Kladno - Buštěhrad - Okoř - Levý Hradec - Roztoky - Šárecké údolí - Tuchoměřice - Lidice - Kladno

Začíná druhý den našeho cykloputování a dnešní etapa by nás měla zavést už do hlavního města. Vstáváme před sedmou ranní, já odcházím do pokoje za chlapama pro horkou vodu na čaj a samozřejmě, krom té vody, dostávám i zdravotního panáčka. V osm hodin ráno jsme nastoupení před ubytovnou a můžeme se vydat na další výlet. Koukám do mapy, kudy bude nejlépe projet Kladnem a pak už konečně vyrážíme.

Sjíždíme a posléze projíždíme další průmyslovou oblastí a je to zajímavé zpestření. Za průmyslovou oblastí už míříme do nedalekého Buštěhradu, který je nechvalně proslulý svým zámkem, kostelem Povýšení sv. Kříže a také je to rodiště spisovatele Oty Pavla. Bohužel je vstup do areálu zámku uzavřen, tak se ho prohlédneme jen od brány. Vydáváme se dále, najíždíme na vedlejší silnici a postupně projíždíme obce Velké a Malé Číčovice. Za nimi nás už vítá zřícenina hradu Okoř. Jdeme se k němu podívat, uděláme nějaké fotky, koupíme vizitku a pak se vracíme k hospůdce na parkovišti a děláme si první zastávku.

Po občerstvení se vydáváme dále a čeká nás stoupání do Noutonic. Projedeme Velkými Přílepy a vjíždíme do Úholiček. Odtud kousek sjíždíme a ocitáme se u řeky Vltavy. Děláme si společné foto a pak už pokračujeme cyklostezkou po levém břehu Vltavy. Od té se ale odpojujeme u železniční stanice Roztoky-Žalov a před námi je prudké stoupání do Žalova. Tady, aniž bychom se předem domluvili, nás potkávají další dva členové naší party, kteří dojeli autem až dnes. Všichni společně jdeme navštívit Levý Hradec, které je významné přemyslovské hradiště a vévodí mu kostel sv. Klimenta.

Obejdeme si to tady dokola, kocháme se výhledem na Vltavu a samozřejmě všechno dokumentujeme. Přišel čas vyrazit dále a my projíždíme Žalovem a zastavujeme se na pivko v jedné čínské restauraci s venkovním posezením. Odtud znova sjíždíme až k Vltavě a napojujeme se na cyklostezku. Tady se jede pohodově a hlavně v dnešním horkém dni je vzduch od řeky trošku osvěžující. Po necelých čtyřech kilometrech se dostáváme do Roztoků. Zdejší dominantou je zámeček a v parku je vystavena spousta soch. Zvláštně na mě působí jezírko, ze kterého čouhají ruce.

Když si to tady všechno prohlédneme, jdeme na oběd do nedaleké restaurace. Kolem půl druhé nasedáme na naše věrné dopravní prostředky a dále pokračujeme po hlavní cestě. Panuje zde sice provoz, ale zanedlouho se znova dostávám na cyklostezku. Z ní odbočujeme v místě zvaném V Podbabě do Šáreckého údolí. Obdivujeme krásné vily a říkáme si s miláčkem, že tady musí být opravdu dobré bydlení. Postupně stoupáme a cesta Šáreckým údolím měří pět kilometrů. Vyjíždíme až v místní části Jenerálka.

Tady se v rychlosti mrkneme k zámku, ale ten je pro veřejnost uzavřen. Nakonec se usazujeme do místní hospůdky a objednáváme si pivko. Teplota přesahuje tropickou třicítku a častější pauzy jsou všemi vítané. Z Jenerálky nás čeká výšlap do Nebušic a potřebujeme hodně energie, abychom to v tom pařáku zvládli. Z Nebušic to máme do Staré Kopaniny kousek a tato obec se může pyšnit krásnou barokní kaplí sv. Ludmily a Marty. I zde se na chvíli zastavujeme. Pak se zhoupneme a na kruhovém objezdu už vidíme letiště V. Havla a máme štěstí, že tam zrovna je největší dopravní letadlo světa – Airbus 380.

Jenže než se dostaneme k letišti, děláme ještě jednu zajížďku a jedeme se podívat ke klášteru Komunity Chemin Neuf v Tuchoměřicích. Z dálky vypadá majestátně, ale zblízka už moc zajímavý není. Sjíždíme tedy zpátky do Tuchoměřic a začínáme stoupat do Kněževsi. Zde se nachází vyhlídková plošina na letiště a my míříme právě tam. Jen škoda, že nám asi o 5 minut utekl odlet největšího Airbusu. I tak tady strávíme dobrou půlhodinu, pozorujeme a fotíme přistávající letadla. Určitě bych tady vydržel déle, ale je čas popojet.

Ale poodjíždíme jen kousek a parkujeme své stroje v místní hospůdce. Další nezbytné občerstvení. Pak už rychle projedeme Středokluky a Makotřasy a ocitáme se u areálu památníku v Lidicích. Postupně si to tady projíždíme a nejvíce na všechny zapůsobí památník dětským obětem. Až mi z toho naskakuje husí kůže. Ale musím uznat, že zdejší areál je moc krásně udělaný. Jdeme se ještě podívat do muzea, kupujeme vizitku a obcí Lidice projíždíme dále.

Kousek sjedeme a pak znova nastoupáme do obce Hřebeč a následně projíždíme Netřeby. Odtud už máme Kladno nadohled a za nějakou chvíli brázdíme ulice města. Už jsme skoro na ubytovně a chlapská část naší výpravy se rozhoduje pro ještě jedno pivko. Zůstávám s nimi a mezitím holky míří do sprch. Po našem dojezdu jdu taky do sprchy a nakonec jdu s holkama ještě na jedno do Rock 'n' Rollu. Dnešní etapa je úspěšně za námi, ale nutno říct, že jsme pěkně zmoženi tropickým vedrem. Snad se v noci ochladí, ať jsme čilí na zítřejší výlet.