Konice - Borotín - Letovice - Velké Opatovice - Jevíčko - Konice

Je polovina května, koronavirová pandemie pořád zlobí, ale my si z toho až tak moc neděláme a plánujeme další výlet. Opět se chci vydat někam, kde jsem ještě nebyl a pokračovat v plnění mého životního cíle, kterým je projetí naší krásné české země křížem krážem na kole. Na dnešek jsem vymyslel trasu po nejsevernější části Jihomoravského kraje. Balíme věci, nakládám kola a před desátou vyjíždíme směr Konice, kde budeme nechávat auto a vyjíždět.

Po jedenácté hodince nasedáme na kola, projíždíme okrajem Konice a začínáme ihned stoupat. Do Skřípova je to pět kilometrů, ale my se pořádně zapotíme. Jedeme po hlavní silnici a za námi se postupně tvoří krásný výhled na město, odkud jsme vyjeli. Chci udělat fotku, ale bohužel mi foťák vypovídá službu. Objektiv se po zapnutí vysune na polovinu a zasekne se. Bohužel nic nepomáhá, ani vyndání baterky a opětovné zapnutí, ani ruční povysunutí či zasunutí objektivu a já jsem nucen konstatovat smrt svého kompaktu. Dneska budu muset fotit jen mobilem, což za jízdy není až tak jednoduché.

Postupně překonáváme nejprudší stoupání a před Skřípovem stoupáme jen mírně. Když vjedeme do obce, začínáme opět sjíždět a za vesnicí najíždíme na skvělou lesní cestu okolo potoka Olšana. Pořád mírně sjíždíme a jsme v krásném údolíčku. Po dvou kilometrech odbočujeme vlevo a stále lesem začínáme pořádně stoupat. Cesta nás přivádí do vesničky Pohora (570 mnm). Tady odbočujeme na jinou lesní cestu, kousíček nastoupáme a poté nás čeká prudký terénní sjezd, který nás přivádí do Cetkovic.

Tady se nám cesta trochu vyrovnává a my přejíždíme do nedalekého Borotína, kde se nachází zámek. Ten si jenom vyfotíme a objedeme dokola, protože je veřejnosti nepřístupný. Z Borotína, jak jinak, začínáme opět stoupat do obce Vánovice a následně do Drválovic. Přehoupneme se a sjíždíme do Kladorub. Za nimi pozorujeme, jak je hlína na zdejších polích zbarvená do ruda. To jsme už kousek od města Letovice a právě tam máme namířeno.

Projíždíme městem a míříme ke zdejšímu zámku. A dobře jsme udělali, protože tento zámek je moc krásný. Procházíme si to tady, děláme fotky a pod zámkem se nachází nádvoří, kde se můžeme občerstvit a dokonce i něco vaří. Mají tady zajímavý výběr piv, tak samozřejmě něco ochutnáme a nakonec si objednáváme každý pizzu. No není to úplně, jak bychom si představovali, ale ukojíme náš hlad a to je hlavní. O půl třetí jsme připravení vyrazit na další cestu.

Sjíždíme dolů do města a najíždíme na cyklostezku, která stoupá do Třebětína. Za ním jedeme příjemným lesíkem a posléze mezi poli. Tato trasa nás vyšvihne do obce Novičí, za kterou najíždíme na hlavní silnici a směřujeme se na Svárov, za kterým stoupáme a posléze sjíždíme do Malé Roudky. Tady odbočíme vpravo a zanedlouho projíždíme Velkou Roudkou. Po dalších dvou kilometrech zastavujeme u zámku ve Velkých Opatovicích. Projedeme si zdejší areál, uděláme několik fotek a zase pokračujeme dále.

U kostela se zastavujeme a jdeme do místní hospůdky doplnit tekutiny. Po chvíli odpočinku jsme zpátky v sedle a znova začínáme stoupat. Když se nám cesta překlopí, sjíždíme do Smolné a objíždíme vodní nádrž Smolenská. Do Jevíčka to máme jen čtyři kilometry a zanedlouho projíždíme ulicemi města. I tady se zastavujeme u zámku a děláme nějaké fotky. Už toho začíná být dneska celkem dost a proto si to už namíříme nejkratší cestou zpátky do Konice.

Jedeme do Jaroměřic, kde za touto obcí odbočujeme na cestu, která začíná celkem razantně stoupat. Sice jedeme krásným lesem, ale ubývá nám sil. Do Šubířova to máme pět kilometrů a naštěstí je zde otevřené výdejní okýnko v jedné hospůdce. Jsme domluvení s Irmískem, že zpátky řídí ona, takže si okamžitě objednávám pivo a pro ní Kofolu. Než Irmísek dorazí, mám pivo v sobě a nezbývá, než si zajít pro další. Po téměř vynucené pauze a doplnění tekutin se vydáváme na poslední část naší cesty.

Za obcí ještě kousíček mírně nastoupáme, ale poté nás čeká zasloužený, téměř pětikilometrový sjezd do Konice. Energie se nám trochu dobila a my ještě projíždíme celým městem k místnímu zámku. Uděláme pár rychlých fotek a vracíme se k autu. Nakládám kola, startujeme, vydáváme se k domovu do Kroměříže a těšíme se na pořádnou sprchu.