Trutnov - Mladé Buky - Svoboda nad Úpou - Jánské Lázně - Stezka korunami stromů Krkonoše - Černý Důl - Hostinné - Pilníkov - Trutnov

Nadešel poslední den letošního cyklistického týdne a na dnešek máme naplánovanou kratší trasu. Ona je sice kratší, ale zpočátku na nás bude čekat pořádná porce výškových metrů. Dnešním cílem se stane Stezka korunami stromů Krkonoše, která se nachází nad Jánskými Lázněmi. Klasický ranní shon máme za sebou a už obligátně v osm hodin vyrážíme.

Sjíždíme centrem města k řece Úpě a kolem ní projedeme celým Trutnovem. Zpočátku jedeme po cyklostezce, takže máme úplnou pohodu. Když najedeme do Mladých Buků, jedeme po místní silnici a stále je to téměř bez provozu. To se ale změní, když za touto obcí najedeme na hlavní silnici. Naštěstí to trvá jen dva kilometry a ve Svobodě nad Úpou odbočujeme vlevo.

Odtud to máme do Jánských Lázní jen tři kilometry, ale už jsme nuceni zařadit lehčí převody a cesta začíná stoupat. O půl desáté vjíždíme do tohoto krásného městečka a na chvíli se zastavujeme u lázeňské kolonády. Uděláme pár fotek a poohlížíme se po nějaké kavárně, kde bychom si mohli dát kávičku. Tu nacházíme o něco výš, ale je ještě zavřeno a otevírají asi za 20 minut. Jdu se tedy zeptat personálu, jestli obslouží tlupu cyklistů a jsem celkem nepříjemným způsobem odmítnut. No, když nechtějí peníze od dvanácti lidí …

Nasedáme zpátky na kola a projíždíme dále Jánskými Lázněmi. A tady je stoupání poměrně hodně prudké a určitě přesahuje 12%. Je sice chladno, ale začínáme se pěkně potit. Teda aspoň my, co nemáme elektromotory. Za městem to už máme jen necelé dva kilometry a přijíždíme ke Stezce v korunách stromů. Jsme v nadmořské výšce 780 mnm a nejhorší část dnešní etapy máme za sebou. Zamykáme si společně kola, kupujeme si vstupenky a jdeme si projít Stezku.

Stezka je dlouhá 1500 metrů a je zakončena masivní vyhlídkovou věží vysokou 45 metrů. Procházíme si to tady, obdivujeme přírodu a užíváme si výhled na Jánské Lázně. A tady vzniká legendární společná fotka na dřevěné housence. A samozřejmě si nezapomeneme udělat společnou fotku před vyhlídkovou věží. Pak už kráčíme vzhůru na věž a nahoře se kocháme výhledem do okolní krkonošské přírody. A ještě i tady proběhne společná fotka. Pak se vracíme zpátky dolů, já jdu po svých, Irmísek s Kamilem a Hančou využívají tobogánu a užívají si trochu jiného adrenalinu.

Zamíříme do blízkého bufetu a jdeme si konečně dát do kafe. A někteří polívku a pivo. Odpočineme si tady a pak se vracíme zpátky k našim kolům. Naštěstí jsou tady všechny a my můžeme odjet. Před námi je čtyřkilometrový sjezd do Černého Dolu a já samozřejmě zalehám za řídítka a náležitě si ho užívám. Jelikož jsem krásně rozjetý, Černým Dolem prosvištím a zastavuji až další obci, kterou je Čistá v Podkrkonoší. Ostatní postupně dojíždějí a my můžeme pokračovat dále.

Z Čisté míříme na nedaleký Fořt a stále mírně sjíždíme. Ve Fořtu se krátce zastavíme u místního zámku, který slouží jako internát zemědělského učiliště. I odtud budeme pokračovat v mírném sjezdu, který nás po pěti kilometrech přivádí k pseudogotickému zámku Rudník. I tady se krátce zastavíme na fotku. Do města Hostinné to máme necelé čtyři kilometry a stále ještě trošku sjíždíme. Tohle teď bylo fakt za odměnu.

V Hostinném se jdeme podívat na náměstí, kterému dominuje renesanční radnice ozdobena téměř pětimetrovými sochami obrů v italské zbroji. Pak se přesouváme k nedalekému kostelu Nejsvětější Trojice a od něho na nedaleké koupaliště, kde by snad mohl být otevřený bufet a my si mohli doplnit energii. Naštěstí otevřený je, pivko mají a dokonce si zde dáváme nějaké „nezdravé“ jídlo.

Z Hostinného nás čeká menší výšlap a my se přesouváme obce Čermná a posléze do Vlčic, kde se krátce zastavíme u místního zámku. Odtud to máme po rovince tři kilometry do obce Dolní Staré Buky a o kousek dál se nachází odbočka na modře značenou trasu. Tu už důvěrně známe z předešlého dne.

Najíždíme k rybníkům Dolce a opět se zastavujeme v místní hospůdce. Lenošíme, popíjíme pivko a jsme rádi, že jsme celý týden ježdění na kole zvládli ve zdraví a bez jakékoliv újmy. Teda krom mého odřeného karbonového rámu. Následujících pět kilometrů okolo rybníků si užíváme a zanedlouho jsme zpátky v Trutnově. Dáme sprchu a chystáme se na večerní posezení v hospůdce, kterou máme zamluvenou. Tam si dáme večeři, zrekapitulujeme si celý týden a od holek jako poděkování dostávám kytičku lučního kvítí. Pak přijdou na závěr panáčky Čertíka a my se vracíme do domova mládeže. Ráno se sbalíme a odjíždíme zpátky domů.