Monte Capanne (1019 m.n.m.)

Je pátý den naší dovolené na Elbě a my jsme se dneska rozhodli pro odpočinkový den a pro výlet na nejvyšší horu Monte Capanne (1019 mnm). Jelikož nám bude trvat nějaký čas doprava autobusem tam a zpět, pojedeme na nejvyšší vrchol lanovkou. Po snídani vyrážíme z kempu v Marina di Campo a do centra města na zastávku to máme asi 3 km pěšky. Dneska vyrážíme téměř všichni, akorát Tomášovi se nechce a je domluvený, že se pojede na kole do Pomonte a že se bude potápět u potopeného vraku. Autobuse nám jede v 10 hodin, ale my jsme už ve městě v 9, jelikož se dneska koná v Marině di Campo trh. Jsme zvědaví, ale povětšinou se ve stáncích prodává oblečení, boty, zelenina a ovoce. U zeleniny se prodávají rovněž jejich národní podukty jako jsou různé druhy medů a marmelád, a tak si něco málo kupujeme. Mě se asi nejvíc líbí stánek, ve kterém jsou snad všechny možné druhy sýrů a salámů, vepřové kýty, pršut, nakládané olivy a jiné dobrůtky. Nasedáme do místního autobusu a vyjíždíme směrem na Pomonte. Lemujeme západní část ostrova a jedeme trasou stejnou, jakou jsme zde projížděli před dvěmi dny. I autobusem trvá cesta do Marciany hodinu.

Vystupujeme pod stanicí lanovky a jdeme si koupit lístky. Kupujeme je hromadně a zkoušíme to uhrát na to, že jsme studenti. Vychází to a my máme ušetřeno každý 6 Euro. Když vidím, čím máme dojet nahoru, tak se mi objeví úsměv na rtu. Kovové koše pro dva lidi je něco, v čem jsem ještě nejel. Naskakujeme a už nás veze koš nahoru. Zprvu projíždíme lesíkem, ale už po malé chvíli se nám otevírá úžasný výhled na město Marciana, Marciana Marina a pobřeží. Sluníčko nám krásně svítí a my míříme na skalnatý vrchol. Po asi 15minutách dojíždíme na vrchol a nikdo z nás nelituje ani chviličku, že jsme sem jeli. Ten výhled stojí opravdu za to. Vidíme pod sebou celou Elbu, moře, pobřeží, kdejaký zdejší kopeček. Je sice mírně opar, takže už nevidíme třeba Korsiku a ostatní ostrovy, ale i tak je pohled odtud zeshora luxusní. Tady náhoře strávíme více jak hodinku – jednak si to tady ještě trošičku projdeme a jednak tady nafotíme asi 100 fotek, jelikož to tady opravdu stojí za to. Monte Capanne nějak neoslňuje svou výškou – 1019 mnm, ale zde, když se zvedá přímo od moře, je tento skalnatý vrchol majestátný a člověku připadá, že je někde na vrcholu v Alpách. Ještě bychom na vrcholku chvíli zůstali, ale blíží se siesta, a to znamená přerušení provozu lanovky na 4 hodiny a tak spěcháme, abychom stihli odvoz dolů. Opět naskakujeme do košů a už sjíždíme dolů. Snažím se ještě vyfotit mořské proudy, které u pobřeží Marciany Mariny kreslí na mořské hladiny obrovský vír.

Dole vyskakujeme s košů a jdeme do centra Marciany. Procházíme kolem pivovarského muzea a litujeme, že je zrovna zavřené. Za pár chvil jsme už zase v uličkách a schodech Marciany a užíváme si jihoevropské architektury. Koukneme se do zdejšího kostela a pak se jdeme posadit do jedné z restaurací. Potkáváme tam známé z kempu a tak se dáváme do řeči. Já si dávám pivko, holky si jdou dát víno. Já si ještě objednávám palačinku se šunkou, mozerellou a černými olivami a moc si na tom pochutnávám. Jsou 4 hodiny, když sedáme na autobus a za další hodinku vysedáme v Marině di Campo. Jdeme zpátky do kempu a rychle se ještě jdeme vykoupat do moře. Za náma doráží Tomáš a spolu s Peťou se domlouvají, že dneska uvaří večeři pro všechny a že bude rizoto s plody moře. Spolu pak jedou na kolech do supermarketu do města a nakupují potřebný proviant. A už za pár desítek minut potom se v hrnci vaří mušle a my krájíme chobotničky, kalamáry a sépie. Jelikož nemáme velký hrnec, tak rizoto pro 7 lidí musíme zamíchat v lavoru. Musím říct, že rizoto chutná zvláštně, ale sním celý plný talíř. Dobrá večeře po krásném výletu ...