Kopřivnice - Štramberk - Kopřivnice

Dneska máme v plánu procházku po krásách Štramberku a okolí. Přijíždíme autem do Kopřivnice a u muzea Tatry ho necháváme stát a vycházíme pěšky. Jdeme kousek po hlavní cestě, z které odbočujeme na turistickou trasu. Jdeme polem mírně do kopce a procházíme kolem lezecké skály zvané Váňův kámen, který se nachází pod zdejší Bílou horou. Odtud už to máme co by kamenem dohodil k velkému lomu a arboretu. Když docházíme ke vstupu k lomu, je uzavřený, protože se zde koná cvičení záchranných složek. Obcházíme tedy tento lom vrchem a přicházíme k dalšímu lomu, který je mimo jiné zajímavý i tím, že na dně jsou různé nápisy z kamení, vytvořené návštěvníky. Vycházíme na skálu nad lomem a máme odtud krásný výhled na Štramberk. Fotíme se a za malou chvíli pokračujeme dále. Procházíme kolem lesíku a za ním se nám otevírá výhled na Štramberskou trúbu. Už to k ní máme jenom kousek.

Scházíme pěšinkou k prvním domům a procházíme malebnou uličkou směrem ke zřícenině Štramberského hradu, kterému vévodí ona zmiňovaná trúba. Ještě, než vlezeme do areálu hradu, zastavujeme se v místní útulné a stylové hospůdce na kafe a medovinu. Pak už nám nice nebrání, abychom prošli parkem a za chvíli stoupali točitým schodištěm na vrchol Štramberské trúby. Z vrchu je opravdu nádherný výhled do okolí, jakož i na celé město, které se rozprostírá pod námi. Po dalším focení scházíme dolů a odtud se vydáváme kamenným schodištěm na náměstí. Kupujeme si tady místní sladkou specialitu – Štramberské uši. Výborná perníková pochoutka s různými příchutěmi a doporučuji ji všem. Procházíme celým městem a máme ještě namířeno do nedaleké jeskyně Šipka, která je ukryta v lese nad městem, naproti Štramberské trúby.

V lese už vede široká a pohodová turistická pěšina, po které se za chvíli dostáváme k Šipce. Je to malá jeskyně, ale přesto má něco do sebe a je něčím zajímavá. Po chvilce strávené zde, se vydáváme ještě výše a vycházíme nad novým lomem. Procházíme kousek kolem a pak se dostáváme na vrcholek Kotouče (495 mnm), kde se na chvíli usazujeme na trávě, kocháme se výhledem a přírodou a jíme naše svačiny. Scházíme dolů a nad Šipkou se opět napojujeme na stejnou trasu, jakou jsme sem přišli. Když scházíme do města, tak už nemáme namířeno zpátky do centra, ale pokračujeme rovně mezi rodinné domy a stavení směrem na Kopřivnici. Po chvíli se dostáváme pod velký lom, který jsme na začátku obcházeli vrchem a odtud už cestu důvěrně známe a zanedlouho jsme v Kopřivnici u našeho auta …