Lednice - Nové Mlýny - Mikulov - Valtice - Lednice

Míříme na návštěvu k mé tetě do Násedlovic a chceme projet na kole krásy jižní Moravy. Volba padána Lednice a Mikulov. Parkujeme auto na parkovišti v Lednici, sundáváme kola a převlékáme se. Už se těším, až vyšlápnu do tohoto krásného vinařského kraje. V lednici odbočujeme vpravo s jíníme na cyklostezku, která vede asfaltem podél lesa. Je tady klid, občas potkáváme nějaké cyklistu nebo turistu. Cyklostezka pak přechází v polní cestu a vyhazuje nás na hrázi řeky Dyje. Dojíždíme až do obce Bulhary, kde se napojujeme na cestu a míříme směrem na Nové Mlýny.

V Milovicích křižujeme hlavní cestu na Mikulov a pokračujeme do známé vinařské obce Pavlov. Tady se nám už naskýtá pohled na vodní nádrže Nové Mlýny na jedné straně a na straně druhé na Pálavské vrchy v čele s Děvínem. Také začíná být podstatně tepleji a začínáme se potit. Projíždíme Pavlovem a sjíždíme na cestu, které vede kolem nových Mlýnů. Dojíždíme do Dolních Věstonic dáváme se malou pauzu na doplnění tekutin. Poté se jedeme ještě projet po hrázi Nových Mlýnů, něco nafotíme a míříme zpátky směrem na Horní Věstonice. Jedeme asfaltovou cestou, ale provoz je klidný, takže se šlape výborně. Za Věstonicemi projíždíme kolem všudypřítomných vinic a z obce Perná začínáme řádně stoupat na Pálavu. Vyjíždíme na Růžovém vrchu a směřujeme se dál po cestě na Mikulov. Jedeme ještě kousek do vrchu a poté nás čeká delší sjezd až do centra Mikulova.

Tady si jdeme samozřejmě prohlédnout Mikulovský zámek a jeho areál. Je moc krásný a chvíli tady strávíme focením. Další cíl naší cesty je Svatý Kopeček. Projíždíme městem a dáváme se na turistickou trasu vedoucí nahoru. Po krátké chvíli cesta prudce stoupá a staví se nám do cesty kameny. Asi do větší poloviny se cesta dá vyjet jen z největším úsilím, ale vidíme, že na vrcholek se nemáme šanci s koly dostat, tak je necháváme zamknuté u plotu. Vyšlápneme si ještě kousek a ocitáme se na Svatém Kopečku. Je tu nádherný pohled na město Mikulov a jsme moc rádi, že jsme tohle místo nevynechali. Uděláme nějaké fotky a scházíme dolů. Už se těším na ten sjezd. Trošku adrenalinu nezaškodí. Stojí fakt za to, jen si asi někteří turisté klepou na čelo. Sjíždíme dolů do Mikulova a za železničním přejezdem se dáváme hned vlevo a železniční trať chvíli kopírujeme.

Jedeme asfaltovou cestou, nikde nikdo, jenom pole a stromy. Paráda, jenom to vedro začíná být docela pořádné. Čeká nás pořádný stoupák do Úval a taky, že se pořádně zapotíme než ho vyšlapeme. Máme nasměrováno do Valtic a hlavně na kolonádu a to zase nezbývá nic jiného než pořádně stoupat. Přijíždíme ke kolonádě a moc se nám to tady líbí. Necháváme kola dole a jdeme nahoru na kolonádu juknout se na vyhlídku, která opravdu stojí za to. Chvilku tady odpočíváme a pak se vydáváme dolů do města. Je tady jeden neskutečně prudký asfaltový sjezdík. Je sice krátký, ale během chvilky mám na tachometru 79 km/h. Vjíždíme do Valtic a dostáváme chuť na nanuk, tak si to zamíříme do nejbližšího obchodu a dáváme si ho. Ještě doplňujeme tekutiny džusem a pak už nám nic nebrání vydat se hlavní cestou směrem na Lednice.

Za Prostředním rybníkem odbočujeme doprava a vjíždíme do Lednicko-Valtického areálu. Ocitáme se pod Rybničním zámečkem. Tady na chvilku zastavujeme, protože se mi dělá trochu blivno. Naštěstí to rychle přechází a pokračujeme dále do centra Lednice. Tady samozřejmě nemůžeme vynechat zdejší nádherný zámek a jeho areál. Nádherné zahrady musí každého pohladit na duši. Sjíždíme níž a jdeme ještě občíhnout Janův hrad. K němu vede turistická cesta a po 2 kilometrech se ocitáme u dalšího skvostu zdejšího areálu. K hradu dojíždíme přes dřevený most přes řeku. Vyfotíme si to tady, dáme si něco na pití a vracíme se zpátky. Nemůžeme samozřejmě vynechat minaret a tak přijíždíme i k němu. Od něho se vracíme zpátky k zámku. Vjíždíme ještě kousek do města a jdeme na pořádný oběd a doplnit tekutiny. Sedíme asi hodinku a pak se vydáváme k nedalece zaparkovanému autu a míříme k tetě. Za necelou hodinku jsme tam a těším se na pivko v místní hospůdce.