Miloňová (845 mnm)

Je polovina února, a jelikož má Irmísek narozeniny, plánujeme strávit pozdní odpoledne ve wellness hotelu Horal ve Velkých Karlovicích. Ale ještě předtím si chceme udělat větší procházku a já mám vymyšlený výšlap k nově otevřené rozhledně Miloňová (845 mnm). Po snídani balíme nejnutnější věci a odjíždíme z Kroměříže směr Valachy. Po cestě se ještě stavíme na dlabanec v hospůdce na sjezdovce Karolinka.

Po obědě přijíždíme k obci Miloňov, kde necháváme auto a vydáváme se na pěší výšlap. Cesta je zpočátku asfaltová a hned od začátku pořádně stoupá. Počasí nám taky přeje, je polojasno, teplo a beze sněhu. Je neuvěřitelné, že v polovině února je +10°C. Po asi kilometru narážíme na větší krmelec, stojící u cesty a oba dva nás rozesměje nápis na horním patře krmelce: „dveře, volové!“.

Za krmelcem odbočujeme z asfaltové cesty a nacházíme na cestu lesní. Cesta pořád stoupá vzhůru a nám je pořádně teplo. Bohužel je tady cesta samé bahno, tak máme okamžitě špinavé boty. Jdeme takhle zhruba další kilometr, přicházíme na křížení lesních cest a odtud se sklon cesty zmírňuje a šlape se pohodově. Dokonce se objevuje na cestě souvislá vrstva sněhu. Jsme rádi, aspoň si očistíme zabahněné boty.

Když přicházíme k dalšímu křížení lesních cest, vidíme, že rozhledna je vzdálená už jen 200 metrů a průzorem mezi stromy ji také zahlédneme. Ještě několik kroků a ocitáme se u krásné dřevěné rozhledny. Není tady ani živáčka, tak děláme několik fotek a poté už šplháme nahoru na vyhlídku. Ikdyž není bůhvíjaká viditelnost, výhled z rozhledny je nádherný. Opět mačkám spoušť fotoaparátu a těšíme se pohledem do valašské krajiny. Dokonce vidíme i nedalekou rozhlednu Súkenická.

Jelikož nám čas trochu poskočil a my se těšíme do wellnessu, dáváme se na cestu zpátky. Ale nepůjdeme stejnou cestou zpátky, půjdeme ještě kousek dále a spustíme se dolů na rozcestí Lanterna. Cesta ihned od rozhledny pořádně klesá a vůbec to není žádná sranda, protože v kombinaci s ledem pokrytou cestou, se stává docela nebezpečná. Naštěstí je to jen asi 200 metrů a poté už jdeme po mokré lesní cestě.

Po kilometru přicházíme na rozcestí Nad Lanternou a před sebou máme krásný výhled na sjezdovku Razula. Napojujeme se na lesní asfaltovou cestu a čeká nás asi tříkilometrová mírně stoupající trasa zpátky ke krmelci. Sluníčko pomalu zapadá, ubývá nám světla, ale přicházíme ke krmelci v pohodě. Nyní sejdeme asi kilometr a jsme zpátky na rozcestí Miloňová, kde máme zaparkované auto.

Dnešní desetikilometrová trasa nebyla nijak náročná, ale jsme rádi, že jsme se tady vydali a koukli na novou rozhlednu. Teď se už přesouváme do nedalekého hotelu Horal, kde si dáváme v baru kafíčko, mezitím se podíváme na olympijský biatlonový závod a pak se chystáme do wellness centra. Bohužel je úplně plné a čekali bychom dobrou hodinku, tak se rozhodujeme, že přejedeme k nám a půjdeme do saun v hotelu Fridrich v Těrlicku. Večer trávíme příjemným vyhřátím se a naše svaly zregenerujeme taky ve vířivce.