Zell Am See - Kaprun - Stangerbauer - Zell Am See

Předpověď počasí pro dnešní den, který je zároveň i naším posledním v Alpách, nezní moc optimisticky. Ale protože neprší, ikdyž se na obloze honí mraky rozhodujeme se, že na kolo vyrazíme. Volíme ale raději nějakou trasu poblíž. Volba padá na nedaleký Kaprun a jeho dvě cyklotrasy. Vyrážíme na cyklostezku z Schuttdorfu na Kaprun a asi po 3km se cyklostezka stáčí kolem řeky. Po dalších párset metrech přijíždíme k rozcestí, kde vlevo odbočuje a zároveň začíná naše první trasa - černě značená MTB. Tato trasa vede pod kaprunským hradem a hned poté k němu stoupá.

Prohlížíme si hrad zvenčí i zevnitř a po nezbytném fotografování pokračujeme dále. Cesta sjíždí kousíček asfaltem dolů a pak odbočuje do strání. Cca 300m je skutečně náročných. Vedou strání a strmě stoupají vzhůru. Stezka není moc dobře patrná, žřejmě moc cyklistů sem nejezdí. Mě asi ve dvou třetinách stráně podklouzává zadní kolo, pozdě se vypínám z SPDéček a narážím si a odírám holeň. Chvíli přidušeně nadávám a pak zrezignovaně jdu dalších pár desítek metrů pěšky a tlačím. Poslední úsek se už zase dá vyjet, tak šlapeme do pedálů a ocítáme se u velké chaty, nebo chcete-li domu. Zrona se přestavuje a kolem panuje čilý shon. Pár lidí na nás kouká, zdravíme je a oni nás s úsměvem taky. Musím říct, že jsem až nadšený tím, jak jsou zdejší lidé bodří a slušní. Tady se zdraví na každém kroku, starší mladší, turisté cyklisty. Trochu smutně vzpomínám na náš kraj, kde se už přestavají zdravit i cyklisté navzájem.

Pokračujeme dále, sjíždíme kousíček níž, přejíždíme úzkým mostkem přes místní potok a čeká nás přejezd přes místní malou pastvinu, kde se povaluje stádo krav. Kličkování v trávě mezi lejnama je takly zajímavý zážitek :-) Poté nás čeká několikset metrů stoupáku po štěrkové cestě a za chvíli černá MTB trasa odbočuje dolů do lesa. Sjezdík není vůbec náročný, takže se za chvíli ocitáme na předměstí Kaprunu. Zde si to namíříme do centra, kde píšeme pohledy domů. Koukáme do mapy na infotabuli a směřujeme se na druhou cyklotrasu, která vede směrem na Maiskogel.

Cesta je asfaltová, pořádně stoupáme a za chvíli míjíme výběh s lamama. Chvíli se tady zdržujeme a fotím jednu lamu, která vypadá jako Alf. Jedeme dále a vidíme, jak nad zellerským údolím pořádně prší. To nevěstí nic dobrého, přesto pokračujeme dále. Dostáváme se asfaltem až pod stanici lyžařské lanovky a cesta se dále rozděluje a začíná klasická štěrková cesta. Za chvíli přijíždíme k rozcestí, kde rovně vede cyklotrasa 11G, která je delší a vlevo stoupá trasa 11D. Vzhledem k počasí se rozhodujeme pro kratší cyklotrasu. Dojíždíme skoro až ke Stangerbaueru, když se nebe trhá a začínají padat obrovské kapky. Rychle se rozhodujeme pro cestu zpátky, a tak obracíme řídítka a v dešti sjíždíme dolů do Kaprunu. Naštěstí není zima, tak pokračujeme cyklostezskou zpátky do našeho domova v Schuttdorfu. Těch závěrečných 6km jedeme v pořádném lijáku a jsme mokří až na kost. Naštěstí je to jenom kousek a pořádná sprcha mi zase zvedá náladu.