Havraníky - Retz - Hardegg - Bítov - Vranov nad Dyjí - Znojmo - Havraníky

Vyjíždíme z Havraníků směr Rakousko. Hned za Havraníky odbočíme na vinařskou obec Šatov, z které se vracíme hlavní cestou podél aleje nádherně zralých třešní. Po hlavní cestě se dostáváme až do rakouského Retze, kde občíhnem náměstí a pokračujeme dále po cestě směrem na Niederflanditz, před kterým se cyklostezka na chvíli odpojí od hlavní cesty a vede polní cestou. Odtud dále pokračujeme na Hardegg, který se nechází v krásném údolí Dyje a pyšní se hradem. Kdo by si myslel, že jedeme po rovinkách, tak se hluboce mýlí, protože si připadáme jak na houpačce - z kopce, do kopce, z kopce ...

Z Hardeggu pokračujeme na Felling, odkud vede krásná cyklostezka mezi poli, protíná státní hranici a vede na křižovatku před obcí Podmyče. Pokračujeme opět asfaltem směr Lančov, ale z dálky vidíme pás deště, do kterého bychom vjeli, tak se rozhodujeme sjet do Vranova nad Dyjí. Zde se pokocháme krásným Vranovským hradem a pak si to namíříme na Vranovskou přehradu, kde projíždíme po hrázi směrem na novodobý pěší most, za kterým se nacházejí pláže, ubytovací zařízení a chatky. Zde si dáváme delší zastávku na oběd. Opět vysvítá sluníčko, tak po krátkém rozhodování šlapame nahoru nad přehradu asfaltovou cestou a míříme směrem na Bítov.

Projíždíme křižovatkou, kde máme doleva obec Bítov a rovně 2km se nachází bítovský hrad. Jedeme tedy na hrad a už od křižovatky je nám nápadná vyhlídková věž. Je to součást restaurace a hotelu Rumburak, který se pyšní ještě jedník skvostem - velkou kamennou sochou krkavce. Asfaltovým klesáním sjíždíme až k hradu Bítov, který je krásný napohled zvenku i zevnitř. Od hradu je rovněž krásný výhled na řeku Dyji. Po letmé prohlídce hradu stoupáme zpět na křižovatku, kde se dáváme směrem na Bítov, projíždíme městečkem, klesáme k řece Dyji, kterou po mostě přejíždíme a znovu stoupáme ke zříceninám Cornštejnu. Odsud jedeme pořád hlavní cestou přes obec Lančov zpátky do Vranova nad Dyjí. Projedeme pod hradem a přes Dyji a odbočujeme na červenou turistickou cestu, ke které se zakrátko připojuje zelená cyklostezka.

Vjíždíme do NP Podyjí a po pár set metrech přijíždíme k rozcestníku v Zadních Hamrech, odkud vede přes Dyji další dřevěný visutý most, čehož využíváme k dalším fotkám. Pokračujeme dále a asfalt po chvíli přechází v lesní cestu a noříme se do lesa. Za chvíli nás čeká pořádný stoupák, což v rozmáčeném terénu a ujetých 90km je téměř nadlidský výkon a na řadu přicházejí nejlehčí převody. Dostáváme se na nejvyšší místo dnešní vyjížďky a dáváme pauzu na doplnění energie - což v této chvíli obnáší kandované ovoce, energy gel a energetická tabletka. Poté už celkem nenáročnou cestou pokračujeme na rozcestí v Čížově, odkud pak sjíždíme k Čížovskému rybníku. Už zdaleka slyšíme výskání, které se v lese až strašidelně rozléhá. Po příjezdu k rybníku zjišťujeme původ hlasitých pazvuků. Je půl sedmé večer, my oba dva máme na sobě větrovky a pro mě momentálně nepochopitelně dva kluci skáčou z odrazového můstku do rybníka. Když na ně koukám, je mi ještě větší zima. No nejspíše v jejich vodních hrátkách sehrál roli i alkohol :-).

Z Čížova se dostáváme lesní cestou do Lukova a odtud jedeme směr Podmolí. To důvěrně známe z předešlého dne, tady nám začlo pršet. Máme rozhled a opět vidíme dešťový mrak, jak se blíží na Znojmo. Děláme teda zastávku v Podmolí v hospůdce u rybníka. Docela těžko sesedáme z kol a vypadá to, jak kdybychom celý den popíjeli a ne jezdili na kole. Proto na nás hostinský s úsměvem křičí, že podnapilým nenalévá. To si hned ověřuju a objednávám si pivko. Samozřejmě, že ho dostávám :-).

Po půlhodinové pauze je mrak pryč a my vyražíme dál. Ale kvůli pozdní hodině opět nevolíme cyklostezku terénem a opět jedeme hlavní cestou přes Mašovice do Znojma. Když přijíždíme ke Znojmu, začíná být cesta mokrá a plná vody. Jsme zastříkaní, ale rádi, že jsme tudy nejeli, když pršelo. Dojíždíme skoro za tmy a opět se těším na horkou sprchu a na zítřejší relax v termálech Laa an der Thaya.