Pozořice - Podolí - Mariánské údolí - Ochoz u Brna - Bukovinka - Rakovecké údolí - Račice - Pozořice

Je skoro konec dubna a konečně se nám umoudřilo počasí. My toho samozřejmě okamžitě využíváme a plánujeme společně s Hančou a Kamilem cyklovýlet do Mariánského údolí, které se nachází nedaleko Brna. Vše je domluveno, vyrážíme z Kroměříže a o půl jedenácté parkujeme naše auta v obci Pozořice.

Sundáváme kola s nosičů, obouváme tretry a můžeme vyrazit vstříc probouzející se jarní přírody. Projíždíme Pozořicemi a pokračujeme do nedaleké obce Tvarožná. Za ní najíždíme na polní cestu a nad námi se tyčí kaple Panny Marie Sněžné, která je dobře viditelná z dálnice. Cesta se zhoupne, míjíme rozcestí Vinohrádky (263 mnm) a přijíždíme na počátek Mariánského údolí do Podolí.

Nejprve jedeme krásně po rovince a kopírujeme potok Říčku. Postupně míjíme zábavní park Eldorádo, Kadlcův mlýn a vodní nádrž u Kadlcova mlýna. Tady už začínáme trošku stoupat a ocitáme se u další vodní nádrže s názvem Pod Hrádkem. Kolem této nádrže projedeme po pravé straně a zanedlouho se ocitáme u Muchovy boudy. Pokračujeme dále parádním údolím a užíváme si probouzející se přírodu. Trasu dobře známe, šli jsme to tady nedávno pěšky.

Dostáváme se rybníčku Hornek a tím pádem jsme u dalšího rozcestí s názvem Říčky – koupaliště. Odtud se nám cesta trochu zvedá, aby poté prudce klesla k Jelínkově mlýnu. Tady si dáváme pauzu a jdeme si na ranč U Jelena dát něco na jídlo a pití. Vyhříváme se na sluníčku a užíváme si jarní přírodu. Pak už naše stopy povedou k nedalekému Kaprálovu mlýnu, kde odbočíme vpravo. Tady máme trošku více kamenitý podklad, ale i u dalšího rozcestí, kterým je Ochozská jeskyně (324 mnm), jsme za pár chvil.

Odtud už nám začne cesta, kterou neznáme. Najíždíme na zelenou turistickou značku a lesní cesta je stále celkem kamenitá. Ale nic, co by se v pohodě nedalo projet a my se stále držíme potoku Říčka. Kolem nás se nachází spousta jeskyní, ale ty z cesty moc vidět nejsou. Takhle jedeme dva kilometry a dostáváme se na místo zvané Hádek. Překřižujeme hlavní cestu a najíždíme na lesní asfaltovou cestu. Konečně si naše zadky a ruce trochu odpočinou do terénu.

Cesta začíná stoupat a my projíždíme krásnými lesy Novodvorského údolí. Po třech kilometrech nás to vyplivne na rozcestí Nový Dvůr (460 mnm). Tady se vydáváme vpravo a jsme znova v terénu na polní cestě. Tato polňačka zpočátku ještě stoupá na rozcestí Lhotky (508 mnm), ale poté se sklon vyrovnává a my po čtyřech kilometrech přijíždíme do Bukovinky. Za touto obcí najíždíme na další polní cestu a po modré značce nyní pojedeme dva a půl kilometru. Jen na konci nás čeká krátký padák a přejezd přes potok po dřevěném mostku.

Vše zdárně zvládáme a jsme na místě zvaném Rakovecké údolí (444 mnm). A právě tímto údolím nás čeká téměř šestikilometrový průjezd. Jedeme po pohodové lesní cestě, pozorujeme krásy místní přírody a jen občas musíme cestu objíždět díky kalužím bláta. Cestou sestoupáme sto výškových metrů a tak je tento úsek fakt pohodový a rychlý. Z Rakoveckého údolí nás to vyhodí na asfaltovou silnici a my záhy vjíždíme do obce Račice.

Račice jsou známé hlavně svým zámkem, který je ale ovšem v soukromém vlastnictví a po většinu času nepřístupný. Vyfotíme si ho a pokračujeme dále. My s Irmískem víme, co nás čeká, jelikož kopec, který je před námi, jsme už sjížděli v opačném směru. Na dvoukilometrové trase překonáme více jak 100 výškových metrů a samozřejmě se zapotíme. Pak už uhýbáme ze silnice vlevo a jsme znova na lesní cestě.

Stále stoupáme a po třech kilometrech přijíždíme na rozcestí U Tří javorů (522 mnm). Stále jedeme po pohodové asfaltové cestě a sklon se nám obrací. Teď už pojedeme až do cíle z kopce. Nejprve mineme rozcestí Kalečník (479 mnm) a po necelých čtyřech kilometrech přijíždíme na normální silnici. Odtud sjíždíme zpátky do obce Pozořice. My se tady ještě zastavujeme před obchůdkem a s Kamilem hasíme žízeň plechovou Plzničkou. Pak už nakládáme kola na nosiče, holky usedají za volant a odjíždíme domů do Kroměříže.