Karlovy Vary - Svatošské skály - Loket - Svatošské skály - Karlovy Vary

Dnes je čtvrtý den naší cyklodovolené a v plánu je přejezd z Karlových Varů do Chebu, kde bude naše putování pokračovat. Bohužel my, co máme auta, nemůžeme jet celou trasu, takže s Irmískem máme v plánu dojet na hrad Loket a poté se vrátit zpátky do penzionu ve Varech. Ráno po snídani balíme všechny věci do auta a s majitelem penziónu se domlouvám, že tady nechám do oběda auto stát.

Vyjíždíme tentokrát jenom tři – já, Irmísek a její mamka Jarka. Sjedeme dolů, podjedeme dálnici a pod tou se napojujeme na cyklostezku. Přejíždíme řeku Ohře a ještě se kousek proplétáme přes Karlovy Vary, než se dostaneme na hranici lesa. Přejíždíme železniční trať a vzápětí ji podjíždíme pod krásným kamenným viaduktem. Teď už jsme v lese a stoupáme na Vřesový vrch, z něho sjedeme a ocitáme se v Doubí.

Doubím opět profičíme a už sjíždíme dolů k řece Ohře. Zdejší cyklostezka vede lesem a kolem řeky, je asfaltová, a tak se tady jede úplně luxusně. Obdivujeme, jaká je tady krásná příroda. Po asi dvou kilometrech dojíždíme ke Svatošským skalám. Další z krás přírody vidíme na vlastní oči a jelikož máme chuť na kafe, jdeme se usadit do místní hospůdky. Dokonce potkáváme vedoucího našeho cyklotoulání pána Bartoníka s Frantou, kteří si dávají pivko.

Po půlhodince se vydáváme dále a čeká nás visutý most přes Ohři. Je na něm zakázána jízda na kole, ale nikdo tady není, tak sedám na bike a pomaličku projíždím. Most se trošku houpe a vůbec není lehké po úzkém mostku projet. Za mostem se zastavujeme u infotabulí a pročítáme si informace o Svatošských skalách. Teď na nás čeká jízda po šotolinové lesní cestě, ale jede se úplně perfektně. Dokonce už vysvítá sluníčko. Takové cestičky v přírodě opravdu miluji.

Po zhruba pěti kilometrech projíždíme kolem prvních kempu pod Loktem, dostáváme se na hlavní cestu, kousek vystoupáme a jsme pod hradem Loket. Sesedáme z kol, procházíme náměstím a stoupáme k hradu. Tady se opět setkáváme s dvěma chlapy naší party a já Jarce navrhuji, ať s nimi pokračuje dále a my s Irmískem se vrátíme a přesuneme vozem do Chebu. Předtím se ještě chceme podívat do hradu, ale bohužel vstupné je poměrně velké, tak vidíme hrad pouze zvenčí. Jednu chvíli sice vlezu dovnitř za bránu, ale jsem hodně rychle vykázán pryč.

My už s miláčkem nijak neleníme a otáčíme kola zpátky. Jedeme stejnou cestou, ta nám utíká hodně rychle a za chvíli jsme zpátky v Doubí. Je před dvanáctou hodinou a my tentokrát nejedeme po cyklostezce, ale zkracujeme si to přes město. Ještě, že tak, protože když dojíždíme k penziónu, spouští se pořádný liják. Tak tak se stihneme ukrýt pod stříškou. Naštěstí všechno trvá jen deset minut a je po dešti. Teď už jen nahodit kola na nosiče a hurá směr Cheb.