Pardubice - Kladruby nad Labem - Kutná Hora - Kolín - Poděbrady

Dneska začíná naše dlouho plánované cykloputování Labskou stezkou. Jede nás 8 kamarádů z práce a sraz máme v Havířově na nádraží. Před pátou ranní nám odjíždí vlak do Ostravy a my se setkáváme v počtu sedmi lidí, jelikož Vojta se k nám přidá až následující den. Rychlý přesun do Ostravy, kde si přestoupíme na rychlík a ten nás doveze až do Pardubic, odkud začneme šlapat. Nutno dodat, že sebou nemám svého karbonového miláčka, ale půjčil jsem si od taťky kostitřasa, jelikož brašny, stan a karimatku bych na své kolo opravdu nedal. Nabalené kolo váží téměř 30 kilo a nakládání do vlaku je celkem sranda. Jen se trochu obávám, aby mi mé kolo vydrželo, protože je to jedno z nejlevnějších a ne kvalitně vybavených kol.

Cesta vlakem poměrně rychle ubíhá, ve vlaku si dáváme kafíčko a o půl 9 vystupujeme v Pardubicích. Rychle se vzdalujeme od omšelého nádraží a nedaleko přejíždíme most přes Labe a najíždíme na Labskou cyklostezku. Počasí nám přeje, nálada je výborná, tak nezbývá, než šlápnout do pedálů. Ušlapeme ale kolem řeky jen pár set metrů a cyklostezka se odpojuje a vede vesnicemi. Už máme docela chuť na pivko, tak hledáme nějakou hospůdku. To se nám podaří hned v Srnojedech, tak zastavujeme a sesedáme. No bohužel otevírají až pozdě odpoledne, ale majitelé dělají něco na zahrádce a není pro ně žádný problém nám načepovat.

První pauzu máme za sebou a vydáváme se dále. Hned v další vesničce řešíme technický problém, kdy Michalovi klesá zadní nosič a začíná dřít o plášť. Nezbývá, než celé batožiny odstrojit a znova vše upevnit. Po krátkém zdržení se znova roztáčí naše kola a my polykáme další metry. Nutno dodat, že druhý Michal jede na koloběžce a pro něho to bude daleko větší zápřah než pro nás. Na chvíli odbočujeme na lesní cestu a já okamžitě zjišťuji nevýhody pevného kola. Nicméně je to jenom kousek, vyjíždíme ve Valech a tady znova přejíždíme na druhou stranu Labe.

Propleteme se mezi rybníky a po pár kilometrech zastavujeme v Semíně na polévku a další pivko. Pak nás vítají Kladruby nad Labem. Zde se nachází zámek a věhlasný hřebčín. Zastavujeme a uděláme nějaké fotky. Před Týncem nad Labem opět vjíždíme na nezpevněný povrch. Ve výše zmiňovaném městečku se ale od Labské cyklostezky odpojujeme a míříme směrem na Kutnou horu, která byla jedna z našich naplánovaných cílů. Tady si už musíme trošku nastoupat.

Vjíždíme do Kutné Hory a jako první si jdeme prohlédnout kostnici. Určitě jsme neudělali chybu, je to tady zajímavé. Pak se už proplétáme městem, stoupáme v uličkách centra a přijíždíme k majestátní katedrále sv. Barbory. Chrám je opravdu nádherný, uděláme si zde několik fotek a chvíli tady relaxujeme. Výjezd z města je bohužel náročný a musíme stoupat. Opravdu je to veliký rozdíl, když má člověk velké brašny a náklad. Naštěstí potom zase sjíždíme a v obci Červené Pečky se zastavujeme na místním fotbalovém hřišti. Tady shlédneme skoro celé fotbalové utkání, dáváme si klobásku a samozřejmě nechybí pivko.

Odtud to máme už kousek do Kolína. Ale musíme jet městem po hlavní cestě a to není úplně příjemné. Naštěstí přejedeme Labe a najíždíme znova na cyklostezku. Ta je ale jen chvíli asfaltová a my zase najíždíme na nezpevněný povrch. A co čert nechce, mám defekt. Rychle měním duši a mezitím dostávám několik kousanců od nenasytných komárů. Po stezce jedeme několik kilometrů, ale poté opět najíždíme na asfaltovou cyklostezku. Už je poměrně dost hodin a my přijíždíme k soutoku Labe a Cídliny.

Musím říct, že na mě soutok udělal hluboký dojem, protože je zde občerstvení, dokonce tu hraje živá country kapela, slunce zapadá a působí to tady magickým dojmem. Dáváme si tady hodinovou pauzu a relaxujeme. Víme, že do kempu u Poděbrad to máme asi 3 kilometry a to už v pohodě dáme. Do kempu přijíždíme za tmy, stavíme stany, dáváme si sprchu a jdeme si dát další pivko do místní restaurace. Dneska jsme najeli přes 90 km a byl to velmi slušný výkon.