Horní Lomná - Muřínkový vrch - Velký Polom - Severka - Skalka - Hrčava - Trojmezí - Gírová - Horní Lomná

Po včerejším výletu na Velkou Raču se dneska chystáme na o něco menší výlet. Naším cílem je Trojmezí na Hrčavě. Vyjíždíme z rána a máme namířeno na Muřínkový vrch. Jedeme asfaltovou cestou až na Přelač a od začátku trasy stoupáme. Na Přelači se napojujeme na lesní štěrkovou cestu a poté na turistickou trasu, po které se vyškrábeme až na zmiňovaný Muřínkový vrch (940 mnm). Odtud se vydáváme směrem, na Velký Polom. Čeká nás pořádný sráz a nám nezbývá, než kola nahoru vytlačit. Ocitáme se na menších skalách, kde uděláme pár fotek a míříme dále kamenitou turistickou cestou. Čeká nás ještě jeden pěší výšlap a za chvíli jsme na vrcholu Velkého Polomu (1067 mnm). Tady se u rozcestníku nachází turistická kniha, tak se do ní samozřejmě zvěčňujeme.

Odtud nás čeká sjezd až k horské chatě Tetřev (950 mnm). Dáváme si tady pivko a Kofolu a pak pokračujeme dále směrem na 2 km vzdálenou chatu Severka (965 mnm). Na tuto horskou chatu dorážíme po krátkém výjezdu. Obhlídneme si to tady a pak pokračujeme na další z horských chat – na Skalku (910 mnm). Na tuto chatu sjíždíme a tady se na chvíli zastavujeme a jdeme si dát polévku. Odtud sjíždíme lesní štěrkovou cestou až na rozcestí Pod Beskydem (725 mnm). Odtud to máme dalším sjezdem po lesní štěrkové a poté asfaltové cestě kousek na Šance. Odtud rovněž sjíždíme po silnici až k hraničnímu přechodu do Slovenska.

Tady začíná druhá část našeho dnešního putování. Od hranice stoupáme asfaltovou silnicí až na Hrčavu (605 mnm). V lese je příjemný chládek, šlape příjemně, ale i přesto nám výjezd dává trošku zabrat. Obhlížíme si zdejší kapličku ukrytou v lese a pak jdeme na nanuk do místního obchodu. Na Trojmezí musíme zase kousek sjet. Sjezd je docela prudký, asfaltový a přiblížíme se na dosah ke slovenské obci Čierne. K Trojmezí (555 mnm) poté musíme zase kousek nastoupat.

Na Trojmezí se nacházejí kameny, které symbolizují každý stát – Českou republiku, Slovenskou republiku a Polsko. Je to tady moc hezky udělané, tak si to tady pořádně prohlížíme. V altánku si lebedí několik turistů. Nejvíce nás pobaví rozcestník, na kterém je směrovník na Trojmezí u Aše s hodnotou 650 km. Se smíchem si říkáme, že by to mohla být naše příští trasa. Vydáváme se dál a začínáme stoupat do Polského městečka Jaworzynka (650 mnm). Odtud se znova dostáváme do České republiky a napojujeme se na trasu, vedoucí kolem hranice. Stoupáme lesem po lesní cestě a zanedlouho nás vítá horská chata Gírová (775 mnm).

Zde si jdeme dát do našeho deníčku razítko a sjíždíme níž na nedalekou chatu Studeničné (700 mnm). Tady si jdeme odpočinout a dáváme si oběd. Z chaty máme namířeno na Jablunkov a čeká nás dlouhý a pohodový sjezd. Chvilku vede lesní štěrkovou cestou a pak přechází v asfaltovou silnici. Vjíždíme do Jablunkova u koupaliště Amerika a na chatu v Horní Lomné jedeme táhlým a mírným stoupáním po hlavní cestě. Dojíždíme zpátky a tím završujeme naše zdejší třídenní bikování.