Újezd nad Lesy - Radonice - Hovorčovice - Klecany - Troja - Libeň - Černý Most - Dolní Počernice - Újezd nad Lesy

Náš prodloužený víkend, který trávíme v Újezdě nad Lesy nedaleko Prahy s kamarády Kamilem a Hančou, se chýlí ke konci a nás čeká poslední společný výlet. Zítra je sice státní svátek, ale já musím do práce. Dneska máme vymýšlenou trasu do Klecan, odkud pojedeme po vltavské cyklostezce k trojskému zámku. Počasí má být opět teplé, slunečné, ale dnes už bohužel trochu větrné. Po snídani se oblékáme do dresu a po deváté hodině vyrážíme.

Proplétáme se Újezdem, projíždíme přes nádraží v Klánovicích a dostáváme se na cyklostezku vedoucí mezi lesem a rodinnými domy. Projedeme Klánovicemi a za nimi se dostáváme na cyklostezku vedoucí do Horních Počernic. Jedeme mezi poli a už tady proti nám fouká nepříjemný vítr. Všude lítá spoustu pylu a prachu a nejede se vůbec příjemně. Proplétáme se Horními Počernicemi a najíždíme na silnici mezi auta. Teď už to není ani trochu příjemné a nezbývá, než zatnou zuby a otáčet pedály.

Dalšími obcemi, kterými projíždíme, jsou Radonice, Vinoř a Čakovice. V Třeboradicích si už ale děláme první pauzu a jdeme si dát kafe a doplnit tekutiny. Otíráme slzející oči a brýle od prachu a doufáme, že se v Klecanech vítr obrátí. Do těch to máme ještě 10 kilometrů a stále jedeme po silnici. V Hovorčovicích uhýbáme vlevo na Bořanovice a po této obci nás čeká Sedlec. Za ním nadjíždíme dálnici a za další kilometr se konečně dostáváme na okraj Klecan.

Odtud už konečně nemusí šlapat a sjíždíme delším sjezdem až k řece. Ocitáme se na Vltavské cyklostezce u Malévodní elektrárny Klecany. Konečně máme zase volnost, do uší nám nehučí vítr, do očí nelétá prach a nepředjíždějí nás auta. V klidu šlapeme po cyklostezce a my i Irmískem vzpomínáme, jak nás tady před rokem chytil déšť. To nám naštěstí dneska nehrozí, protože obloha je bez mráčku.

Ujedeme asi dva kilometry a rozhodujeme se zastavit na další občerstvení. Bohužel nezvolíme dobrý bufet. Lavičky, stoly a veškeré vybavení už něco pamatuje, kolem panuje trošku nepořádek a o hygieně bufetu se moc mluvit nedá. Přesto si objednáváme pivko a bramboračku. No snad se nám to někde nevymstí. Po půlhodince odpočinku je čas vyrazit dále a my míříme kolem Vltavy k trojské ZOO. Pětikilometrovou trasu máme rychle za sebou, kousek jedeme podél ZOO a přijíždíme k zámku v Troji.

Bohužel jsme si neuvědomili, že je dnes pondělí, čili je zámecký areál zavřený. My s Irmískem jsme to tady prolezli minulý rok, ale mrzí mě to kvůli Kamilovi s Hančou, protože zdejší zámek a jeho zahrada je parádní. Nedá se nic dělat, nasedáme zpátky na kola a pokračujeme dále. A odtud pojedeme s Irmískem opět po cestě, kterou neznáme. Nejprve obdivujeme dřevěnou sochu Trojského koně a poté pozorujeme vodáky, kteří trénují na slalomovém vodním kanálu.

Dále jedeme stále kolem řeky, podjíždíme most Barikádníků, míjíme přírodní park Bílou skálu a až u Libeňského ostrova se od Vltavy odpoutáme. Na dalších pár kilometrů nám bude dělat společnost říčka Rokytka. A jelikož už máme pořádný hlad, zastavujeme se v pivovaru Kolčavka. Objednáváme si oběd a ochutnáváme místní pivo. Dobře by se sedělo, ale jelikož musíme dneska odjet s Irmískem zpátky do Kroměříže, nasedáme hned po obědě na kola a pokračujeme v naší dnešní etapě.

Od pivovaru pojedeme 4 kilometry pohodovou cyklostezkou, která vede přes Vysočany. Za nimi ale udělám drobnou chybu a my se pár set metrů proplétáme podél hlavní silnice vedoucí přes Hlouzbětín do Černého Mostu. Nevadí, sjíždíme ke Kyjskému rybníku a jsme zpátky na dobré trase. Projedeme Hostavicemi a vjíždíme do nám už známých Dolních Počernic. Odtud se vracíme stejně jako první den. Míjíme Počernický rybník, projíždíme Vinicemi a z Běchovic si to razíme po červené turistické značce až na nádraží v Klánovicích.

Odtud to už máme něco přes kilometr a jsme zpátky v Újezdě nad Lesy. Nedá se nic dělat, dáme rychlou sprchu a vyrážíme na cestu z Prahy do Kroměříže. Chci dojet v trošku rozumnou hodinu, ráno mě čeká budíček ve 4:30. Cestu v pohodě zvládáme, rychle se vybalíme, dáme ještě jednu sprchu a zaleháváme do naší postele