Chomutov - Zákoutí - Rudolice v Horách - Hora sv. Kateřiny - Růžový vrch - Nová Ves v Horách - Jezeří - Jirkov - Chomutov

Probouzíme se do klidného rána v lesním penzionu Druhý mlýn a jdeme na snídani. Na dnešek máme naplánovaný výlet na Horu sv. Kateřiny. Oblékáme se do dresů a po deváté hodině vyrážíme. Zpočátku stoupáme jen velmi mírně, ale to se změní od rozcestí Třetí mlýn. Jedeme rovně a stoupáme už o poznání prudčeji. Po pár minutách přijíždíme k vodní nádrži Kamenička (600mnm), která se může pyšnit krásnou hrází

Uděláme pár fotek a pak Kameničku objíždíme po jejím levém břehu. Pokračujeme v mírném stoupání a jede se nám v krušnohorské přírodě parádně. Nikde ani živáčka a my po pěti kilometrech míjíme rozcestí Nový Dům. Tady musíme odbočit vpravo a cesta nás přivádí na další rozcestí s názvem Zákoutí (735 mnm). Tady najedeme na hlavni silnici, kousek sjedeme a odbočujeme do obce Zákoutí.

Znova slušně stoupáme, projíždíme mezi domečky a pak jsme už na polní cestě, která nás přivádí zpátky do lesa. Po šesti kilometrech přijíždíme do obce Rudolice v Horách (844 mnm). Tou projedeme a za ní nás čeká delší sjezd. Naproti ve svahu vidíme rozhlednu a už teď víme, že nás čeká pořádná dřina. Dostáváme se na hlavni silnici a jsme na okraji městečka Hora sv. Kateřiny.

Jsme na rozcestí Dolní Kateřina (610 mnm). Na náměstí nás čeká brutální stoupák, kdy sklon cesty dosahuje 20%. Ještě, že je to jen pár stovek metrů. Tajně doufáme, že si tady někde dáme oběd, ale máme smůlu. Jediné, co je otevřené, je místní putyka. No nic, dáme si alespoň pivo a sedáme si venku na lavičce. Opět ani toto městečko v nás nezanechá hezký dojem. Po krátké pauze se rozhodujeme, že si vyšlápneme k nedaleké rozhledně Hláska, nacházející se na Růžovém vrchu (729 mnm).

Opět prudce nastoupáme mezi místními domečky a pak už platíme vstupenky na Hlásku. Výhled je odtud opravdu krásný a my děláme spoustu fotografií. Obdivujeme se přírodě v Krušných horách. Teď se vrátíme ke kolům, sjedeme zpátky na náměstí a pokračujeme po lesní cyklostezce, která nás sveze do obce Nová Ves V Horách. Zde se ocitáme i na hranici s Německem. A znova začínáme stoupat. Už ani nedoufáme, že bychom si dáli oběd a vtom objevujeme otevřenou hospůdku. Ale ani tady nevaří. Nevadí, dáme si pivo, Kofolu a zase na chvíli bude něco v žaludku.

Po krátké pauze nasedáme na biky a pokračujeme v jízdě do kopce. Po pár set metrech odbočujeme z hlavní silnice vpravo na červeně značenou trasu. Ta nás dovede na rozcestí Dřevařský rybník (779 mnm). Odtud nás čeká parádní šestikilometrový sjezd po lesní asfaltové silnici. Já pouštím brzdy a nechám si do žil vlít řádnou dávku adrenalinu. Výrazně musím brzdit až u vyhlídky. Zastavujeme se a ocitáme se nad zámkem Jezeří. Zvláštní pohled na skloubení přírody, architektury a průmyslu. Za zámkem se totiž rozkládají obrovské hnědouhelné doly.

Uděláme si pár fotek a pak už sjíždíme k zámku. Ten by si samozřejmě zasloužil celkovou rekonstrukci, ale i tak je krásný. Vjedeme na nádvoří zámku a jdeme se podívat do místního bufetu. Mají alespoň párky v rohlíku a my si každý objednáváme po dva. Konečně máme něco teplého v žaludku. Pak se vracíme zpět na cestu a tajně doufáme, že už budeme jenom klesat. Velký omyl. Sice zpočátku klesáme, ale uděláme velkou chybu a míjíme odbočku. To, že jedeme na Horní Jiřetín, si uvědomíme, až když sjedeme dobrých sto výškových metrů.

Koukáme do mapy, ale nedá se nic dělat, musíme zpátky. Takže funíme zpátky k parkovišti a konečně jsme na správné trase. Jenže opět se klesat nebude. Cesta se dere prudce vzhůru A já první úsek vyjíždím s vypětím všech sil. Jedeme po lesní stezce, která se pěkně houpe a začínáme mít toho plné brýle. Jediné zpříjemnění je vyhlídka přímo nad dolem Československé armády. Naštěstí za další kilometr přijíždíme na rozcestí Žeberská lípa a konečně nám cesta začíná klesat.

Teď projíždíme okolo vodní nádrže Újezd, za ní odbočujeme vpravo a ocitáme se v obci Zaječice. Najíždíme na parádní cyklostezku a ta nás po pěti kilometrech přivádí na okraj Chomutova. Jsme u Velkého otvického rybníku, kolem něho projedeme a teď se nacházíme u rekreačního Kamencova jezera. Tady neodoláme a zastavujeme se na pivko. Sice máme ještě plánovanou zastávku v Hřebíkárně, ale potřebujeme už doplnit tekutiny.

Je po páté hodině a my se vydáváme na cestu napříč Chomutovem. Naštěstí jsou zde poměrně dobré cyklotrasy a my zanedlouho parkujeme kola v areálu hotelu a restaurace Hřebíkarně. Konečně si dáme pořádný pozdní oběd. Sice ještě máme před sebou 6 kilometrů a 100 výškových metrů, ale víme, že je to pohodová jízda. Když dojíždíme na Druhý mlýn, slunce se už kloní k zemi. Zaparkujeme kola a jdeme si dát na terasu točené pivko. Pak už dáme pořádnou sprchu a padáme únavou do postele.