Chomutov - Jirkov - Most - Havraň - Vrskmaň - Chomutov

Jsme třetí den v Krušných horách a na dnešek máme v plánu rovinatější etapu. Našim cílem bude město Most. Opět se probouzíme do nádherného klidu a sluncem zalitého dne. Zjišťujeme, že jsme byli celou noc v celém areálu sami. Co víc si přát. Jdeme na snídani a já se s paní provozní domlouvám, že nám večer zapne vířivku. Po půl deváté se vydáváme na cestu.

A hned se nám na začátek staví do cesty pořádný stoupák. Do obce Blatno to máme něco přes dva kilometry a silnice se zvedá 12% stoupáním. Do Blatna přijíždíme řádně zpocení. Ovšem odtud nás čeká sjezd do Jirkova, který čítá sedm kilometrů. Tak zase nabereme síly, propleteme se městem a za ním přijíždíme k vodní nádrži Újezd. Tady odbočujeme vlevo a následujících pět kilometrů pojedeme po nezáživné cestě okolo trati. Cesta nenabízí žádný rozhled do okolí, má nekvalitní povrch a v uších slyšíme hluk z dálnice a od projíždějících vlaků.

Pak se přiblížíme k dálničnímu sjezdu a čeká nás průjezd okolo elektrárny Komořany. Opět nehezká cesta - průmyslové prostředí a poměrně silný provoz na silnici. Ještě, že to netrvá dlouho a my se ocitáme mimo silnice. Jedeme po lesní cestě a nad námi slyšíme burácení motorek na autodromu Most. To už jsme na okraji jezera Matylda a konečně se nám ráz krajiny změnil. Kolem celého zatopeného rekultivačního jezera je vybudovaná inline stezka (potažmo cyklostezka), naproti pozorujeme akrobacii na lyžích na skokanském můstku a celkově je okolí upravené. Přijíždíme k místní hospůdce a jdeme si dát krátký odpočinek a doplnit tekutiny.

Když přijde čas sednout znova za řidítka, víme, že se opět pořádně zapotíme. Výjezd na hrad Hněvín není nic pro ořezávátka. Kilometrová trasa má stoupání 12% a v jednom místě dokonce 17%. Ale určitě to za tu námahu stojí. Hněvín je krásný hrad a hlavně je od něho parádní výhled na všechny strany. Celý Most máme jako na dlani a prosíme místní skupinku teenagerů, aby nás vyfotila. Už nám pomalu kručí v žaludku a my hledáme v mapě, kde bychom se mohli najíst. Volba padá na restauraci Nautico a my sjíždíme do centra města.

Nakonec se volba restaurace vyplatila a my se výborně najíme. Když si dáme kávičku, čeká nás průjezd městem. No musíme zkonstatovat, že se nám v Mostě moc nelíbí. Míříme k restauraci Severka, která je filmově proslavená. Chci se nechat vyfotit s pivem před hospodou, ale bohužel, je zavřeno. Čerpají dvoutýdenní dovolenou a nám to moc hlava nebere, protože jsou to jen dva týdny, co se otevřely hospody a restaurace po vládních covidových opatřeních. No nic, uděláme si fotky bez piva.

Dále projíždíme městem a jsme rádi, když se dostáváme na jeho okraj. Tady trochu nastoupáme a ocitáme se nad poli. Stezka nás přivede do obce Lišnice a tady najíždíme na vedlejší silnici. Už se nám zase šlape dobře. Za Lišnici odbočíme vpravo a po dvou kilometrech vjíždíme do Havraně. A jelikož tady mají na křižovatce motorest, jdeme se osvěžit pivkem a Kofolou. Po krátké pauze pokračujeme po cyklotrase a dostáváme se do obce Malé Březno. Tady znova odbočíme ze silnice a jedeme kousek po lesní cestičce. Ta nás přivádí do Strupčic.

Opět trochu stoupáme, odbočujeme ze silnice a po pár set metrech dorazíme k rozhledně Maják. Ta není nijak velká, ale máme rozhled na celý obrovský hnědouhelný důl Vršany. Uděláme nějaké fotky a říkáme si, jak moc velký zásah do přírody přinesl zdejší průmysl. Pak se už vracíme na cyklostezku a ta nás dovede do obce Vrskmaň. A to jsme už zase zpátky u vodní nádrže Újezd a za Zaječicemi najíždíme na cyklostezku, kterou už známe.

Za pár minut přijíždíme do Chomutova, okolo vodních nádrží se noříme hlouběji do města a najíždíme na cyklostezku okolo říčky Chomutovky. A jak jinak, nezapomeneme se zastavit na jídlo v Hřebíkárně. Posledních šest kilometrů lesem je relax, i když celou dobu mírně stoupáme. To už nás vítá penzion Druhý mlýn a my trávíme večer naložení ve vířivce. Bublinky ve vířivce a bublinky ve skleničkách způsobí, že se nám únava rozlévá po celém těle a my posléze padáme do postele.