Kroměříž - Otrokovice - Zlín - Lešná - Lukov - Přílepy - Holešov - Hulín - Kroměříž

Jsou čtyři dny po návratu z naší dovolené na Elbě a jelikož je dneska krásný den, chystám se někam vyjet na kole. Irmísek potřebuje něco vyřídit ve Zlíně, tak to spojíme a naše trasa povede právě tudy. Nakonec se domlouváme, že bychom mohli zajet k ZOO do Lešné. Snídáme, oblékáme se do dresů a před desátou hodinou vyrážíme.

Za našim domem v Kroměříži (185 mnm) najíždíme na cyklostezku, která nás povede po pravém břehu řeky Moravy. Projíždíme okolo sportovního letiště a zanedlouho vjíždíme do vesnice Trávnické Zahrádky. Tou projedeme a opět se ocitáme u řeky Moravy a do Kvasic pojedeme šest kilometrů po perfektní asfaltové cyklostezce. Kvasicemi projedeme, překřižujeme hlavní cestu a najíždíme tentokrát na levé břeh řeky Moravy.

Tady se cyklostezka buduje a už skoro jde do finiše. Vzpomínám na jaro, kdy jsem tady jel polní stezkou po terénu. Teď už šlapeme po asfaltu. Ten sice v polovině trasy do Otrokovic končí, ale chybí už jen pár dní a cyklostezka bude hotova. Otrokovicemi projíždíme a jedeme směrem k restauraci Sýpka, kde plánujeme zastávku a oběd. Dáváme si meníčko, chvilku lenošíme a poté se vydaváme dále. Projíždíme mezi domy a dostáváme se k potoku Dřevnice.

Odtud začíná asfaltová cyklostezka, je rovněž nová a až do Zlína vede kolem výše zmiňovaného potoka. Jsme rádi, že jsme na ni najeli, protože už jsme o této stezce něco zaslechli a musím říct, že vede opět krásnou přírodou. Něco fotím a po necelých desíti kilometrech cyklostezka končí. Nic se nedá dělat, musíme se nějak městem prokousat. Zpočátku jedeme po úzké a docela frekventované silnici, ale u Lidlu už opět najíždíme na cyklostezku. Krátká zastávka v centru v ČEZu, kde potřebujeme vyřídit nějaké formality a pokračujeme dále.

Přejíždíme na levou stranu Dřevnice a zase se nám šlape pohodově. Jen musíme dávat pozor na chodce. Cestu tudy neznáme, žádný cyklorozcestník nevidíme, a tak se dostáváme až k nemocnici. Nevadí, kousek se vrátíme po hlavní cestě a už odbočujeme na další cyklostezku. Ta vede okolo Fryštáckého potoka a po asi dvou kilometrech nás přivádí do lázní Kostelec. Trošku si to tady prohlédneme, já udělám nějakou tu fotku a pokračujeme lázeňským parkem dále. Dostáváme se do obce Kostelec, tou projíždíme, míjíme pastviny s koňmi a po necelém kilometru se vyhupujeme u ZOO Lešná.

Tady si dáme další pauzu a jdeme si sednou na terasu na pivko. Sedíme tady skoro hodinku, vyhříváme se na sluníčku a uvažujeme, jak pojedeme zpátky. Jedná možnost je jet po stejné trase, po jaké jsme přijeli a pak navrhuji druhou možnost, a to tu, že to vezme ještě na hrud Lukov. Irmísek souhlasí a po třetí hodině se vydáváme k dalšímu cíli.

Z Lešné až do Lukova, zhruba čtyři kilometry, vede nová asfaltová cyklostezka. My si libujeme, jak skvěle se nám dneska šlape a naše stopy vedou z 95 % po cyklostezkách, kde nejezdí žádná auta. Projíždíme Lukovem, křižujeme hlavní cestu a začínáme stoupat. Zpočátku jedeme kolem domů, ale poté se už noříme do lesa a čeká nás trošku větší stoupání. Ale i po dnešní dávce kilometrů vyjíždíme bez problémů a parkujeme svá kola u hradu Lukov (494 mnm).

Na Lukově jsem už potřetí a určitě stojí za to tento hrad navštívit. Uděláme nějaké fotky a chystáme se na cestu zpátky do Lukova. Polovinu cesty lesem ale sjíždíme po turistické pěšince a máme konečně příjemnou změnu od asfaltu. Poté popouštím brzdy a na lesní štěrkové cestě dosahuji rychlosti 63 km/h. No však se mi to taky skoro nevyplácí, jednu vrácečku skoro nedobrzdím. Ale naštěstí to zvládám a zbytek kopce už jedu opatrněji. Sjíždíme na hlavní cestu a teď se dáváme směrem na Holešov.

Po hlavní cestě musíme jet asi tři kilometry, ale provoz není nijak velký a ve Fryštáku už zase odbočujeme na cyklostezku. Několikrát se zhoupneme, vyjíždíme z Fryštáku, projíždíme rozcestím Horní ves (325 mnm) a další obcí, kterou projedeme bude Lukoveček. Odtud ještě něco málo nastoupáme k Hadovně a pak nás čeká pohodová cesta s mírným klesáním až do Přílep (279 mnm). Jelikož už jsem tady projížděl minulým rokem, vím, že se zde nachází malý zámek. Vedu miláčka tam, projíždíme zámeckým parkem, děláme nějaké fotky a na chvilku si sedáme na lavičku.

Z Přílep opět mírně sjíždíme a za několik minut vjíždíme do Holešova. Tady projedeme náměstím a napojujeme se na cyklostezku, kterou už důvěrně známe. Projíždíme Holešovem, poté mezi poli do Količína. Tady jedeme po vedlejší cestě, projíždíme Pravčicemi, nadjedeme dálnici a ocitáme se v Hulíně. Z Hulína už jedeme mezi poli po cyklostezce až domů do Kroměříže. Parkujeme kola, napouštíme vanu a jdeme si odpočinout.