Mezní Louka - Děčín - Ústí nad Labem - Píšťany

Šestým dnem našeho putování okolo Labe se probouzíme v kempu na Mezné Louce. Stany jsou docela mokré, takže se je snažíme rozvěsit někam na sluníčko a čekáme, až nám trošku uschnou. Jak jsme se předtím domluvili, budeme se pomalu vracet směrem k Praze. Marian, Zdeněk a David s námi dneska pojedou naposledy, protože hned ráno budou nasedat na vlak do Prahy. Nemáme prozatím stanovený pevný cíl a uvidíme, kam dneska dojedeme.

Balíme věci, nasedáme na kola a čeká nás sedmi kilometrový sjezd dolů do Hřenska. Po ránu je trošku chladno a tak přijíždíme na náměstí v Hřensku trošku prochladlí. Jdeme znova do restaurace, kde jsme měli včera oběd a jelikož už mají otevřeno, objednáváme si snídani. Po necelé hodince už zase sedíme v sedlech a šlapeme. Směřujeme se po hlavní cestě a na cyklostezku přejedeme v Dolním Žlebu.

Převozník nás během 5 minut převáží, platíme jen 25 Kč a znova se zastavujeme na jedno rychlé pivko. Pak nás čeká více jak 10 kilometrů po krásné cyklostezce do Děčína. Tam jsme zanedlouho, projíždíme městem a na kamenném mostě si děláme společnou fotku. Teď je cesta už trochu méně záživná, protože jsme tady předevčírem jeli. V Těchlovicích samozřejmě zastavujeme u místního bufetu, děláme si větší pauzu a opět nechybí pivo.

Pokračujeme dále a jelikož je čas oběda, v obci Malé Březno odbočujeme z cyklostezky a jdeme se najíst do místní hospůdky. Pak už nás čeká průjezd několika obcemi a vítá nás Ústí nad Labem. Kluci opět míří do cyklopointu, čili se ocitáme v centru města a na doporučení jdeme vyzkoušet místní kvasnicové pivo s názvem Mazlík. Je poměrně silné a dobré. Ale je čas pokračovat, takže znova nasedáme na naše cestovní prostředky. Jsme zpátky na cyklostezce a zanedlouho za sebou necháváme hrad Střekov a Masarykova zdymadla.

Teď už opět pojedeme krásnou krajinou a údolím okolo řeky Labe. Před Církvicemi se nám nechce stoupat, tak si asi dvou kilometrový úsek zkracujeme po hlavní cestě. Znova jsme u řeky a zanedlouho zastavujeme v hospůdce v Sebuzíně. Rychle občerstvení a můžeme pokračovat dále. Projíždíme Libochovany, poté míjíme Portu Bohemicu a pomaličku nám slunce zapadá.

Mezitím jsem při jedné zastávce vyhledal, že by se v Píštanech, na břehu Žernoseckého jezera, měl nacházet kemp a to by měl být náš dnešní cíl. Máme to zhruba deset kilometrů a do kempu přijíždíme skoro za tmy. U kempu se nachází i hotel, ale bohužel už zavírají. Rychle si dáme pivko a ptáme se, jestli by nám nalili víno do PET láhví. Nebyl by to problém, ale stálo by to hodně peněz a tak nám číšník navrhuje, že nám do PET láhví načepuje pivo. Jsme samozřejmě rádi a jdeme do nedalekého kempu vyřešit spaní.

Je už tma, stavět stany se nám nechce a když objevíme vlečku, která je krytá jakýmsi šapitó, je to jasné. Všichni si rozkládáme karimatky a bude spát na pódiu. Postupně si všichni jdeme dát sprchu, převlékáme se a usazujeme se na lavičky pod krytým přístřeškem. Jelikož je to náš poslední společný večer, rozjíždíme zábavu dlouho do noci. Někteří z nás se dokonce jdou po půlnoci vykoupat do jezera. Mě je už poměrně chladno, tak tuto akci vynechávám. Uleháme znova okolo druhé hodiny ranní a spánkový deficit se opět navyšuje.