Marina di Campo - Palombaia - Marina di Campo

Rok se sešel z rokem a já jsem znova zamířil na italský ostrov Elba. Tentokráte se svým miláčkem Irmískem, její sestrou a mamkou. Samozřejmou, třetí účast má i kamarád Tomáš a Peťa. Na ostrov přijíždíme brzo ráno trajektem a do kempu se dostáváme už okolo osmé hodiny ranní. Než se však vyloží kola, než se ubytujeme, vybalíme a uvaříme si nějaké jídlo, uplyne kus času, a tak vyrážíme odpoledne jen na krátký výlet na nedalekou pláž. Letošní Elba nás vítá zataženým nebem a větrem. Nevadí, stejně tak to bylo první rok a pak už bylo celou dovolenou hezky. To ještě netuším, že tentokrát to bude s počasím trošku jinak.

Vyjíždíme z kempu v Marině di Campo a jedeme po cyklostezce do centra. Asi po kilometru najíždíme na cestu kolem pláže a konečně se kocháme nádhernou pláží a mořem. Zajedeme se mrknout i do přístavu. Tam kolem nás proběhne nádherný hafan, labrador a já mu ze srandy říkám, ať jde s námi. Dodnes nevím, jak to ten pes pochopil, ale skutečně se rozbíhá za námi. Zkoušíme se za přístavem proplést mezi uličkami a najít jinou cestu než hlavní, ale naše snaha končí blouděním, a tak se vydáváme raději na hlavní cestu vedoucí směrem na Cavoli.

Vím, že nás čeká trošku delší kopeček a je neuvěřitelné, že hafan pořád běží vedle nás. Pokusy setřást ho byly bezúspěšné. Začíná mi ho být trošku líto, protože je teplo a hafík má jazyk už skoro na cestě. Ale stále neúnavně ťapká. No jak chce. Už pomaličku stoupáme, cesta se nám trošku klikatí a za chvíli projíždíme kolem odbočky na San Piero. Pár desítek metrů a jsme nahoře. Parkujeme kola, zamýkáme je a čeká nás sestup po schodech na pláž.

Jak jinak, stále nás doprovází náš psí ťapkal. Sejdeme na pláž Palombaia, kde není ani živáčka. Pláž je tvořena oblázky a jelikož trošku vykukuje sluníčko, svlékám se, oblíkám plavky a jdu se okoupat do moře. Brr, voda zas tak teplá není a navíc fouká studený vítr. Ale když mě ošplíchne větší vlna, vrhám se po hlavě do moře. Chvíli blbnu ve vlnách a pak se už suším na pláži. Uděláme několik fotek a vydáváme se nazpět po schodech k našim bikům.

Vracíme se nazpět a čeká nás sjezdík až do města. Říkáme si, že teď už hafana obelstíme a ujedeme mu. S kopce ano, ale na rovince vidíme, že peláší jak o život a dohání nás. V městě jdeme ještě nakoupit do supermarketu a pes jde samozřejmě s námi. Obsluha ho vyvádí ven a on na nás opět čeká. Vracíme se zpátky do kempu i s ťapkalem a sousedé ve vedlejším karavanu mu dávají misku s vodou. Jdeme se s Irmou osprchovat a když se vrátíme, pes už tam není. Takže teď si dáme večeři, otevřeme láhev vína a budeme si užívat náš první večer na Elbě.