Riva del Garda - Torbole - Arco - Dro - Pietramurata - Lago di Cavedine - Dro - Arco - Torbole - Riva del Garda

Naše dovolená v italské oblasti Lago di Garda se nezadržitelně chýlí ke konci a my máme před sebou poslední den, kdy můžeme vyrazit na kola. Zítra už je pátek a to máme s Irmískem, Kamilem a Hančou naplánovanou návštěvu Milána spojenou s večerním koncertem Pearl Jam. Dnešní trasu jsem naplánoval z Rivy del Garda a do té budeme muset přejet autem. Po snídani nakládáme kole a vyrážíme. Jedeme v klasickém složení já s Irmískem, Kamil s Hančou, Petr a Jarča. Do auta ještě přibíráme Karču, která se chce podívat do Rivy.

Parkujeme v centru Rivy del Garda a naše první metry vedou k pláži. Riva del Garda je asi nejkrásnějším městem na jezeru Garda a vše umocňují dvoutisícovky okolo. Zastavujeme se v místním baru a dávám si kávu. Až po jedenácté hodině se vydáváme na cestu. Trasa by neměla být nějak náročná a měla by vést údolím.

Z Riva del Garda projíždíme do nedalekého Torbole podél pobřeží po cyklostezce. V Torbole odbočíme vlevo a znova najíždíme na cyklostezku vedoucí okolo řeky Sarca. Cesta je naprosto pohodová a my se po šesti kilometrech dostáváme do Arca, kterému vévodí zřícenina středověkého hradu - Castello di Arco. Ten si z několika stran vyfotíme a hned za ním přejíždíme na druhý břeh řeky.

Cyklostezka pokračuje ve stejném duchu jako předtím. Změna nastává až v městě Ceniga, které je vzdálené zhruba tři kilometry. Tady najíždíme na silnici, ale není tady skoro žáden provoz, takže se stále šlape výborně. Opět je poměrně horko, teploty šplhají ke třicítce. V následujícím městečku se krátce zastavíme, někteří si kupují banány na místním trhu a doplňují energii. A za tímto městem znova najíždíme na parádní cyklostezku.

Už sice nešlapeme jen po rovince, občas musíme vyšlapat drobný kopeček. Po dvou kilometrech si děláme další pauzu a zastavujeme se ve stínu stromů. Vybalujeme svačinky a znova doplňujeme energii. Odtud nás čeká docela zajímavý výšlap mezi menšími skálami a zároveň vedle nás ční majestátní skály. Přehoupneme se přes vrcholek a kousek sjíždíme do městečka Pietramurata. Jelikož je opravdu vedro, zastavujeme se v místním obchůdku a kupujeme si ovocná piva na osvěžení. Ty si vypijeme v místním parčíku.

Z Pietramuraty to máme už jenom asi dva kilometry k jezeru Lago di Cavedine. Tam se poměrně rychle dostáváme, ale začíná nám foukat vítr do tváří. Jdeme se podívat na místní pláž, uvažujeme, že bychom se vykoupali, ale když vidíme čistotu vody u břehu, necháváme si zajít chuť. V bahně se nám moc koupat nechce. Jdeme si raději dát Aperol Spritz do místního baru. Jak si všichni všímáme, Lago di Cavedine je spíše windsurfařským rájem než plaveckým.

Od příjemného odpočinku nás vytrhává dvojité zaburácení hromu. Pozorujeme, že se nad horami tvoří bouřka, která se rychle přibližuje. Nezbývá, než kopnout do vrtule a vydat se na cestu zpátky. Od Lago di Cavedine musíme opět něco vystoupat . Ale když se cesta láme, sjíždíme zpátky až do města Dro. Vypadá to, že nás bouřka nedostihne, tak zase můžeme trochu zvolnit. Sice mírně klesáme, ale protivítr způsobuje, že stejně musíme šlapat.

Z Dra se už vracíme stejnou cestou, jakou jsme zde přijeli. Zanedlouho jsme zpátky v Arcu a po čtvrt hodince zpátky v Torbole. Jedeme opět kolem břehu Lago di Garda a začínají padat první kapky z nebe. Ale než dojedeme k autům a naložíme kola, je už zase po dešti. V Rivě ještě naložíme Karču, která se město vydala prozkoumat pěšky a uháníme zpátky do Saló. Přijíždíme po páté hodině, vaříme si oběd a dáváme si sprchu. Pak si ještě zaskočíme do supermarketu na poslední nákup a chystáme se na večerní posezení s Rudou a Šárkou.