Poděbrady - Nymburk - Lysá nad Labem - Brandýs nad Labem - Neratovice - Mělník

Začíná druhý den našeho labského cykloputování a my se probouzíme v kempu v Poděbradech. Máme objednanou bohatou snídani, tak si pochutnáváme a pak musíme sbalit stany a další věci a všechny je umístit na naše kola. Před devátou jsme připraveni vyrazit. Dnešním cílem by měl být zatopený lom za Mělníkem, čili nás čeká opět slušná porce kilometrů.

Jsme na Labské cyklostezce a tou pojedeme i dále. Projedeme Poděbrady a po několika kilometrech projíždíme okolo zajímavých hradeb v Nymburce. Jenže hned za Nymburkem najíždíme na nezpevněný povrch a čeká nás několik kilometrů nepohodlí, jelikož s kolem s báglama se moc v terénu dobře nejede. Nevadí, opět máme krásné počasí, nálada je skvělá a jedeme krásnou přírodou kolem krásné řeky.

U Ostré se konečně napojujeme na asfaltovou cestu, projíždíme okolo místního jezera a pozorujeme, že zde v kempu panuje čilý ruch. Bohužel jsme to trošičku s tím počasím zakřikli a v dálce se ozývá hřmění. Vidíme černý mrak, který se blíží naším směrem. No uvidíme. Chceme dojet do nedaleké Lysé nad Labem, kde by měl vystoupit z vlaku osmý člen naší party Vojta. Jenže opět najíždíme na terénní stezku a jede se nám hůře.

Před Lysou nad Labem cyklostezka uhýbá, ale my pokračujeme po polní cestě dále do města. Když jsme skoro u nádraží, spouští se déšť. Naštěstí je to jen chvilková přeháňka a dokonce není ani bouřka. Snažíme se dovolat Vojtovi, jenže ten nám nebere telefon. Rozhodujeme se, že si zajdeme na oběd do nedaleké restaurace. Výborná polévka, pizza a pivko. Hned je nám lépe a venku už zase svítí sluníčko. Nakonec nám Vojta zvedá telefon a sděluje nám, že jsme se minuli o 20 minut a že je teda před námi a že nás někde počká.

Nasedáme znova na naše expediční kola a koloběžku a směřujeme se po jiné cyklostezce zpátky k Labi. Znova jedeme po nezpevněném povrchu a míjíme krásnou ermitáž Svatého Václava u Čelákovic. V obci Káraný se znova napojujeme na Labskou cyklostezku, přejíždíme most a ocitáme se na levém břehu Labe. Naštěstí už jedeme po asfaltu. V nedalekých lázních Toušeň nás očekává Vojta a my zastavujeme a dáváme si krátkou pauzu. Přivítáme se s kamarádem a na řadu přichází i panák kvalitního rumu.

Jsme zpátky v sedlech a po několika kilometrech si fotíme zámek v Brandýse nad Labem. Přejedeme kamenný most a v klidu pokračujeme kolem řeky dále. Na pravý břeh přejíždíme až v Kostelci nad Labem. Jenže tady znova začíná nezpevněná stezka. Nevadí, trošku se natřásáme, dokonce prohodíme několik slov s místním rybářem a pomalu ukousáváme další porci kilometrů. V dálce už vidíme komíny Neratovic a na chvíli se zase dostáváme na asfalt. Jenže i ten těsně před Neratovicemi končí a my se ocitáme na vyšlapaném chodníčku.

Což o to, jet se tady dá, ale za jednou nepřehlednou zatáčkou je v zemi umístěné velké kovové oko. Opravdu neskutečná a nebezpečná blbost. Naštěstí se nikdo z nás do toho netrefí a naše kola se nám točí dále. Další slušná dávka kilometrů po nezpevněné cestě nám ubírá sil, a hlavně Michalovi na koloběžce, který se nadře daleko více než my. Na asfalt se dostáváme až v obci Tuháň a tady si dáváme pauzu na místní benzínce a dáváme si pivko. Projedeme po hlavní cestě a v obci Kly nás čeká opět nezpevněný povrch.

Mělník už máme skoro na dohled, ale těsně před ním nás čeká pořádný stoupák do města. Už všichni kola tlačíme, máme toho dneska dost. Sedáme si s Michalem na autobusové zastávce a čekáme na ostatní. Už se znova začíná šeřit a my si chceme ještě nakoupit nějaký proviant v Kauflandu. Za chvíli jsme už všichni pohromadě, jdeme nakoupit a když se začíná stmívat, opouštíme Mělník. Do lomu Baraba to máme zhruba 4 kilometry.

Šlápneme do pedálů a už skoro po tmě hledáme místo na přenocování. To naštěstí rychle nacházíme a jdeme stavět stany. No za tmy je to docela psina. Pak už si pochutnáváme na večeři, na sýrech a na vínu. Kecáme při světle čelových lamp skoro do půlnoci a pak se už každý uvelebujeme do spacáků a jdeme se vyspat.