Zell Am See - Bruck - Hahneck - Hinterjudendorfer Alm - Zell Am See

Po celonoční jízdě se ubytováváme ve velmi útulném penziónku Renate v Schuttdorfu, který leží na břehu Zellerského jezera, asi 1km od Zell Am See. Po vybalení a obídku se už nemůžu dočkat, až vyrazím na své první alpské kilometry. Počasí je nádherné a my vyrážíme na okružní jízdu cyklostezkou okolo celého Zellerského jezera. V mapě jsme našli kratší trasu vedoucí nad Bruckem do kopců. Po chvíli se k ní dostáváme. Je to jednak značená turistická trasa a zároveň červená cyklotrasa, značená tady značkou MTB.

Začínáme stoupat, prvních pár metrů je asfaltových, poté cesta přechází v lesní štěrkovou cestu. Mezitím míjíme stádo krav, stojících a válejících se u cesty tak, že máme skoro problém projet. Jak později zjišťujeme, krávy jsou zde všudypřítomné a hodně z nich má na krku klasické alpské zvonce. Stoupající cestou se nám otevírají velkolepé pohledy na Zellerské jezero sevřené okolními kopci. Už teď nelitujeme toho, že jsme jeli do Alp právě sem. Po pár kilometrech se cesta vnořuje více směrem do hor a před náma se objevují zasněžené alpské masívy. Pomálu nám dochází pití, je tu pořádně teplo a dusno. Pokračujeme dále mírnějším stoupáním až k osamocené chatě, kde cesta na chvíli padá dolů, aby pak znova mohla pořádně stoupat.

Cestou dolů je nutné projet elektrickým ohradníkem (závory tvořené tenkým drátem - na izolovaném místě se uchopí a lehce otevřou). Dostáváme každý pěknou šlupku, než si uvědomíme, k čemu výše zmiňované závory slouží a že chrání dobytek před utečením. Po nastoupání asi kilometru v nádherné krajině se široká lesní cesta náhle změní v úzkou pěšinku a je třeba 300 m tímto sympatickým a trošku náročným singlíkem sjet k chatě Hinterjudendorfer, kde již začíná další široká stěrková cesta. Odtud nás již čeká sjezdík až dolů.

Cestou projíždíme ještě jedním elektrickým ohradníkem a opět míjíme pár krav pasoucích se u cesty. Po sjezdu se zastavujume v místní stylové restauraci, kde doplňujeme tekutiny a dáváme si odpočinek. Pak již najíždíme na cyklostezku, která vede souběžně s hlavní cestou Hochalpenstrasse. Touto cyklostezkou jedeme zpátky na Bruck a poté se směrujeme na náš rakouský domov v Schuttdorfu.