Beauvoir - Mont Saint Michel - Beauvoir - Pontorson - Mont Saint Michel - Beuvoir

Na letošní dovolenou se hodně těšíme, protože našim cílem se stala Normandie. Ta leží u Atlantského pobřeží Francie a před námi je pořádný kus cesty. V pátek dopoledne se balíme, rveme spoustu věcí do auta a kola dáváme na střechu. Po druhé hodině odpolední vyjíždíme z Kroměříže a po cestě nakládáme ještě Jarču, tchýni, kterou jsme se rozhodli také vzít. Před třetí hodinou otáčím klíčkem v zapalování a v duchu doufám, že moje stařičká Octavia cestu zvládne.

Postupně projíždíme republikou a hranice s Německem překračujeme na Rozvadově okolo osmé hodiny večer. Čeká mě noční jízda Německem a první úsek si odřídí Irmísek. Po druhé hodině ráno vjíždíme do Francie. Řídí se mi celkem dobře a prozatím nejsem nijak unavený. Nad ránem kolem šesté vjíždíme do Paříže a tady se opravdu usnout nedá. Trošku bloudíme, ale nakonec se z velkoměsta vymotáváme a míříme po dálnici na město Le Mans. Když vyjde sluníčko, tak se přece jenom únava dostavuje. Ještě, že zanedlouho sjedu z dálnice a posledních asi 60 kilometrů pojedu po normálních cestách.

Do Beauvoir, malého městečka kde máme být ubytovaní, vjíždíme okolo jedenácté hodiny. Paráda, náročnou cestu jsme všichni zvládli a autíčko bez jediného problému také. Ubytování máme až od 17 hod., ale jsem dopředu domluvený s majitelkou, že si můžeme auto zaparkovat před naším prázdninovým domem. Dokonce je na místě, nechá nás převléknout v garáži a domlouváme se, že se můžeme ubytovat už ve tři. Takže šup do dresů, hodit nejnutnější věci do batohu, sundat kola z auta a můžeme vyrazit vstříc novému dobrodružství.

Městečko Beauvoir jsem vybral záměrně. Hlavní důvod byl ten, že se nachází asi 5 kilometrů od světového unikátu, kulturního dědictví a fantastického místa s názvem Mont Saint Michel. Od doby, kdy sleduji Tour de France, tak jsem měl přání se tady podívat. No a dalšími důvody pro Beauvoir bylo skvělé ubytování za skvělou cenu. Nasedáme na kola, projíždíme pomyslným náměstíčkem a dostáváme se k říčce Le Couesnon. V těchto místech je to spíše široký kanál, který se zaplní přílivem.

Tady najíždíme na cyklostezku vedoucí podél říčky až ke čtyři kilometry vzdálenému Mont Saint Michel. Tan je samozřejmě vidět z dálky a jsme nadšení už teď a to vlastně ještě nejsme u něho. Pomaličku projíždíme dále, já samozřejmě fotím, co se dá a přijíždíme ke zdejší zajímavosti, kterou je přehrada, či spíše stavidla, která zabraňují vtékání sedimentu z moře do řeky. Uděláme si tady společnou fotku a pomalu se přesouváme k tomu, na co se už dlouho těšíme.

Mont Saint Michel neboli česky Hora svatého Michaela je žulový, 80 metrů vysoký, přílivový ostrov. S pevninou je spojený náspem, na který pomalu vcházíme. Dělám hroznou spoustu fotek, ale chci si uchovat každý detail této památky UNESCO. Rozdíl výšky mořské hladiny při přílivu a odlivu je cca 15 m, což je nejvíce v Evropě a my se zde ocitáme v době odlivu. Pomaličku postupujeme blíže a před branami zamykáme naše kola.

Vcházíme do opatství, jehož dominantou je gotický klášter. Postupujeme úzkými a malebnými uličkami plných obchůdků a restaurací a postupně se cestou vzhůru dostáváme až ke klášteru. Ani chviličku neváháme, platíme vstupné, které činí příznivých 10 €. Procházíme rozsáhlé místnosti kláštera a míříme na nejvyšší možnou vyhlídku. Opravdu je to skoro slovy nepopsatelné, tenhle zážitek se musí každému vrýt hluboko do paměti. Famózní, čarokrásné a velkolepé. Na Mont Saint Michel můj foťák vycvakne okolo 200 snímků. Zpátky dolů scházíme opět přes klášterní místnosti a trošku litujeme, že nás už tlačí čas.

Kola nacházíme na stejném místě, kde jsme je opustili a nezbývá než projít násep pěšky. Ale hned za ním sjíždíme bokem a chvíli jedeme po vyšlapané stezce. Čeká nás pět kilometrů zpátky do Beauvoir, kde nás už čeká majitelka a předává nám klíče od domu. Rychle se vybalujeme, ohříváme oběd a jelikož je dneska nádherné počasí, ještě se kousek projedeme na kole. Navrhuji městečko Pontorson a po páté hodině odpolední znova sedáme za řídítka našich kol.

Projíždíme Beauvoir, mírně stoupáme vzhůru a před koncem vesnice uhýbáme vpravo. Najíždíme na boční asfaltovou cestu a ta nás po kilometru přivádí k Moulin de Moidrey, což je malý a funkční větrný mlýn, další památka zapsaná v UNESCO. Dáme si zde krátkou zastávku a uděláme opět pár fotek. Pak sjíždíme do vesničky Moidrey, překřižujeme hlavní cestu a dojíždíme zpět k říčce Le Couesnon. Tady se napojujeme na šotolinovou cyklostezku a ta nás po třech kilometrech přivádí do města Pontorson.

V Pontorsonu se jedeme podívat do centra, projedeme se po malé hlavní třídě a poté se krátce zastavíme u kostela Église Notre-Dame. Je šet hodin a my se vydáváme zpátky na cyklostezku vedoucí podél Le Couesnon. Jelikož je opravdu hezky a teplo, přesvědčuji holky, ať se ještě jednou zajedeme podívat k Mont Saint Michel. Samozřejmě souhlasí a my se v klidu přesouváme po 10 kilometrů dlouhé cyklostezce.

Po náspu už tentokráte nejdeme pěšky, ruch už tady ustal. Jsme opět u majestátního skvostu a opět fotíme jak o život. Já pak dostávám nápad, že se projedu po mořském dně a kupodivu je písek tvrdý jako kámen a dá se zde bez problémů jezdit. Pak se vracím zpátky na násep a jelikož už je sedm, obracíme svá kola k našemu novému domu. Zanedlouho jsme zpátky v Beauvoir, dáváme si pořádnou sprchu, chystáme jídlo a večeříme na terase pod šeřícím se nebem. První den v Normandii máme za sebou a už ten první den nám dal spoustu zážitků a dojmů.