Trutnov - Chvaleč - Radvanice - Skály - Teplice nad Metují - Adršpach - Chvaleč - Trutnov

Máme za sebou polovinu našeho tradičního putování na kolech po Česku a dneska jsme se přesunuli z Náchodu do Trutnova. Ubytování máme opět na domově mládeže a bohužel tento v Trutnově je trošku starší a méně vybavený. Ale nevadí, stejně tady jenom spíme a je to za skvělé peníze. Rychle se ubytováváme a já ostatní trochu honím, protože máme dneska ne úplně lehkou etapu.

Po deváté hodině sedáme na kola a sjíždíme do centra Trutnova. Ocitáme se na náměstí a děláme si několik fotek. Pak přejíždíme k řece Úpě a po cyklostezce se vydáváme z města ven. Za Poříčím odbočujeme vlevo a ocitáme se na hlavní silnici. Cesta začíná pomalu stoupat a naštěstí tady není velký provoz. Do Radvanic to máme 16 kilometrů a překonáme 200 výškových metrů. Do samotné obce trochu klesneme a poté za ní opět nastoupáme. To už ale sjíždíme delší sjezd a ocitáme se v obci Jívka.

Tady nacházíme hospůdku, která je sice ještě zavřená, ale jelikož jsou otevřené dveře, volám na paní, jestli obslouží 12 žíznivých cyklistů. Paní je jenom ráda a otevírá nám dveře na zahrádku. My si s chlapama dáváme místní 12° pivo Krakonoše a nevycházíme z údivu, protože stojí jen 20 Kč. Ptám se paní provozovatelky, jak je to možné, že má tak levné pivo, tak mi odpovídá, že už tak tam nikdo nechodí a pokud by zdražila, nepřijde nikdo. No bohužel, covidová doba přinesla spoustu špatných věcí.

Občerstvení jsme připravení na další úsek naší cesty a bohužel okamžitě přichází prudké stoupání. Na třech kilometrech musíme překonat více jak 200 výškových metrů a dává nám to slušně zabrat. Ale zvládáme to a ocitáme se u zámku Skály neboli Bischofstein. Tento malý venkovský zámek je barokního typu a vevnitř se nachází restaurace. A my samozřejmě míříme přesně tam a jdeme si dát oběd. Na menu jsou líčka a já je chci konečně vyzkoušet. Už vím, že je víckrát zkoušet nebudu, moc mi to teda nechutnalo.

Z Bischofsteinu nás čeká tříkilometrový sjezd po silnici až do Teplic nad Metují. Tady projedeme okolo Dolního zámku a poté se cyklostezkou dostáváme k branám Teplických skal. Tady nás zase opouští Alča se Štěpánou, které chtějí jít na prohlídku a zpátky se vrátí vlakem. My pokračujeme po parádní cyklostezce dále a po čtyřech kilometrech vjíždíme do Adršpachu. Tady se krátce zastavíme u vstupu do Adršpašských skal a uděláme nějaké fotky. Pak se přesouváme do místní hospůdky a jdeme doplnit energii.

Z Adršpachu vyjíždíme okolo zámku a směřujeme se po silnici na Horní Adršpach. Před námi je stoupání v délce šesti kilometrů a převýšení 200 metrů. Postupně ukrajujeme metry, síly už trošku docházejí, ale dokážeme se bez problému přehoupnout přes sedlo a před námi je prudký sjezd plný serpentin. Já si ho samozřejmě užívám a jedu na hraně a užívám si adrenalinu. Přijíždíme zpátky do obce Chvaleč a odtud pojedeme stejnou cestou, jakou jsme zde přijeli. Teď to znamená mírný sjezd, který nás přivádí zpátky do Poříčí.

Tady si dáváme poslední zastávku a v mostním motorestu si jdeme dát večeři a pivo. Bohužel jídlo není nic extra a ještě na něho celkem dlouho čekáme. Dokonce nás dojíždějí Vašek s Alčou, kteří šli na krátkou prohlídku Adršpašských skal. Po sedmé hodině nasedáme na kola a kole Úpy vjíždíme zpátky do Trutnova. Jsme zpátky na našem ubytování, dáváme si pořádnou sprchu a večer trávíme na chodbě v křeslech ve společnosti ostatních lidí z naší party.