Vrbice - Čejkovice - Velké Bílovice - Moravský Žižkov - Starý Poddvorov - Mutěnice - Šardice - Hovorany - Čejč

Jsme na krátké návštěvě na jižní Moravě a trávili jsme noc ve Vrbici. Dneska se ještě chceme projet na kolech po zdejším malebném kraji a původně jsme měli nechat auto tady a vrátit se. Nakonec trošku pozměníme plán a Irmísek sveze auto dolů do Čejče. Já si nasazuji tretry, loučím se s Markétou, kamarádkou od Irmy a nasedám na kolo. Cesta z Vrbice do Čejče vede převážně z kopce a já tam vyzvednu Irmíska a pak už pošlapeme společně.

Najíždím na úzkou asfaltku vedoucí mezi poli a lesem a přede mnou jsou čtyři kilometry pohodového sjezdu. Dostávám se až k obci Čejkovice, napojuji se na hlavní cestu a odtud si musím trochu vyšlápnout, abych mohl sjet do Čejče. Tady nabírám Irmíska a společně se vracíme do Čejkovic. Čili opět stoupání a poté klesání. Čejkovice mají mimo jiné tři zajímavosti. Těmi jsou Templářské sklepy, zámek a bylinkový ráj Sonnentor.

Do posledního zmiňovaného máme namířeno. Jelikož jsme tady byli na prohlídce minulý rok, víme, že zde mají výbornou kavárnu a čajovnu. Usedáme na terase na pohodlnou pohovku a objednáváme si kafe a domácí limonádu. Pak ještě skočím do prodejny nakoupit pár dárečků naším přátelům a jsme připraveni vyrazit na další část naší cesty. Vracíme se zpátky do centra obce a odbočujeme vlevo. Teď nás čeká sedmikilometrová jízda po hlavní silnici.

Naštěstí zde auta skoro nejezdí a my můžeme jet v klidu vedle sebe, povídat si a kochat se okolní krajinou. Přijíždíme k rybníku Velký Bílovec, míjíme vinařství Habánské sklepy a vjíždíme do vinařské části obce Velké Bílovice. Odbočujeme z hlavní cesty vlevo a dostáváme se na cyklostezku. Projedeme okolo několika vinařství a sjíždíme k hrázi rybníku. Za ním odbočíme vpravo a jedeme po cyklostezce do nedalekého Moravského Žižkova.

V Moravském Žižkově znova najedeme na hlavní silnici a tady už bohužel panuje čilejší provoz. Ještě, že do Prušánek, kde budeme odbočovat, to máme jen necelé čtyři kilometry. Tady najíždíme na polní asfaltovou cestu a konečně zase nemusíme dávat pozor na auta. Cesta nám začíná stoupat a my míříme k rozhledně Na Podluží. Po dvaceti minutách tam dojíždíme, zamykáme kola a jdeme se podívat nahoru. Samozřejmě uděláme nějaké fotky, včetně společné.

Naše další trasa vede přes obec Nový a Starý Podvorov. Znamená to, že něco sjedeme a opět začínáme stoupat. Nad Starý Podvorovem najíždíme na nezpevněnou cyklostezku a ocitáme se v lese. Příjemná změna a vítaný stín. Tato cyklostezka nás ve finále po pěti kilometrech dovede do další slavné vinařské obce, kterou jsou Mutěnice. Tou projíždíme a hledáme nějakou hospůdku, kde bychom si mohli dát oběd. Ptáme se v místní kavárně a jsme odkázání k nedalekým vinným sklepům.

Vjíždíme do tzv. Mutěnských Bůd, což je krásný kus obce plný vinných sklípků. Zastavujeme se zde na oběd a opravdu si pochutnáváme. Je po poledni a na sluníčku začíná být pekelná výheň. Ke všemu nám další trasa okamžitě stoupá. Míříme k rozhledně Vyšicko, pot z nás kape, máme pocit, že oběd uvidíme ještě jednou a korunu tomu nasazuje finální úsek s 20% stoupáním. Uf, jsme nahoře, ale potřebujeme chvilku odpočinku, abychom byli vůbec schopni na malou rozhlednu vylézt.

Odměnou nám je pohled na krajinu zaslíbenou vínu. Děláme nějaké fotky a pak se vracíme zpět k bikům. Od rozhledny sjíždíme a vracíme se zpět na okraj Mutěnic. Najíždíme na hlavní silnici a směřujeme se k Jarohněvickému rybníku. Cesta nám vede z části krásným borovým lesem a my zanedlouho stojíme u výše zmiňovaného rybníku. Tady odbočujeme z hlavní cesty vpravo a najíždíme na cyklostezku. Ta se vine krásně mezi lesním porostem a po více jak čtyřech kilometrech nás přivádí do obce Šardice.

Z Šardic se projedeme po krásném úseku nové cyklostezky a ta nás dovede do Hovoran. Tady to známe, protože jsme tady byli na podzim ve sklípku. Zastavujeme se na kafe v místní cukrárně a pak už to máme asi jen dva kilometry a jsme zpět u našeho auta. Tím zakončujeme naše dvoudenní putování po vinném kraji a vracíme se zpět do Kroměříže.