ZOO Olomouc

Zoologická zahrada Olomouc se nachází na Svatém Kopečku. Veřejnosti byla zpřístupněna již v roce 1956 a v areálu zahrady se nachází také moderní kovová rozhledna, která je také velmi navštěvovaná. Provizorní zookoutek ve středu Olomouce vznikl již na počátku 50. let 20. století a nabízel pohled na jeleny, srnce, pávy a také andulky. V této době byl velký zájem veřejnosti rozšířit tento zookoutek, a proto bylo vypracováno hned několik možností o zřízení zoologické zahrady v Olomouci. Přípravné práce a stavba začala v polovině roku 1952, přičemž se její slavnostní otevření konalo 3. června o čtyři roky později. V ZOO jsou od roku 1958 umístěna i exotická zvířata, čímž byla navýšena návštěvnost díky zvědavosti lidí. V 80. letech byly zmodernizovány staré pavilony a pokračovalo se ve výstavbě nových pavilonů, jako například pavilon hyen. V 90. letech byl dokončen pavilon žiraf a také obří akvárium pro žraloky. ZOO Olomouc se může chlubit pavilonem netopýrů z roku 2000 či průchozí výběh pro makaky. Máte možnost zde zhlédnout zvířata, jako bernešku havajskou, hroznýše psohlavého, husici liščí, lamu aplaku či luňáka hnědého, malpu plačtivou a mnoho dalších.

Vyrážíme s Irmískem na další prohlídku ZOO a tentokráte do Olomouce. Nasedáme do auta a za necelou hodinku parkujeme na Svatém Kopečku. Jdeme si nejdříve dát oběd do nedaleké restaurace a pak si jdeme prohlídnout barokní chrám Navštívení Panny Marie. Tento architektonický klenot je krásný jak zevnějškem, tak i vnitřkem. Uděláme nějaké fotky, ale vevnitř samozřejmě nefotíme. Pak se už vydáváme uličkou mezi domy do kilometr vzdálené ZOO.

Jakmile vejdeme do ZOO, nestačíme se rozkoukat a už z nebe padají provazce vody. Nedá se nic dělat, jdeme na kafíčko do místní restaurace a čekáme, než přestane pršet. Takto sedíme třičtvrtěhodinku než konečně déšť ustává. Jdeme dále a koukáme nejdříve na medvědy a pak na hrochy. Čeká nás pavilón primátů a další na řadě jsou žirafy ve výběhu. Máme na ně krásný výhled, a když jdeme dále, probíhá nám nad hlavami nosál v takovém drátěném tunýlku. Natáhnu ruku a nosál mi dává pac. Pokračujeme dále a dostáváme se k vyhlídkové věci. Vstup je zadarmo, a tak jsme za chvíli nahoře a máme krásný výhled na ZOO a také na chrám na Svatém Kopečku. Uděláme několik fotek a scházíme dolů. Ve větru se vyhlídková věž citelně kymácí.

Pak se už blížíme k šelmám a v pavilonu pozorujeme lví rodinku a obdivujeme podmořská akvária. I jaguár ve výběhu je nádherný. Cestou si pohladím soba po jeho paroží a jsem překvapený, že srst na paroží je hebká jako samet. Jdeme chvíli lesem a pak se dostáváme k výběhům, na které jsem se těšil nejvíce. Vlci, a že jich tady není málo, jsou krásní tvorové. Obcházíme lesní výběhy a přicházíme k nové vytvořené dřevěné lávce a pod námi jsou dva míšani. Jsme dokonce svědkem toho, jak vlk zažene jednoho z nich skoro až do kotce. Vyfotím si i malé vlče, a to se už pomalu dostáváme na konec naší prohlídky. Vracíme se zpátky uličkou mezi domy a vyrážíme nazpátek domů.