Kolence - Metel - Pleše - Dírná - Červená Lhota - Pluhův Žďár - Kardašova Řečice - Karštejn - Jemčina - Kolence

Jsme čtvrtým dnem na naší dovolené na Třeboňsku a po včerejším masakru v Novohradských horách je v plánu lehčí a kratší výlet. Naším dnešním cílem bude zámek Červená Lhota. Já jsem už tam byl, ale Irmísek vůbec. Ale oba dva se těšíme, vím, že je to tam kouzelné místo. Snídáme, v klidu se převlékáme a můžeme se pomalu vydat na cestu. Ještě předtím si ale u majitele objednáváme na večeři candáta.

Hned v Kolencích najíždíme na cyklotrasu, jedeme po asfaltové cestičce mezi pastvinami a směřujeme se k rybníku Stejný. Tady už najíždíme na lesní cestu. Musíme sice odemknout vidlice, ale jedeme po rovince a ve stínu borovicového lesa. Dá se říct, že skoro 10 kilometrů budeme kopírovat levý břeh Nežárky. Opravdu se tady jede pohodově, kecáme a děláme si srandu z cedulí, že se zde vyskytuje černá zvěř.

Za táborem Pávek si cestu zpestříme terénní vsuvkou a z asfaltu sjíždíme na turistickou pěšinu. Ale naštěstí je to v pohodě a za chvíli jsme zpátky na cestě. Ale od nedalekého rozcestí Spálená znova najíždíme na šotolinovou cestu. Po třech kilometrech se vyhoupneme na polní pěšinku, řeku Nežárku překročíme po železném mostku a ocitáme se u bufetu, který leží na místě zvaném Metel. Dokonce mají otevřeno a my se můžeme občerstvit.

Jelikož je opět pořádný pařák, dávám si na osvěžení pivko, miláček si dává kafe a sodovku. Po půlhodinové pauze jsme znova v sedlech našich biků a krásnou alejí míříme k Novopleskému rybníku (415 mnm). Tady jedeme kousek lesem a dostáváme se na rozcestí Vřesná (440 mnm). Tady odbočujeme vpravo na silnici a začínáme stoupat. Po malé chvilce se odpojíme z této silnice vlevo a pořád mírně stoupáme mezi poli.

Vjíždíme do obce Pleše a za ní sjedeme a znova vystoupáme do obce Višňová. Za touto obcí vjíždíme do lesa a jedeme pořád po silnici. Naštěstí nám cesta jde rovně a my můžeme šlapat úplně v pohodě. Po dvou kilometrech se ocitáme v Dírné, tady si vyfotím zámeček a pokračujeme dále. Odtud to jsou asi jen 3 kilometry a my se dostáváme do našeho dnešního cíle.

Jsme v Červené Lhotě a jdeme se podívat k místnímu zámku. Ten je opravdu jedinečný a my si děláme spousty fotek. Trošku to tady znám a tak si celý rybník objedeme. Uvažujeme, že bychom šli na prohlídku, ale to máme ještě spoustu času, tak se jdeme podívat na nějaké jídlo do místní restaurace. No nic levného to tady není, ale když nám jídlo přinesou, opět nelze nic jiného než chválit. Fakt máme letos degustační zájezd.

Jenže když pojíme, zjišťujeme, že na prohlídku čeká tolik lidí, že se raději rozhodujeme, že pojedeme dále. Navíc se začínají po obloze honit těžké mraky a dnešní předpověď hlásá bouřky. Stejnou cestou zpátky nepojedeme, tak projíždíme okolo zámku a znova si trochu nastoupáme. Napojujeme se na hlavní silnici a míříme si to k Pluhově Žďáru. Naštěstí tady není žádný provoz, takže se opět šlape pohodově.

Z Pluhova Ždáru se po silnici přesouváme do Kardošovy Řečice. Tady se zastavíme v místní hospodě a dáváme si pivko. Pak rychle projedeme městečkem a najíždíme znova na krásnou cestu. Ta nás po kilometru přivádí k rybníku Popelov a rozcestí Cikar (435 mnm). Tady se budeme držet modré značky. Pokračujeme po asfaltové lesní cestě a asi po kilometru začíná pršet. Prší pořádně, ale vše trvá nanejvýš 2 minuty a jelikož jsme stáli pod stromem, jsme úplně suší. Akorát nám bude stříkat voda od pneumatik, ale to nám vůbec nevadí.

Po chvilce přijíždíme k rozcestí Karštejn (425 mnm) a tady odbočujeme vlevo na žlutou značku. No tady se po krátké době ztratíme. Respektive se nám ztratí značka a když už máme pocit, že lesní cestička skončí, znova vidíme žlutou značku a najíždíme na správnou trasu. Po malé chvilce přijíždíme k rybníku Dolní Vydýmač (430 mnm) a tady objevujeme penzion, který má otevřeno a my si znova můžeme dát pivo a kafe. V klidu si tady odpočíváme, domů to už máme nedaleko a času máme habaděj. Skoro po hodince se zvedáme a nasedáme na naše biky.

Jedeme si ještě vyfotit nedalekou Černínskou kapličku a pokračujeme dále po žluté značce. Ta nás po pěti kilometrech přivádí na rozcestí nedaleko zámku Jemčina a my se dostáváme na hlavní silnici. Projíždíme přes Stradinku a jelikož nechceme jet po hlavní silnici, odbočujeme směrem k rybníku Stejný. A u něho se napojujeme na cestu, kudy jsme sem přijeli ráno a za další dva kilometry parkujeme kola v penzionu na Myslivně a jdeme absolvovat pořádnou sprchu, večeři a posezení na terase.