Blansko - Rudice - Křtiny - Jedovnice - Ostrov u Macochy - Macocha - Blansko

Je polovina prázdnin a nám nastala naše pravidelná dovolená s cykloturistama. Letošní ročník bude absolvovat 16 odvážlivců a trasy nás zavedou do Jihomoravského kraje. První čtyři dny budeme ubytování v Blansku a tak v sobotu ráno nakládáme bágly do auta, kola na nosiče na střechu a kolem desáté hodiny přijíždíme do výše zmiňovaného města. Jdeme se ubytovat a připravit se na náš první den na kole.

V 11 hodin jsme všichni připraveni vyrazit, nasedáme na kola a brázdíme ulice Blanska (268 mnm). Hned za městem nás čeká pekelný, ale naštěstí krátký výšlap po modré značce do Klepáčova. Touto obcí projíždíme a na jejím konci se napojujeme na lesní štěrkovou cestu. Začínáme stoupat a po čtyřech kilometrech se dostáváme na nejvyšší místo tohoto stoupání s názvem Pokojná (497 mnm). Odtud kousíček sjedeme a dostáváme se na hlavní cestu.

Po hlavní cestě jedeme asi kilometr a vjíždíme do obce Rudice. Tady se nejprve jedeme podívat ke kapli sv. Barbory, uděláme si nějaké fotky a potom se přesunujeme do nedaleké hospůdky, kde na nás čeká chlazené pivečko a polévka. Další místo, které v Rudicích navštívíme, je větrný mlýn. Pak sjíždíme po polní cestě a posléze mezi skálami až k Rudickému propadání (458 mnm). Tady musíme kousek dojít pěšky. Další zajímavé místo a znova si děláme spoustu fotek.

Ještě kousek popojedeme po zelené turistické značce a vjíždíme na hlavní silnici. Teď si konečně trochu odpočineme a mírně sjíždíme pár kilometrů do městečka Křtiny, které se může pyšnit zámkem a chrámem Jména Panny Marie. Chrám je impozantní, jdeme si ho prohlédnout zevnitř a opět naše fotoaparáty cvakají. Místo je to velice zajímavé a určitě ho můžeme doporučit k navštívení.

Pak se už vydáváme na další cestu a z Křtin začínáme opět mírně stoupat. Nejprve projíždíme rozcestím Bukovina (447 mnm) a odtud si musíme přišlápnout trochu více do stejnojmenné obce. Za Bukovinou najíždíme na lesní asfaltovou cestu a stále stoupáme. Terén se nám trochu zmírní až na hranici lesa. Teď jedeme konečně trochu v chládku. Jsme ve výšce zhruba 550 mnm a začínáme opět sjíždět. Sjezd je perfektní, má pár kilometrů a vyplivuje nás přímo u rybníku Olšovec v Jedovnici.

Jdeme se posadit hned do nejbližší restaurace a objednáváme si jídlo a pití a samozřejmě máme delší pauzu. Pak objíždíme Olšovec, dostáváme se k Duhovému a Vrbovu rybníku a přejíždíme na druhou stranu. Pak začínáme stoupat městem Jedovnice a napojujeme se na hlavní silnici. Před Vilémovicemi odbočíme na cyklotrasu a sjíždíme k jeskyni Balcarka. Naplánovaný Ostrov u Macochy vynecháváme.

Teď nás čeká pár kilometrů po rovné silnici a poté už odbočujeme směrem na Macochu. Máme před sebou opět větší stoupání a to nás přivádí na Horní Můstek a k turistické chatě Macocha (490 mnm). Z vyhlídky se podíváme do naší 138 metrů hluboké propasti a samozřejmě děláme několik fotek. Pak si jdeme dát pivko do chaty a dáváme si další odpočinek.

Sjezd je rychlý a vjíždíme na parádní lesní asfaltovou silnici, která vede Suchým Žlebem. Cesta má zhruba 5 kilometrů, mírně se svažuje a parádně to po ní sviští. Míjíme Kateřinskou jeskyni a už se ocitáme u Skalního mlýnu (330 mnm). Odtud nám opět vede mírně klesající silnice, ale tady už bohužel jezdí auta. Zanedlouho vjíždíme zpátky do Blanska a my jdeme ještě s Irmískem na pivko a až pak se vracíme do domova mládeže, kde jsme ubytovaní. Pořádná sprcha, zápis dnešních kilometrů a pak všichni společně vyrážíme na pizzu do nedaleké restaurace.