Bučina - Akátová věž - Židlochovice - Bučina

Je začátek ledna a my uvažujeme, kam se vydáme na túru. Volba padá na rozhlednu Akátová věž, která se nachází na kopci Výhon nedaleko Židlochovic. S Irmískem vstáváme, snídáme, chystáme si věci do batohů a vaříme čaj do termosky. O půl desáté jsme připraveni vyrazit. Vyjíždíme z Kroměříže, cestou nabíráme tchýni Jarču a před jedenáctou hodinou parkujeme auto v obci Blučina.

Vyrážíme po svých a procházíme Blučinou. Cestou potkáváme krásný betlém a samozřejmě si ho vyfotíme. A tady uhýbáme z hlavní cesty, prosmýkneme se okolo kostela Nanebevzetí Panny Marie a ocitáme se na zelené turistické značce. Okamžitě začínáme prudce stoupat a po chvíli se dostáváme nad mistni obydlí. Jdeme po turistické stezce, ale ta je pořádně rozmáčená a za chvíli máme boty pěkně zablácené.

Postupně se nám otevírá výhled a my procházíme mezi vinohrady. Pořád stoupáme a nad vinohrady se nám cesta dělí. Tady se vydáváme vpravo a jdeme okolo pole. Dalším rozcestím, které po pár set metrech míjíme, jsou Skalky (247 mnm). Odtud se cesta znova zvedá a my máme obec Blučinu jako na dlani. Dostali jsme se na hranici sněhu a už se konečně nemusíme vyhýbat bahnu.

Jsme znova o kousek výš a otevírá se nám pohled na vrchol kopce Výhon (355 mnm), kterému vévodí rozhledna. No ještě to máme k ní asi dva kilometry, ale stoupání se zmírňuje a nám se kráčí naprosto pohodově. Jsou odtud parádní výhledy široko daleko, jen škoda, že je inverzní ráz počasí. Uděláme nějaké fotky a zanedlouho přicházíme k rozhledně Akátová věž.

Jdeme se podívat samozřejmě nahoru, ale musíme být hodně obezřetní, protože schody jsou namrzlé a pokryté vrstvou sněhu. Nahoře opět něco vyfotíme, ale moc dlouho se výhledem nekocháme, protože fouká ledový vítr. Vracíme se zpět na zem, mezitím vykukuje sluníčko a my v závětrné straně rozhledny vytahujeme svačiny a horký čaj. Chvilku odpočíváme a já si ještě odskočím udělat pár fotek rozhledny.

Pokračujeme dále po vrcholu kopce a po pár set metrech přicházíme k ekumenickému kříži. Opět uděláme nějakou fotku a pak se vracíme kousek zpátky a odbočujeme na modrou turistickou trasu, která nás svede dolů do města Židlochovice. Když už něco sejdeme, potkáváme skupinku lidí, která nás zrazuje od další cesty. Prý je v lese bahno a nedá se to nikde obejít. Moc se mi to nezdá a navíc nemáme moc jiných možností a tak pokračujeme dále dolů.

Cesta sice je plná bahna, ale dá se to různě obejít a navíc bahnitý úsek je dlouhý jen pár set metrů. Když jsme v lese, všimnu si zajímavého stromu, který má na sobě oko. Ihned si tuto přírodní hříčku fotím. Pak už scházíme do města a míříme na náměstíčko. Jelikož už máme pořádný hlad, jdeme si do fastfoodu pro kebab. Jinou volbu ani nemáme, restaurace jsou uzavřené díky vládním nařízením.

V Židlochovicích jdeme navštívit místní zámek, ale můžeme jen nakouknout do zahrady. Uděláme zase nějakou fotku a vracíme se zpátky na náměstíčko a napojujeme se na žlutou turistickou značku. Postupně za sebou necháváme lidská obydlí a ocitáme se na naučné stezce Krajinou Výhonu. Tady teprve poznáváme, co je cesta plná bahna. Snažíme se obcházet, přeskakovat, ale stejně začínáme mít boty a kalhoty pěkně špinavé. Takhle jdeme více jak dva kilometry a dostáváme se zpátky na rozcestí Skalky. Teď už slezeme dolů do obce Blučina, za chvíli jsme zpátky u auta a odjíždíme zpátky do Kroměříže.