Staré Město - Branná - Přemyslovské sedlo - Kouty nad Desnou - Dlouhé stráně - Vernířovice - Velké Losiny - Hanušovice - Staré Město

Dneska máme v plánu vyšlapat na naši největší přečerpávací elektrárnu Dlouhé stráně, jejichž vrchní nádrž se nachází ve výšce (1350 mnm). Počasí se nám dneska otočilo zády a po obloze se honí ocelové mraky a vrcholky hor jsou skryty v oblacích. Nám to ale nevadí a vyrážíme ze starého Města do Branné. Tady se na chvilku zastavujeme a jdeme se podívat do tohoto malebného městečka, které zdobí kostel a zámek. Ve vesnici je docela rušno, protože se zde připravují závody historických motocyklů. Z Branné si to namíříme na Nové Losiny a mírně sjíždíme po hlavní cestě. Z Nových Losin nás už čeká zase stoupání na Přemyslovské sedlo (750 mnm).

Odtud sjíždíme do Přemyslova a kousek pod ním odbočujeme na cyklostezku vedoucí lesní cestou do Koutů nad Desnou. Za chvíli se do tohoto městečka dostáváme, a jelikož nám nějak vyhládlo, chceme najít nějaký obchůdek. To se ukazuje jako docela veliký problém a nejbližší obchůdek nacházíme až v Loučné nad Desnou. Dáváme si rohlíky s šunkovým salámem a pak pokračujeme zpátky na Kouty nad Desnou. Mírně stoupáme, je zima a fouká protivný vítr. Těsně, než začne cesta serpentýnama stoupat na Červenohorské sedlo, odbočujeme vpravo a jedeme krásným údolím směrem na spodní nádrž Dlouhých strání. K ní se už docela zapotíme, ale zanedlouho se už u spodní nádrže (800 mnm) fotíme.

Vrcholky jsou pořád zahalené mraky, tak už tušíme, že na horní nádrži nebude vidět zhola nic. Stoupáme dále po asfaltové cestě a přes všechno se jede hodně pohodově. Na cestě je klid, nepotkáváme ani živáčka a stoupání má rozumný sklon. Pod námi se rozprostírá údolí v čele s dolní nádrží a my se za dalších deset minut vyhupujeme na rozcestí Pod horní nádrží (1180 mnm). Odtud musíme ještě asi kilometr nastoupat. Svět kolem nás mizí a my plujeme mléčnou dráhou. No co, taky je to zajímavý zážitek. Dojíždíme nahoru a z horní nádrže vidíme akorát zábradlí. Viditelnost je tady s bídou 10 metrů. Dáme si rychle tatranku a chystáme se na sjezd dolů.

Navlékáme větrovky a otáčíme řídítka nazpátek. Jede se krásně, ale zima nějak zalézá za kůži. Sjíždíme asfaltovou cestou a u Tetřeví chaty fotíme další větrné elektrárny. Pokračujeme dále dolů až na rozcestí Pod vlčím sedlem (685 mnm), kde se dáváme směrem na Vernířovice a zase začínáme stoupat. Ale pořád jedeme horší asfaltovou cestou. Když se přehoupneme přes Vlčí sedlo, sjíždíme až do Vernířovic. Tady si v místní hospůdce dáme pivko, Kofolu a tyčinky a pokračujeme směrem na Velké Losiny. Po hlavní cestě nás čeká ještě jeden výšlap, poté sjezd a zanedlouho už stojíme v areálu ruční papírny ve Velkých Losinách.

Nenecháme si ujít prohlídku a po ní se jdeme zdlábnout do místní restaurace. Pak se ještě vydáváme ke zdejšímu zámku, kde uděláme pár fotek a pokračujeme dále směrem na Hanušovice. Opět nás čeká další výšlap do Horního Bohdíkova (625 mnm) a poté sjezd až na hlavní cestu, která vede do Hanušovic. Když tam dojíždíme, začíná se už pomalu smrákat a jelikož pojedeme do 12 km vzdáleného Starého Města cestou, která vede lesem, nasazujeme na biky světýlka. Zbytek trasy uběhne už poměrně rychle, bez problému.