Škoda Bike Maraton

Dneska si s kamarády Tomášem, Pavlem a Milanem chceme projet trasu Škoda Bike Maratonu. Je den před závodem a my vyrážíme z místa startu od VŠB v Ostravě-Porubě. Jedeme kousíček po hlavní cestě za fakultní nemocnicí, ale už za chvíli míříme mezi rodinnými domy do lesoparku. Zde nás čeká krátký výšlap a sjezd a zanedlouho projíždíme areálem porubského přírodního koupaliště. Odtud si to namíříme mírným stoupání m až po sjezdovku Skalka. Ta je sice krátká, ale hodně prudká – společně s Tomášem raději šlapeme pěšky, přece jenom je zítra závod. Těsně pod vrcholem sjezdovky odbočuje vpravo úzká pěšina a my mírně klesáme krásným singlíkem. Po chvíli opět stoupáme lesní cestou a vyhupujeme se u lázní v Klimkovicích.

Tady si dáváme pauzu a jdeme udělat pár fešáckých fotek našich biků. Lázně Klimkovice jsou krásné a mě se líbí, že jsou uprostřed přírody. Nasedáme zpátky na naše jednostopé oře a vyrážíme na další kus cesty Škoda Bike Maratonu. Před náma je pole a tím taky musíme projet a za chvíli na nás čeká první pořádný sjezd. Já jsem zapomněl doma brýle a dokonce i rukavice, takže sjíždím o něco opatrněji, jelikož mi slzí oči a moc toho nevidím. Sjíždíme do krásného údolí a já se nestačím divit, jaká krásná příroda je hned za Ostravou. Napojujeme se na asfaltovou cestu a čeká nás opět asi 500 metrový výšlap. Následuje mírný sjezd a znova vjíždíme do pole. Kousek stoupáme a poté se menším sjezdem dostáváme ke krásnému rybníčku. Tady se opět na chvíli zastavujeme a fotíme. Posléze rybník objedeme a zase stoupáme vzhůru. Křižujeme silnici a lesem pořád stoupáme asfaltovou cestou. Na vrcholku se prudce stáčíme a čeká nás krásný sjezd do údolí. Na pěšině jsou semtam kořeny a občas to pěkně ujede, takže se zase nedá jet naplno.

Když sjedeme dolů, čeká nás malý dřevěný mostek, který bez problémů zdoláváme. Přejíždíme louku a před náma vyvstává krátký, ale extrémně prudký svah. Zde se nedá jet, nezbývá tedy, než vzít kolo na ramena a svah vyšlapat. Poté sjíždíme do údolí Sezimy. Tady se závod dělí na trasu 35 km a 65 km. My volíme tu delší trasu a po chvíli narážíme na ubytovací zařízení včetně restaurace. Otevírají až za dvě hodiny, ale ukecáme vedoucí a za chvíli už nám nese natočená pivíčka. Sluníčko svítí, je teplo a my sedíme a popíjíme pivko skoro dvě hodiny. Je nejvyšší čas vyrazit dále. Najíždíme na lesní trasu a do cesty se nám staví kořeny a 3 brody. První a poslední brod je malý a bezproblémový, zato ten prostřední je široký a hluboký. Všichni si namočíme boty, já jsem díky rychlosti obhozený vodou až na přilbě a Pavlovi dokonce v brodu podjíždí kolo na kamenech a vykoupe se celý. Smějeme se, ždímeme ponožky a nálada je výborná.

Odtud nás čeká štěrková a lesní cesta až do Jakubčovic, která je zároveň nejvyšším místem na trati a také polovinou závodu. Projíždíme kolem Kamenného Šance (511 mnm) a zde se značení závodu ztrácí. Chvíli tápeme, poté volíme sjezd dolů. I tady je třeba dávat pozor, jelikož jsou zde vymleté kanálky od vody. Přijíždíme na rozcestí a vidíme, že jsme dobře. Cesta dále pokračuje asfaltovou lesní cestou, chvíli jedeme traversem a pak nás čeká mírný a dlouhý sjezd. Při něm se mi nějak nepozdává zadní kolo a zlé tušení se naplňuje – defekt. Snad jsem si tu smůlu vybral dneska a zítra žádný nedostanu. Nezbývá než vyměnit duši a pak pokračujeme odbočkou na lesní cestu.

Čeká nás stoupání a vyjíždíme na travnatou louku. Z ní najíždíme vpravo na silnici, ale z té rychle odbočujeme vlevo a krátce sjíždíme polem. Znova křižujeme silnici a znova najíždíme na lesní cestu. Stoupáme a pak jsme odměněni krásným sjezdem až na silnici, vedoucí od Podvihovského Mlýnku až do Nových Sedlic, kde odbočujeme vlevo a začínáme stoupat do lesa. Tady tenhle stoupák je dlouhý, prudší a dává nám pořádně zabrat. Jsme nahoře a čeká nás kratší sjezd po štěrkové cestě. Najíždíme znova na lesní stezku plnou výmolů a bahna. Tady to bude zítra hodně zajímavé. Trochu klesneme a opět krátce prudce vyšlápneme. Najíždíme na asfaltovou cestu a přijíždíme ke křižovatce, kde trasa závodu odbočuje doprava do lesa, ale jelikož toho máme už docela dost, je docela pozdě a zítra je závod, rozhodujeme se odbočit na silnici do Budišovic a sjíždíme do Horní Lhoty, kde se zastavujeme na jídlo a pití v místní hospůdce.

Pak už pokračujeme hlavní cestou do Dolní Lhoty a Vřesiny a přes Vřesinskou strž se dostáváme zpět k porubskému koupališti. Odtud se vracíme znova lesoparkem k VŠB. Závod pokračoval od odbočky u Budišovic lesní cestou, čekal nás sjezd do Horní Lhoty a odtud jsme polní cestou šlapali až nahoru na Vaňkův kopec. Odtud cesta chvíli vedla asfaltem, byla zde umístěna druhá občerstvovačka a poté se lesní a polní cestou sjíždělo do lesoparku, kde na nás čekaly opět výmoly a kořeny. Cesta nás vyvedla u kolejí VŠB a to už byl kousek do cíle závodu.

23.04.2010

Průběh závodu

Opět jsme dočkali blankytného nebe, sluníčka a tepla. Drželi jsme se s Tomášem a Milanem vedle sebe až k lázním Klimkovice, kde jsem se odpojil a začal šlapat svým tempem. Trať v bahnitých místech byla pořádně rozježděná a každou chvíli to uklouzávalo. Před velkým brodem jsem málem hodil držku a taktak to ustál na nohách. První občerstvovačku jsem se rozhodl projet, na druhé jsem už do dresu ládoval banány a do pusy meruňkový šáteček.

čas: 3:33:29,9

celkově: 180.místo ze 382.

v kategorii: 71.místo z 146.