Perná - Děvín - Děvičky - Perná

Je konec října a my máme s našimi kamarády naplánovaný třídenní pobyt na Pálavě. Výlet je hlavně spojen s vinným sklípkem, ale na druhý den chceme jít projít kus CHKO Pálava. Jsme ubytovaní v jedné chalupě v obci Perná a je nás celkově 7 – já s Irmískem, Ruda s Šárkou, Kamil s Hančou a Karča. Po bujarém předchozím večeru se dopoledne ztěžka rozhýbáváme, ale přesto na túru vyrazíme. Nakonec ale půjdeme jenom čtyři, protože Ruda s Šárkou a Karčou mají jiný program.

Vycházíme tedy s našeho ubytování, procházíme Pernou a další dva kilometry stoupáme asfaltovou silnicí. Ta nás přivádí na křižovatku a rozcestí Perná (332 mnm). Tady se vydáváme vlevo a po pár desítkách metrů konečně odbočujeme do lesa na červenou turistickou značku. Dále stoupáme a mezitím se kocháme nádherně zbarvenou podzimní přírodou. Po necelém kilometru scházíme na rozcestí Soutěska (340 mnm).

Dáváme se vlevo a teď už stoupáme pořádně. Za chvíli se nám ale otevírá výhled a nad námi se tyčí několik skal. Všechno dokumentujeme foťákem a po malé chvíli přicházíme na jednu z vyhlídek. Opět parádní pohled do okolní přírody. Díky bílým skalám mi to tady hodně připomíná krajinu v Chorvatsku. Od této vyhlídky se nám šlape trošku lépe a tak zanedlouho jsme u dalšího rozcestí Pod Děvínem (496 mnm). Odtud to máme už asi půl kilometru na vrchol Děvín (554 mnm) a záhy tam dorážíme.

Na vrcholu je umístěný vysílač a je odsud fantastický výhled na soustavu vodních nádrží Nové Mlýny. Opět děláme několik fotek včetně společných a neopomeneme si dát vrcholovou slivovičku. Po krátké chvíli se vracíme zpět na červenou turistickou značku a znova se dostáváme na vyhlídku. Tentokrát máme krásný výhled směrem na Milovice. Odtud to máme už jenom necelé dva kilometry na Dívčí hrad. Trošku klesáme a zanedlouho jsme pod zmiňovaným hradem.

Samozřejmě si jdeme zříceninu Dívčího hradu (426 mnm) prohlédnout a znova děláme několik fotografií hradu a blízkého okolí. Je kolem druhé hodiny a my se vydáváme na cestu zpátky. Ale samozřejmě nepůjdeme stejnou trasou, ale obejdeme si to po modré turistické značce. Počáteční dva kilometry jdeme víceméně po rovince po lesní cestě. Jdeme uprostřed lesa a cesta není až tak moc zajímavá. To se ale změní, když přijdeme na rozcestí Nad Soutěskou (407 mnm). Jednak jsme pod skálama, na kterých jsme byli a jednak nás znova uchvacuje jejich barva.

Na dalších několik stovek metrů se noříme do lesa a mírně nastoupáme a klesneme. Když přijdeme na rozcestí Pod Martinkou (352 mnm) dostáváme se zase do nádherného prostředí. Nad hlavami se nám tyčí krásné skály a mi si můžeme udělat fotky i v jedné průrvě, kde nad hlavama máme skalní útvar s názvem Velký špunt. Během další půlkilometrové trasy procházíme pod skálami s názvy Martinak, Obří kámen, Urbanova věž, Trůn, Maturita, Vzývající, Ploutev, Abeceda. Musím říct, že pro mě to je asi nejkrásnější místo z dnešní túry.

Za skálama přicházíme k další vyhlídce a pod námi leží obec Perná, cíl naší cesty. Nechce se nám zpátky na rozcestí a šlapat dolů po hlavní silnici, tak uvažujeme, že bychom si to tady někde zkrátili mezi vinicemi. A opravdu po chvilce nacházíme místo, odkud vedou v trávě stopy pneumatik. Začínáme scházet po této cestičce a za chvíli jsme u vinohradů. Ještě občas utrhneme nějaké hrozny a pochutnáváme si na sladkém ovoci. Dostáváme se na polní cestu a po malé chvilce jsme ve vesnici. Ještě si skočíme na oběd do místní restaurace, dáme si pivko a pak se už přesouváme zpátky na naší chalupu, kde si dáme pořádnou sprchu a jdeme chystat pohoštění na dnešní večer.