Litvínov - Klíny - Přehrada Fláje - Vlčí hora - Osek - Litvínov

Jsme poslední den na naší krátké dovolené v Krušných horách a na dnešek máme naplánovanou trasu do hor k přehradě Fláje. Probouzíme se v klidném penzionu Druhý mlýn, který se nachází uprostřed lesů a jdeme se nasnídat. Pak se převlékáme do cyklistického, nakládáme kola na nosič a předjíždíme autem do Litvínova. O půl desáté zaparkujeme a jsme připraveni vyrazit.

Cesta z Litvínova začíná okamžitě stoupat a my vjíždíme do stínu lesa. Před námi je téměř sedmikilometrové stoupání po silnici, které nás dovede do horské vesničky Klíny. Ta má zde parádní sjezdovku s bikeparkem, dlouhý zipline přes celé údolí a taky hotel s restaurací s názvem Emeran. A přesně na jeho terasu s úchvatným výhledem míříme. Je sice brzo, ale rozhodujeme se, že poobědváme. Už totiž víme, jaký je problém sehnat v horách něco teplého na zub. K obědu si dávám místní pivo a musím uznat, že je výtečné.

Po dobrém obědě ještě chvíli odpočíváme a pak už znova nasedáme na naše biky a pokračujeme ve stoupání. Ale cesta se zanedlouho vyrovnává a už se nám konečně jede pohodově. Za Klíny odbočujeme vpravo, projíždíme okolo místní stanice záchranné služby a já si říkám, že tady by se mi líbilo sloužit. Před námi je další sedmikilometrová horská silnice, která se párkrát zhoupne a posléze sveze k přehradě Fláje. Asi nemusím dodávat, že projíždíme nádhernou přírodou.

Před přehradou odbočíme vpravo a najíždíme na lesní cestu, která nás povede okolo poloviny vodní nádrže. Několikrát zastavujeme a fotíme, protože je to tady další krásné místo. Po čtyřech kilometrech odbočujeme vpravo, najíždíme na lesní asfaltovou silnici a začínáme stoupat. Před námi je úsek dlouhý pět kilometrů s převýšením 150 metrů. Než dorazíme na vrchol Vlčí hory (891 mnm), pořádně se zapotíme.

Na Vlčí hoře se nachází rozhledna, my odkládáme naše kola a po kovových schodech jdeme na vrchol vyhlídky. Je zde opravdu krásný výhled na Krušné hory a my si nezapomeneme udělat několik fotografií. Vracíme se dolů ke kolům a po lesní stezce odjíždíme do nedaleké obce Dlouhá Louka. A odtud nás čeká za odměnu sjezd. Délku bude mít osm kilometrů a sestoupáme více jak 500 metrů.

Pouštíme brzdy a necháváme kola, ať si sviští po lesní asfaltce. Po jedné třetině sjezdu zastavujeme a jdeme se podívat na Dušanovu skalní vyhlídku. Odtud je krásný výhled směrem na Duchcov a Teplice. Po nezbytné fotce se vracíme zpět ke kolům a pokračujeme ve sjezdu. Po třech kilometrech míjíme zříceninu hradu Rýzmburk a pak už sjíždíme na hlavni silnici. Na tu se napojíme a po pěti kilometrech jsme zpátky u auta.

Naložíme kola a míříme do nedalekého Jirkova, kde Irmísek ještě vymyslela zastávku u zámku Červený hrádek. Ten se proslavil ve filmu Jáchyme, hoď ho do stroje a ten si přece nemůžeme nechat ujít. Zastávka není nijak dlouhá, jen si to tady zvenku obejdeme a uděláme pár fotek. Pak se už vracíme zpátky na naše ubytování a jdeme na točenou Plzničku.