorujeme krásnou přírodu, ale zdá se nám nekonečná. Na silnici se dostáváme až u Stříbřeckého mostu. Po dalších třech kilometrech jízdy okolo rybníků se dostáváme do obce Stará Hlína.

Tady překřižujeme hlavní tah a ještě jednou se zastavujeme v místní hospůdce. Občerstvujeme se a nabíráme síly na poslední část naší cesty. Za vesnici najíždíme na polní cestu, projedeme okolo Hodějovického rybníku a ocitáme se na rozcestí Smítka. To už známe z dnešního dopoledne. Před námi je posledních pět kilometrů pohodové jízdy a ocitáme se v Kolencích. Těšíme se na pořádnou sprchu a večeři.