Rennes

Je středa, začal nám pátý den dovolené v Normandii a já mám na dnešek naplánovaný cyklovýlet z Avranches do Granville. Jenže bohužel předpověď počasí nevypadá vůbec dobře a vypadá to, že bychom mohli zmoknout. Nevadí, riskneme to. Snídáme, balíme se a já nakládám naše kola na auto. Čeká nás přejezd do 20 km vzdáleného Avranches a tam se ocitáme okolo desáté hodiny.

Jenže když vjedeme do Avranches, obloha se zlověstně zatahuje a spouští se déšť. Venku je zima jak v psírně a mě je už jasné, že z kola nic nebude. Trošku zklamaně jdeme navštívit místní supermarket a nakoupit si nějaké víno a pochutiny, které si vezmeme domů. Nasedáme do auta a vracíme se zpět do Beauvoir do našeho domku.

Koukám na radar, přemýšlím, co podnikneme a postupně se nám rýsuje alternativa. Kola necháme pro dnešek být a zajedeme se podívat do bretaňského města Rennes. Je odsud vzdálené asi 80 km a podle předpovědi by tam pršet nemělo. Domluveno, děláme si brzký oběd a po něm nasedáme do auta a přesouváme se do výše zmíněného města.

Do Rennes, desáté největší francouzské městské oblasti s 700 000 obyvateli, dojíždíme před druhou hodinou. Jenže poměrně dlouho trvá, než najdu nějaké volné parkoviště. Ty přímo v centru města jsou podzemní a je tam zákaz LPG, čili pro mě zakázaná. Nakonec necháváme auto na placeném parkovišti Vilaine nedaleko vlakového nádraží.

Světe div se, tady svítí sluníčko a bundy taky musíme rychle sundávat. Vcházíme do městských uliček, pokukujeme po obchodech a nasáváme atmosféru francouzského velkoměsta. Jako první míjíme baziliku Saint-Sauveur a poté přicházíme k fantastickým původním hrázděným domům. Ty jsou křivé a barevné a my jsme ještě nic takového nikdy neviděli. Samozřejmě, že si všechno důkladně fotíme.

Postupně přicházíme ke bazilice Notre Dame de Bonne Nouvelle. Ta je majestátní, jen škoda, že je momentálně skoro ze všech stran obehnána plotem a stavebními stroji, probíhá zde výstavba nové zastávky metra. Opět pár fotek a pokračujeme uličkami dále až ke kostelu Saint Melaine. Nakoukneme dovnitř a poté pokračujeme dále. Hned za kostelem začíná městský park s názvem Thabor a ten je opravdu moc hezký. Spousta zajímavých dřevin, upravených trávníků a potoku s vodopádem dodává tomuto místu malebný a romantický nádech. Samozřejmě se tady nezapomeneme vyfotit.

Z parku Thabor scházíme zpět k řece La Vilaine a kolem ní jdeme zpátky k vlakovému nádraží. Po cestě ještě proběhne rychlá prohlídka kostela Toussaints, pak projdeme kolem našeho auta a pokračujeme dále k městským hradbám. Tady se nachází krásná katedrála Saint Pierre. Jdeme se samozřejmě podívat dovnitř a i tady to stojí za to. Po krátké prohlídce vycházíme ven a usazujeme se na terase jednoho baru a objednáváme si kafe.

Pak už přišel čas opustit toto města a tak se uličkami vracíme na parkoviště. Platíme kolem 5 € za parkovné a já se znova proplétám městem ven. Pak už nás čeká hodinová cesta zpátky do Beauvoir, která proběhne bez obtíží. Večer nás čeká balení, jelikož zítra ráno odjíždíme z Francie pryč. Večer si dáme ještě nějakous skleničku vína a nakonec se den opět maximálně vydařil.