Buchlovice - Buchlov - Břestecká skalka - Břestek - Buchlovice

Je sobota, začíná druhá polovina listopadu a jelikož na dnešek hlásí poměrně dobré počasí, uvažujeme s Irmískem kam vyrazíme. Nejprve máme v plánu jiný cíl, ale jelikož už je trošku později, volíme nakonec túru na Buchlov. Vyjíždíme autem z Kroměříže a po necelé hodince parkujeme auto v Buchlovicích. Tady si zajdeme na oběd, dáváme si oba dva lososa a pak jsme už připraveni vyrazit.

Procházím náměstím v Buchlovicích a držíme se žluté turistické značky. Jdeme po asfaltové cestičce, pomalu začínáme stoupat a mezitím pozorujeme různé novostavby, které zde také rostou jak houby po dešti. Než dojedeme na hranici lesa, urazíme dva kilometry. Pak se už konečně noříme mezi stromy a vychutnáváme si okolní klid a přírodu.

Po pár set metrech přicházíme na jakousi louku, které vévodí nádherná kaštanová alej. Tady se chvíli zdržíme, protože zdejší místo je ideální na focení. Už se s miláčkem domlouváme, že si tady zajedeme na jaře na kole. Dokonce je zde vidět i hrad Buchlov. Za Alejí přicházíme na rozcestí Pod Barborkou (402 mnm). Pokračujeme dále vzhůru a k hradu to máme už jen půl kilometru. Cestou míjíme skálu Čertovo sedlo a tu si taky nezapomeneme vyfotit.

Zanedlouho jsme u hradu, ale ten už je bohužel zavřený, tak se jen koukneme ke vstupní bráně a pak scházíme kousek níže a jdeme si dát kafe do hospůdky U Špalka. Jsme docela propocení, po chvilce stání nám začíná být zima a tak rychle dopíjíme a vydáváme se na další cestu. Teď budeme sledovat zelenou značku. Kousíček sestoupáme a poté prudce vystoupáme ke kapli sv. Barbory. Tady je to další zvláštní a krásné místo. Udělám pár fotek a pokračujeme dále po zelené značce.

Teď už budeme zase klesat. Na rozcestí Čertovo sedlo to máme jen 300 metrů. Tady se nachází jednak dřevěné sochy laně, jelena a koloucha a také se zde nachází přístřešek. Znova uděláme nějakou fotku a pokračujeme dále. Teď už na cestě nepotkáváme ani živáčka a znova si užíváme přírody a ticha. Po půl kilometru přicházíme k dalším skalám a mezi nimi musíme prudce sestoupat až na rozcestí Pod Břesteckou skalkou (340 mnm).

Tady ještě přesvědčuji Irmíska ať ještě vylezeme na Břesteckou skalku. Nakonec souhlasí a my se zase drápeme do pořádně prudkého kopce. Cesta má jen asi půl kilometru, ale nahoře jsme pořádně zadýchaní a propocení. Ale musíme oba dva říct, že vylézt na Břesteckou skalku (355 mnm) stálo za to. Je odsud parádní výhled a znova je můj foťák v plné pohotovosti. Po čtvrt hodince se vracíme zpátky dolů na rozcestí a dostáváme se na asfaltovou cestu.

Po této cestě velmi mírně scházíme dobré tři kilometry až do centra obce Břestek. Pomalu se začíná šeřit a také začíná být větší zima. Nám to ale nevadí, napojujeme se na cyklostezku a vesele si vykračujeme dále. Do Buchlovic to máme po této cyklostezce další dva kilometry a procházíme mezi poli. Samozřejmě kousek nastoupáme a znova klesneme.

K autu přicházíme už skoro za tmy, nasedáme a míříme zpátky k domovu. Po cestě se ještě zastavíme v nákupním centru v Malenovicích, abychom koupili nějaké vybrané dárečky na Vánoce. Tam si i dáme nějaké jídlo a pak se už přesouváme do naší horké vany v Kroměříži.