Koryčany - U Křížku - Osvětimany - Moravany - Kyjov - Bukovany - Lovčice - U Slepice - Snovídky - Koryčany

Máme polovinu července a uvažujeme, kde podnikneme další výlet. Navrhuji se přemístit do Koryčan a odtud si projet část Chřibů a část Ždánického lesa, kde jsme ještě nebyli. Počasí má být dneska ideální, protože má být okolo 25°C. Oblékáme se do dresů, balíme nejnutnější věci do batohů, před desátou hodinou vyjíždíme autem a za půl hodinky parkujeme auto v Koryčanech na náměstí.

Vyjíždíme tedy z náměstí (287 mnm) a napojujeme se na asfaltovou silnici, která nás po pěti kilometrech přivede na rozcestí U Křížku. Poklidným tempem začínáme stoupat, projíždíme městečkem a po krátké chvíli vjíždíme do stínu lesa. Ikdyž stoupáme, jede se nám luxusně. Je příjemný chládek, cesta se kroutí krásným lesem a hlavně tady nejezdí skoro žádná auta. Za necelou půlhodinku zastavujeme na rozcestí U Křížku (453 mnm).

Tady opouštíme asfaltovou silnici a najíždíme na lesní. Pořád ještě stoupáme a směřujeme se k rozcestí Pod Kazatelnou (520 mnm). Odtud to máme kousek na další rozcestí Pod Ocáskem (500 mnm). Začínáme konečně trošku klesat a po necelých dvou kilometrech najíždíme na asfaltovou lesní cestu. Tady konečně můžu povolit brzdové páky a pouštím kolo do rychlého sjezdu. Takto sjíždíme dobré tři kilometry a vjíždíme na okraj Osvětiman.

Tady se zastavujeme u skiareálu a jdeme do místní restaurace Na Srubu. Je to tady moc pěkné a stylové místo. Objednávám si fazolovou polévku a na druhé si dám zeleninový salát. Musím říct, že si na obou jídlech pochutnávám. I miláček je spokojený. Fakt se tady dobře sedí, takže nijak nespěcháme a relaxujeme. Na další cestu se vydáváme až před jednou hodinou. Sjíždíme do obce Osvětimany, odbočujeme vpravo a po silnici začínáme opět stoupat.

Směřujeme se do obce Vřesovice a přejíždíme nad vodní nádrží Osvětimany, která je ukryta v lese. Do Vřesovic kousek sjedeme a jak jinak, z této obce už zase řadíme lehčí převody. Dalším místem, které projíždíme je nedaleké Podhoří (282 mnm). A tady se znova vracíme až na okraj Chřibů. Ještě kousek jedeme po hlavní silnici a za Josefínským Dvorem uhýbáme vpravo. A opět klesáme, abychom mohli zase stoupat. No dneska se nám ta cesta pořádně vlní. A už zase jedeme z kopce a vjíždíme do obce Moravany, ve kterém se nachází malebné vinné sklepy.

Z Moravan samozřejmě stoupáme a další vesnicí, kterou projedeme, jsou Kostelany. A to jsme už na okraji Kyjova. Ale do města zajíždět nechceme, takže odbočíme vpravo na panelovou cyklostezku a projíždíme Nětčicemi. Tady překřižujeme hlavní silnici a najíždíme na asfaltovou polní cestu. Začíná další z větších stoupáků a vrcholovým cílem bude Bukovanský mlýn. Po dvou kilometrech se dostáváme na rozcestí Čtvrtě (230 mnm) a po dalších dvou kilometrech vjíždíme do obce Bukovany. Odtud musíme ještě kousek zabrat a po pár set metrech přijíždíme k Bukovanskému mlýnu (325 mnm).

Ikdyž jsme tady už byli, rádi se zde zastavíme. Už jenom kvůli krásnému 15 metru vysokému mlýnu. Děláme několik fotek včetně společných a pak jdeme doplnit tekutiny do místní restaurace. Objednáváme si ovocné pivo a za odměnu i dezert. Po třetí hodině nasedáme zpátky na biky a pokračujeme dále. Sjíždíme na rozcestí Ostrovánky (302 mnm) a cestou pozorujeme velmi zajímavý projekt. V délce 700 metrů vzniká stezka, kolem které po obou stranách budou sochy českých panovníků. Prozatím je tam víc podstavců než soch, ale tady se určitě ještě někdy podíváme.

Projíždíme obci Ostrovánky a pak už dlouze sjíždíme. Další vesnicí, kterou projedeme, je Nechvalín a po dalších třech kilometrech se ocitáme v Lovčicích. A tady uhýbáme z hlavní cesty, odbočujeme vpravo a znova začínáme stoupat. Míjíme poslední domy, projedeme kolem rybníku a čeká nás pětikilometrová lesní asfaltovou cesta vzhůru. Opět nám na čelech vyskakují krůpěje potu, řadíme lehké převody a pomalu se prodíráme vzhůru Ždánickým lesem. Ještě, že většinu času jedeme ve stínu stromů, protože je pořádné vedro. Na rozcestí U Slepice (423 mnm) se dostáváme před pátou hodinou.

To nejhorší už máme dneska za sebou a teď už budeme z většiny klesat. Dalším rozcestím, ke kterému po dvou kilometrech přijíždíme, je U Kříže (413 mnm). Tady špatně odbočuji a sjíždím nesprávnou cestou. Naštěstí si to skoro ihned uvědomuji a my se vracíme zpátky jen kousek. Teď už jsme na správné cestě a můžeme si vychutnat sjezd po asfaltové lesní cestě. Čtyř kilometrový sjezd je perfektní, nohy si trochu odpočinou a hlavně nás ovívá chladný vítr. Dostáváme se na rozcestí Haluzická hájenka (228 mnm). A tady se nachází krásný areál letního tábořiště. Rychle to tady občíhneme, uděláme fotku a pokračujeme dále.

Teď už velice mírně, ale přesto klesáme do obce Snovídky. V této vesnici se nám podaří objevit malou hospůdku a jdeme si dát pivko. Po krátké pauze roztáčíme pedály a zanedlouho projíždíme obcí Nemotice a po dvou kilometrech vjíždíme do Mouchnice. Odtud nás čeká poslední makačka do kopce. Ale ten není nijak dlouhý a my se ocitáme nad Koryčany. Rychlý sjezd do města a jsme zpátky u auta. Nakládáme kola a vracíme se zpátky do Kroměříže.