Saint Denis

Je den před Vánocemi a my trávíme naší dovolenou na dvou exotických ostrovech v Indickém oceánu. Momentálně jsme na Mauriciu a čeká nás přelet na Réunion. Společně s Kamilem a Hankou vstáváme ve 4 hodiny ráno, nakládáme kufry do vypůjčeného auta a odjíždíme ze Souillacu. Před námi je 25 kilometrů jízdy na mezinárodní letiště. V 5 ráno přijíždíme, předáváme zapůjčené auto a jdeme na check in k přepážkám.

V 7 ráno startujeme a opouštíme Mauricius. Počasí není úplně ideální a při přiblížení k Réunionu začíná pršet. Let trvá jen 40 minut a my sedáme na letišti Rollanda Garrose před osmou ranní. Čekáme na zavazadla a potom míříme do blízké půjčovny aut. Máme zarezervovaný Peugeot 208, což znamená, že se nemáme šanci všichni s kuframa do auta vlézt. Nevadí, ubytování je odtud vzdálené jen 17 kilometrů, a to z většiny po dálnici, takže necháme holky na letišti a jedeme s Kamilem zařídit ubytování.

Máme rezervovaný celý domeček v místě zvaném Les Terrasses de Niagara a to se nachází nad městečkem Sainte Suzanne. Rychle místo nacházíme a jdeme se domluvit na recepci do domu paní domácí. Vítá nás neskutečně energická, usměvavá, sympatická a milá francouzská paní Christelle. Už po pár minutách hovoru s ní víme, že se nám tady bude moc líbit. Vykládáme zavazadla na recepci a jelikož se ještě nemůžeme ubytovat, domlouváme se, že se vrátíme kolem páté hodiny odpoledne.

Nasedáme do auta a vracíme se na letiště pro holky. S nadšením jim líčíme místo ubytování a domlouváme se, že nynější čas strávíme prohlídkou hlavního města Saint Denis. Letiště je vlastně na okrajové části tohoto stopadesátitisícového města a my se v hustém provozu prodíráme do centra. Všude jsou placená a hlavně přeplněná parkoviště, tak se snažíme zajet do některých bočních uliček a zaparkovat. To se nám nakonec podaří až v ulici Rue Monseigneur de Beaumont.

Je po desáté hodině, vyrážíme na pěší prohlídku a začíná být pořádné vedro, protože se už vyjasnilo a slunce má pořádnou sílu. A už taky máme docela hlad, protože jsme vstávali hodně brzo. Proto, když uvidíme místní bistro, zamíříme rovnou tam. Dáváme si sendvič a nějaké studené pití. Sice to jídlo až tak dobré nebylo, ale hlad máme ukojený. Teď se už můžeme plně oddat krásám Saint Denis.

Jdeme dolů po ulici Rue Juliette Dodu a míjíme Villu Lenoir - dům prvního předsedy odvolacího soudu. Uděláme foto a pokračujeme dále. Hned na další křižovatce vidíme vlevo měšitu Mosquée de Saint Denis. Jdeme rovně a následuje křížení s ulicí Rue de la Compagnie. Ta je charakteristická pěší zónou a spoustou obchůdků. Vydáváme se vpravo a zanedlouho přicházíme k budově radnice z roku 1860. Před ní se nalézá Válečný památník let 1914-1918. Ještě kousek popojdeme a tentokráte se dostáváme se na vyhlídku, odkud vidíme další část města v čele s kostelem Notre-Dame de la Délivrance.

Teď se kousek vracíme a přicházíme ke katedrále Saint Denis, která byla vybudována v roce 1832. Je zasvěcena sv. Denisovi, po kterém je město pojmenováno, a je biskupským sídlem diecéze Saint-Denis-de-La Réunion. Samozřejmě si to tady vyfotíme a posléze se směřujeme dolů k pobřeží. Cestou míjíme několik zajímavých koloniálních domů a nakonec se ocitáme na malém parkovišti u sochy Françoise Mahé de La Bourdonnaise, což byl francouzský námořní důstojník a správce ve službách francouzské východní Indie.

Nedaleko odtud se nachází krásná budova Hôtel de préfecture de La Réunion, což je sídlo prefektury Réunionu. Odtud přecházíme hlavní silnici a ocitáme se na pobřežní kolonádě lemovanou palmami. Po malé chvilce přicházíme k několika dělům, které jsou umístěny na hradbách nad mořem. Za nimi se nachází socha Rollanda Garrose, místního rodáka, který byl francouzský letec a stíhací pilot v první světové válce. Pak procházíme místním malým parkem a zastavíme se u stánku s rychlým občerstvením. Dáváme se místní vychlazené pivko Bourbon a to opravdu v tom vedru bodne. Jen nám nechutná tak moc jako mauricijský Phoenix.

Je po druhé hodině a my se znova ocitáme na ulici Rue Juliette Dodu a pomalu se vracíme zpět k autu. Ještě odbočíme směrem k mešitě, obhlížíme si místní obchůdky, kupujeme pohledy a nakonec objevujeme ozdobený vánoční stromeček. No v těch 32°C je to opravdu zvláštní. Zanedlouho už sedíme v autě, přejíždíme zpátky k letišti a tady jdeme do nákupního centra udělat nákup. Bohužel je den před Vánocemi a nákupák praská ve švech. Nakoupíme všechny potřebné věci na dnešní a zítřejší večeři, na snídani a samozřejmě nezapomeneme na pivo a místní rum.

Teď už nám nezbývá, než se vrátit do Sainte Suzanne. Doplácím zbytek peněz za ubytování a paní Christelle nás vede k našemu prázdninovému domečku. Jako za mě musím říct, že jsem ještě neměl tak skvělé ubytování. Domeček je hezký, prostorný, zařízený, kolem rostou banány, liči a mango a hlavně máme vzadu za domečkem terasu s posezením, z něhož je naprosto uchvacující výhled na blízký vodopád Niagara Falls. Vybalujeme se a večer trávíme na terase a ochutnáváme místní výborný rum Riviére du Mat. V šumění blízkého vodopádu plánujeme zítřejší den.