Saló - Toscolano - Cima Mezzane - Navazzo - Lago di Valvestino - Capovalle - Lago d'Idro - Nozza - Vobarno - Tormini - Saló

Na čtvrtý den našeho pobytu na Lago di Garda máme naplánovaný výlet do kopců. Naším cílem bude Lago di Valvestino , které se nachází v kopcích severně nad Saló. Dnes pojedeme opět ve složení já s Irmou, Kamil s Hančou, Jarča a Petr. Počasí má být opět na jedničku, tak můžeme vyrazit jen na lehko. Snídáme, převlekáme se do dresů a před desátou vyjíždíme. Sjedeme do centra Saló a za ním najíždíme na hlavní cestu.

Je sice prostředek týdne, ale provoz tu pořád panuje velmi silný. Postupně projíždíme Barbaranem, Gardone Rivierou a dostáváme se do Toscolana-Maderna. Tuto cestu známe už z neděle. Ale tentokrát budeme pokračovat dále po hlavní silnici. Měli bychom jet až skoro do Gargnana, kde bychom serpentinami vyjeli do Navazza. Jenže já koukám do mapy a zjišťuji, že bychom mohli jet cestou jinou a hlavně bez aut.

Hned za Madernem odbočujeme vlevo a míříme směrem do Gaina. Okamžitě začínáme stoupat, řadíme lehké převody a čela nám smáčejí první krůpěje potu. Do Gaina to máme tři kilometry a já po včerejšku cítím brutálně stehna. No bude to dneska zajímavé. Opět děkuji za mapy.cz, protože bychom se asi na správnou cestu nikdy nedostali. Z Gaina vyjíždíme po celkem široké asfaltové cestě, ale ta se za chvíli zúží a samozřejmě začíná stoupat. Nic hrozného to není, ale přesto nám to nějaké síly ubírá.

Takhle jedeme asi dva kilometry a pak cesta dostává trochu jiný ráz. Poslední kilometr je doslova brutální. Stoupání má v jednom místě neuvěřitelných 38%! To je samozřejmě nejetelné. Teda až pro Jarču, která to s elektrokolem vyjíždí. My ostatní tlačíme, pot z nás lije proudem a ke všemu kolem nás poletují obří ovádi. Tuto cestu jsem vymyslel já a myslím, že mě nyní všichni bezmezně milují. Ale nakonec se na vrchol Cima Mezzane (514 mnm) všichni zdárně dostáváme.

Kousek sjedeme a vjíždíme do městečka Navazzo. Tam se nám podaří objevit otevřený obchůdek a my si kupujeme ochucená piva, banány a hektolitry vody. Usazujeme se ve stínu domů na náměstíčku a na chvíli odpočíváme. Už je to dobré, už se aspoň polovině lidí objevuje na tváří úsměv. Po půlhodince pauzy přišel čas vyrazit dále a my najíždíme na asfaltovou silnici, která by nás měla dovést až k Valvestinu.

Noříme mezi hory, cesta nám několikrát mírně nastoupá a zase klesne a my se po šesti kilometrech dostáváme k Lago di Valvestino. Kolem této přehrady, umístěné mezi skálami a kopci, pojedeme dalších pět kilometrů. Cestou projedeme třemi mosty a každou chvíli zastavujeme a fotíme si blankytné vody Valvestina. Ale i tady je patrný podstav vody, na který jsme zvyklí z naší domoviny. Přehrada má na konci bývalý mlýn Molino di Bollone, ze kterého je v současné době snack bar. Super, holky si dávají kafe, já si nechávám natočit pivo.

Uvažujeme, co dále. Irmísek by nejraději jela zpátky, té se už do kopců nechce. Já bych zase nejraději jel dále a přejel přes kopec na Lago di Idro. Jenže to představuje dalších skoro 500 výškových metrů navíc. Nakonec se nám ji podaří přesvědčit a tak se pomalu chystáme na další stoupání. Do městečka Capovalle je to asi 6 kilometrů, takže to bude docela slušný zápřah. Vyjíždíme tedy od Valvestina a začínáme stoupat serpentinami. Naštěstí to stoupání není prudké a všichni to bez problémů zvládají. Krátká zastávka proběhne u malého vodopádku, kde si někteří chladí nohy.

A to jsme už jen pár set metrů od Capovalle. Za chvíli projíždíme městečkem, krátce se zastavíme, doplníme energii müsli tyčinkami a pokračujeme dále. Cesta se nám láme a před námi je téměř deseti kilometrový parádní sjezd. Auta tady skoro nejezdí a dokonce projedeme i tunelem. Na to jsem se těšil. Klopit bike v zatáčkách a nechat si svištět vítr v uších. Když sjedeme do města Idro, jsem zároveň i u jezera. Další nádherný kus přírody. Děláme spoustu fotek, odpočíváme na trávě a pak si zaskočíme na pivko do místního baru. Dokonce i miláček je už zase spokojený.

Z Idra vyjíždíme okolo páté hodiny a před námi je třiceti kilometrová cesta do Saló, kde jsme ubytovaní. Horší zpráva je, že už pojedeme po hlavní silnici a opět tady panuje poměrně silný provoz. Ta dobrá je, že celou dobu budeme kopírovat řeku Chiese a to znamená, že po celou dobu budeme mírně klesat. Sjedeme 300 výškových metrů a snad se už moc neunavíme. Údolím postupně projíždíme městečky Lavenone, Vestone, Nozza, Barghe, Sabbio Chiese, Carpenada a Vobarno.

V Tormini odbočíme vlevo a naštěstí už neklesáme, jak jsme se původně báli. Jedeme víceméně po rovince, pod námi vlevo máme krásný výhled na celé městečko Saló a zanedlouho se vyhupujeme v golfovém rezortu Il Colombaro, kde máme ubytování. Dokonce stiháme i bazén, takže jako první se jdeme zchladit a já si otevírám zasloužené pivko. Pak už uvaření večeře a můžeme se znova všichni sejít a poklábosit.