Karlovy Vary - Diana

Nastal čas další cyklodovolené a my se tentokráte přesouváme do Západních Čech. Po 5 hodinách jízdy autem parkujeme v penzionu U hvězdy ve Staré Roli, části Karlových Varů. Nezbytné formality, ubytování se a po odpoledni můžeme vyrazit na prohlídku Karlových Varů. Letos i přes přislíbenou hojnou účast, je nás jenom jedenáct.

Nasedáme na naše kola, sjíždíme dolů k dálnici, tu podjíždíme a pod ní se napojujeme na cyklostezku okolo řeky Ohře, která nás přivede až k centru města. Tady si ještě uděláme rychlou zastávku v infocentru, kupujeme si levnou a výbornou mapu, která obsáhne téměř veškeré naše výlety. Teď už pěšky procházíme pěší zónou a směrujeme se k říčce Teplá, odkud začíná lázeňská kolonáda.

Po kolonádě šlapeme pěšky, můj foťák skoro nestíhá a postupně procházíme okolo Dvořákových sadů, kde se nachází Sadová kolonáda s Hadím pramenem, poté nás čeká altánek s pramenem Svobody a přicházíme k velké Mlýnské kolonádě. Je nutno říct, že se posunujeme pomalým krokem, jelikož většina z nás každý pramen ochutnává. Další ze skvostů, který obdivujeme je kolonáda Tržní. Teď už se přesunujeme kolmo po pěší zóně Stará Louka a přijíždíme k vyhlášenému hotelu Pupp. Před ním na chvíli zastavujeme a v říčce Teplá je udělána fontánka, která nás příjemně osvěžuje. A že to potřebujeme, teplota atakuje 35°C.

Nyní se většina party rozhoduje, že na rozhlednu Diana, umístěnou nad Karlovými Vary, pojede lanovkou. To mě se s Irmískem a její mamkou určitě lanovkou nechce, je to jednak kousek a jednak se nám nechtějí nechávat kola někde zamčená a bez dozoru. Rozhodujeme se, že kopeček vyšlapeme. Vracíme se až k Tržní kolonádě a od té stoupáme ke kostelu Sv. Lukáše, kde odbočujeme doleva.

Cesta začíná pořádně stoupat a ikdyž jedeme ve stínu, lije z nás pot proudem. Po chvilce najíždíme na štěrkovou cestičku a ta nás vyvede až k rozhledně. Cestou ještě míjíme Stanici lanovky Jelení skok a pak zase poměrně prudce stoupáme. Ne že by se to nedalo vyjet, ale jemný štěrk nebezpečně podkluzuje. Ale zvládáme to, jsme sice pořádně splavení, ale vrcholek je náš (556 mnm). Připojujeme se ke zbytku party, která už pije pivko a objednáváme si taky tento lahodný mok.

Když si dáme každý jedno, jdeme se podívat nahoru na rozhlednu Diana, kterou tvoří kamenná věž. Z vrcholku je úchvatný pohled na Karlovy Vary a já opět fotím, co můžu. Když sejdeme dolů, jdeme si dát ještě jedno pivko. Pak už nasedáme na kola a chceme dojet k Jelenímu skoku. Sjíždíme k jednomu rozcestí, tam odbočujeme špatně a tak asi po kilometru přijíždíme na další vyhlídkou věž, tentokrát Karla IV. (514 mnm). Když už jsme tady, tak se samozřejmě jdeme podívat nahoru a opět děláme nějaké fotky.

Teď nám nezbývá, než se vrátit, sjíždíme zpátky na rozcestí a teď pojedeme příjemnou lesní cestou, která nás dovede až k hospůdce u vyhlídky Petra Velikého (489 mnm). Tady potkáváme opět dva z naší party a tak si k nim sedáme a dáváme si pivko. Dneska je fakt vedro a pivo báječně chutná. Pak si prohlídneme vyhlídku, uděláme pár fotek a sjíždíme k Jelenímu skoku, což je soška jelena umístěna na skále. Od ní sjíždíme dalších pár stovek metrů dolů a dostáváme se zpátky k hotelu Pupp.

Od Puppu se vracíme již druhou stranou říčky Teplá, navštívíme vřídlo a pak se vracíme zpět do penzionu podél řeky Ohře. Chceme si ještě někde dát teplé jídlo a bohužel po cestě skoro nic není, čili projíždíme celou Starou roli až dolů ke kruhovému objezdu a teprve tam, za kostelem, nacházíme hospůdku. Konečně něco do žaludku a navíc tady čepují Plzeň. Hned je nám trochu lépe. Zpátky to máme asi kilometr a do penzionu se dostáváme bez potíží. Teď už nás čeká pořádná sprcha a večerní posezení na lavičkách pod stromy.