Chomutov - Prunéřov - Kadaň - Výsluní - Hora sv. Šebestiána - Chomutov

Jelikož jsme si pořídili nové auto, mám neodolatelnou chuť ho pořádně projet. Konečně skončili vládní restrikce a můžeme se někde ubytovat. Uvažujeme, kam bychom se mohli vydat na pár dní na výlet a samozřejmě si sebou chceme vzít kola. Už dlouho se chci podívat do Mostecké pánve, tak zamíříme právě tam. Ubytování si zajišťujeme v penzionu Druhý mlýn, který se nachází v lese, zhruba šest kilometrů nad Chomutovem.

Vyjíždíme z Kroměříže kolem šesté ráno a na Druhém mlýně parkujeme před jedenáctou hodinu. Hned na první pohled víme, že se nám tady bude líbit. Areál Druhého mlýna se nachází v údolí v lese a v okolí není žádné další obydlí. Potkáváme se s paní provozní a ta nás zavede do našeho pokoje. Rychle se vybalujeme, převlékáme a po dvanácté jsme připraveni vyrazit na kola.

Najíždíme na blízkou cyklostezku, která se vine okolo říčky Chomutovka. Cyklostezka je asfaltová, vede lesem a chce se mi říct, že je dokonalá. Před námi je šest kilometrů mírného sjezdu a my fičíme jedna radost. Když se dostáváme na okraj Chomutova, natrefujeme na hotel a restauraci Hřebíkárna. Jelikož je doba oběda, stáčíme naše řidítka dovnitř areálu. A opět jsme velmi mile překvapeni, protože jídlo je velice chutné.

Po obědě zamíříme do centra Chomutova a zase jsme mile překvapeni. Vždycky jsem měl za to, že v tomto městě nic hezkého být nemůže. Ale náměstí je velice hezké, dominuje mu zámek, tři kostely a jezuitský areál. Všechno si tady objedeme, nafotíme a pokračujeme dále na okraj Chomutova. Pravda, tady už je okolí nehezké a průmyslové. Ale za Spořicemi najíždíme zpátky na cyklostezku a už se zase jede pohodově.

Do Kadaně to máme 17 kilometrů a po většinu cesty budeme kopírovat okraj povrchového dolu Libouš. No je to na jednu stranu zajímavý pohled, ale na druhou stranu doslova devastující. Postupně ukrajujeme kilometry a přijíždíme k obrovské tepelné elektrárně Prunéřov. Zanedlouho nás vítá královské město Kadaň. Projíždíme téměř celým městem a sjíždíme k řece Ohři.

Zde se nachází zámek a jsou vidět střechy domů historického centra. Moc krásné místo. Děláme několik fotografií a poté se přes Žatecký barbakán noříme do tajů zdejších uliček. Přijíždíme na náměstí a hledáme nějaké posezení, kde bychom si mohli dát pivko. To nacházíme a děláme si krátkou pauzu. Pak už přijíždíme k zámku a následně sjedeme pod něj a jsme znova na břehu Ohře.

Vydáváme se zpátky do Prunéřova a projedeme opět celou Kadaní. A samozřejmě celkem slušně začínáme stoupat. Projíždíme okolo celé obrovské elektrárny a do obce Výsluní, kam míříme, nás zavede devíti kilometrová cesta, která vede lesem. A taky se pořádně zapotíme, protože musíme překonat 400 výškových metrů. Pak se nám cesta na chvíli vyrovnává a my po pár kilometrech přijíždíme do Křimova. Odtud znova začínáme stoupat a cesta nás dovede na Horu sv. Šebestiána. Ale ještě, než se tam dostaneme, zastavujeme se na pivko v restauraci Crystal v Nové Vsi.

Ještě jeden krátký stoupák a jsme konečně na dnešním nejvyšším místě. Hora sv. Šebestiána ale není ničím zajímavá, takže malou obci rychle projedeme a ocitáme se na lesní cyklostezce. Před námi vidíme torzo bývalého železničního mostu a postupně se noříme do lesa. Naprosto skvělá trasa nás po devíti kilometrech sjezdu přivádí zpátky k Druhému mlýnu. Parkujeme kola do garáže, jdeme se posadit na zahrádku a objednáváme si zasloužené pivo.