Louky - Chalupki - Opava - Chalupki - Louky

Vyrážíme na prozatím nejdelší výlet. Původně jsme měli v plánu navštívit její kamarády Robina a Evu ve Vřesině, ale cestou se rozmýšlíme a protahujeme cestu až do Opavy. Naším cílem se tak stává místní zatopený lom, zvaný Stříbrné jezero. Do Karviné jedu po hlavní cestě a v Karviné se vydáváme zadní cestou až na začátek Petrovic, kde se stočíme vlevo a jedeme cyklostezkou směrem na Dětmarovské rybníky. Projíždíme prašnou cestou a vyjíždíme v Závadě. Chceme zkusit objet Dětmarovice někudy podél Olše, ale to se jeví jako nereálné, protože není kudy řeku projet. Vracíme se tedy na hlavní cestu a tou pokračujeme až do Bohumína. Provoz je naštěstí únosný. Vjíždíme do Bohumína a proplétáme se městem, abychom se dostali na hraniční přechod z Polskem Chalupki.

Ten přejíždíme a čeká nás dvou kilometrová trasa po Polském území. Zpátky k nám vjíždíme v Šilheřovicích. Projíždíme kolem golfového areálu a hned za kostelem stoupáme za obec. Odtud máme nasměrováno do Hatě, kde si děláme krátkou přestávku a v místním obchůdku si kupujeme tekutiny a salám s rohlíky. Z Hatě nás už čeká delší asfaltový stoupák a nahoře odbočujeme vlevo na cyklostezku vedoucí krásným lesíkem. Vyhupujeme se na další cestě a sjíždíme do obce Píšť. Odtud nás čeká další táhlý stoupák a po jeho sjezdu se ocitáme v obci Chuchelná. Projíždíme obcí a za ní se dáváme lesní cestou směrem na Albertovec. Příjemná změna jet jiným terénem než asfaltem a hlavně jet lesem. Poté znova najíždíme na asfalt a projíždíme obcí Štěpánkovice. Odtud míříme na Nový Dvůr a Chlebičov, kde se znova napojujeme na polní cestu. Z ní vyjíždíme už těsně před Opavou. Čeká nás kratičký sjezd do města a za další dva kilometry dorážíme ke Stříbrnému jezeru.

Jdeme si odpočinout do místní hospůdky, která má na břehu i příjemné posezení venku. Dáváme si pivko a polévku a relaxujeme. Bohužel nás dneska trošku honí čas, tak nám nezbývá, než se po druhé hodině zvednout a vyrazit na cestu nazpátek. Ještě si objedeme jezero a po propletení se uličkami Opavy zase vjíždíme do polí a trošku stoupáme. Vracíme se stejnou cestou, jakou jsme přijeli a jedeme až do Štěpánkovic, odkud se odpojujeme od naší příjezdové trasy a míříme na Bolatice. Odtud jedeme další polní cestou na Bohuslavice. Nohy už začínají být trošku unavené, ale i přesto se nám šlape skvěle. Z Bohuslavic se už za krátkou chvíli dostáváme do Vřesiny a jdeme navštívit Robina s Evou.

Nabízenou minerálku a sladkou buchtu nelze odmítnout. Chvíli sedíme a kecáme, ale jelikož je kolem páté hodiny, vyjíždíme zpátky. Máme porazenou zkratku do Hatě a zjišťujeme, že jednak je to fajn polní terén a jednak je to opravdu kousek. V Hati taky měníme trochu svou trasu a místo, abychom stoupali směrem na Šilheřovice, pokračujeme po rovince na Rudyszwald. Odtud je to zase malý kousek na hraniční přechod Chalupki a kolem šesté jsme v Bohumíně. Máme radost, protože víme, že nedojedeme za tmy. Vracíme se už do Karviné po hlavní cestě. Odtud to už mám 10 kiláků domů a přijíždím docela utahaný. Přece jenom taková trasa, ikdyž nevedla po pořádných kopcích, je náročná. Hurá do sprchy a na večeři …