Domaine Les Chênes Blancs - Lioux - Murs - Gordes - Roussillon - Domaine Les Chênes Blancs

My se probouzíme do druhého dne v nádherné krajině Provence a bohužel nám po ranní bouřce stále poprchává. Děláme si snídani a já koukám na předpověď počasí. Kolem oběda už by mělo vysvitnout sluníčko a snad budeme moci vyrazit na kola. V mezičase dojde Petr a Kamil nalévá první panáky slivovice. No, doufejme, že opravdu brzo přestane pršet ...

Naštěstí předpověď vyšla a po obědě opravdu přestává pršet. Oblékáme se do dresů a po jedné hodině vyrážíme. Vyjíždíme z kempu Domaine Les Chênes Blancs a míříme k hlavní cestě. Na ní odbočíme vlevo a za pár chvil vjíždíme do vesnice Les Cliers. Tady odbočujeme na vedlejší cestu vpravo a začínáme pomalu stoupat. Projíždíme kolem torza bývalého větrného mlýna, míjíme kostel a dostáváme se nad vesnici.

Pomalu, ale jistě vjíždíme do údolí a nad hlavami se začínají tyčit skalnaté masívy. Porad lehce stoupáme a po kilometru před sebou v údolí vidíme dva kamenné obloukovité mosty. Tady se stačíme vlevo a po pár set metrech odbočujeme opět vlevo. Jsme na úzké asfaltové silničce a projíždíme mezi levandulovými poli. Toho využíváme a děláme si společné selfie. Před námi vidíme vyvstávat skalní masív La combe de Vaumale.

Nejprve musíme vyjet krátký, ale brutálně prudký kopeček a ocitáme se u hotýlku La Verrerie. Tady pozorujeme krásnou mandloň a obdivujeme obrovský skalní masív. Teď sjedeme kousek po polní cestě a pak se napojujeme na silnici. Sjíždíme do vesnice Lioux, tou projedeme a pokračujeme v mírném sjezdu. Ale po krátké chvíli musím zastavit, jelikož mám před sebou nezapomenutelný výhled na levandulové pole a nad ním tyčící se masív La combe de Vaumale.

Najíždíme na hlavní silnici A směřujeme se do pět kilometrů vzdáleného městečka Murs. A do něho musíme samozřejmě nastoupat. Já si trochu máknu a pak na ostatní čekám v městě ve stínu stromu. Do Gordes, kam máme namířeno, to máme dalších 7 kilometrů a cesta nám nejprve klesá, aby se potom pořádně zhloupla. Na okraj města Gordes sjíždíme a odbočujeme na zkratku vpravo. Tu jsem našel v mapě a tato ulička je obestavěná kamennými zídkami po celé její kilometrové délce. Hodně zajímavé.

Vyhupujeme se na druhém konci Gordes a začínáme opět stoupat. Naším cílem je Abbaye Notre Damme de Senanque - Cisterciácký klášter, který byl založen v r. 1148. Po více jak kilometru stoupání přijíždíme do sedla a odtud máme úchvatný výhled na výše zmiňovaný klášter. Když vidíme, že bychom museli sjet pořádnou dávku výškových metrů dolů a pak znova nahoru, rozhodujeme se, že ke klášteru nepojedeme.

Obracíme řidítka a máme před sebou dvoukilometrový sjezd do centra Gordes. Toto městečko bylo vyhlášeno jako nejkrásnější v Provence a nám se při sjezdu na něho naskýtá nádherný pohled. Zastavujeme a všichni vytahujeme foťáky. Pak už vjíždíme do centra a jako první se jdeme usadit do židliček jedné restaurace a objednáváme si pivo a Aperol. Nakonec tady vegetíme skoro hodinu a nasáváme provensálskou atmosféru. Před námi se přímo nachází hrad a město je plné turistů.

Jelikož doba pokročila, musíme se vydat na cestu zpátky. Z Gordes nás čeká dlouhý sjezd až na hlavní cestu. Na tu najedeme, ale bohužel je úzká a celkem dost frekventovaná, takže jsme rádi, že z ní po chvíli odbočujeme. Cestičkami mezi vinicemi si zkrátíme cestu a najíždíme na vedlejší silnici, která nás po sedmi kilometrech přivede do Roussillonu. Ten už známe a víme, že když se přes něho přehoupneme, máme to už jen sedm kilometrů do kempu. Tam přijíždíme v sedm hodin, jdeme se ještě rychle ochladit do bazénu a večer trávíme klasicky ve společnosti ostatních.