Náchod - Červený Kostelec - Rtyně v Podkrkonoší - Stárkov - Hronov - Náchod

Nadešel další ročník našeho cykloputování po naší krásné zemi a já s tou naší bandou budu absolvovat již devátý ročník. Měli jsme naplánované jižní Slovensko, ale díky koronarovirovým restrikcím jsme nuceni na poslední chvíli změnit plány. Narychlo se domlouváme a já plánují trasy na Náchodsku. V sobotu ráno vyjíždíme z Kroměříže, nabíráme tchýni Jarču a kolem desáté hodiny vjíždíme do Náchoda.

Ubytovaní jsme na internátě domova mládeže téměř v centru města. Potkáváme se s ostatními, vítáme se a jdeme rychle vybalit. Po jedenácté hodině si děláme společnou fotku a pak přejíždíme do centra města. Tady se s miláčkem vyfotíme na lavičce se sochou Josefa Škvoreckého a pak jdeme obdivovat kostel sv. Vavřince, který se nachází uprostřed náměstí. Jdeme se podívat i dovnitř a dokonce se podíváme dovnitř varhan, což je opravdu zajímavý zážitek

Jelikož je doba oběda, zamíříme do blízké restaurace a objednáváme si jídlo. Po obědě nás čeká prudký výšlap k náchodskému zámku a plné břicha nám tu cestu neusnadňují. Jdeme se podívat na nádvoří a vystoupáme i na zámeckou věž. Náchod máme jak na dlani. Po krátké prohlídce se vracíme ke kolům a po lesní asfaltce s názvem alej Kateřiny Zaháňské pokračujeme směrem k vojenskému hřbitovu. I tady se krátce zastavíme.

Odtud ještě chvíli jedeme lesem a pak se napojujeme na silnici, která nás přivádí do obce Kramolna. Tou projedeme a v Trubějově odbočujeme vpravo. Cesta se nám houpe, projíždíme okolo rybníků Špinka a Brodský a pak už sjíždíme do Červeného Kostelce. Této obci vévodí kostel sv. Jakuba Většího, který má zvlášť stojící zvonici. My se nasměrujeme k divadlu J. K. Tyla a tady si děláme zastávku v místní restauraci. Odpočíváme, doplňujeme tekutiny a klábosíme.

Znova nasedáme na kola a směřujeme se do tři kilometry vzdálené Rtyně v Podkrkonoší. Zde je dominantou kostel sv. Jana Křtitele spolu s dřevěnou zvonicí. Zastavíme, krátce si to tady prohlédneme a sjíždíme do centra městečka. Odtud nás čeká velmi prudký výšlap a někteří z nás raději slézají z kol a jdou pěšky. Na tříkilometrové trase do Odolova nás čeká téměř 200 výškových metrů. Jsme na dnešním nejvyšším a nejvzdálenějším místě a odtud bychom se měli svézt až do Hronova.

Natěšeni na sjezd pouštíme s Kamilem brzdy a vtom začíná pršet. Nám to až tak nevadí, pokračujeme dále a jsme mokří na kost. Ostatní zastavili a oblékli si pláštěnky. Jenže jak rychle déšť přišel, tak i odešel a po 10 minutách je po všem. Pokračujeme v parádním sjezdu a ten nás přivádí do obce Stárkov. Tady se nám cesta vyrovnává, přesto dalších sedm kilometrů jedeme mírně z kopce. To se už ocitáme na okraji města Hronov a zamíříme do jeho centra.

V Hronově je naším cílem rodný dům Aloise Jiráska a my se tady krátce zastavíme. Pak už projíždíme celým Hronovem a za Velkým Poříčím najíždíme na skvělou cyklostezku. Ta kopíruje řeku Metuji a po třech kilometrech nás přivádí na okraj Náchoda. My se ještě s Kamilem a Hančou nasměrujeme do centra a jdeme si dát večeři a pivko. Pak se vracíme za ostatními na naše ubytování a večer klasicky zakončujeme společným posezením.