Zadov - Svinná Lada - Borová Lada - Knížecí Pláně - Pramen Vltavy - Černá hora - Modrava - Filipova Huť - Horská Kvilda - Zadov

Dnes začíná naše dovolená na dlouho plánované Šumavě. Vstáváme v 5 ráno, snídáme, dáváme kola na auto a před 6 hodinou vyrážíme z Kroměříže. Cesta nám ubíhá poměrně rychle a před 11 hodinou parkujeme v cíli naší cesty a tím je hotel Zadov. Dneska mám naplánovanou trasu k prameni Vltavy, takže se jdeme rychle zeptat, jestli se už můžeme ubytovat. Bohužel náš pokoj ještě není připravený, tak nezbývá, než se převléknout v autě.

Jsme připraveni vyrazit, ještě si oblékáme bundy, protože sluníčko nesvítí a fouká docela studený vítr. Nevadí, hlavní je, že neprší. Hned od hotelu stoupáme na Churáňov (1085 mnm), což představuje pár desítek metrů a odbočujeme na lesní asfaltovou cestu. Tou chvíli stoupáme a pak nás čeká pohodový sjezd. Nejprve projíždíme Novými Hutěmi (1025 mnm), kde si prohlédneme místní kostelík a poté sestoupáme po hlavní cestě až k rozcestí Pod Zvěřínem (945 mnm). Odbočíme vpravo a dojíždíme do Svinné Lady (915 mnm). Tady se jdeme podívat, jestli není otevřené zdejší infocentrum, ale bohužel není. Tak uděláme rychlou fotku a pokračujeme dále.

Už prvních pár kilometrů v nás nechává hluboký dojem. Páni, ta Šumava je ale nádherná. Ze Svinné Lady sjíždíme nádhernou cestou lemovanou březovým hájem. Hned se nám zamlouvá, že jízda slatěmi je pozvolná a nijak dramaticky nestoupáme ani neklesáme. Přijíždíme na hlavní cestu, odbočujeme doleva a vjíždíme do Borové Lady. Tady v centru odbočíme a začínáme stoupat lesní asfaltovou cestou. Opět se před námi otevírají rovné kilometrové úseky. Tohle si nechám líbit, tohle v Beskydech člověk nezažije.

Poté les končí a my se vyhupujeme na krásné pláni. Můj foťák je v pohotovosti a cvaká jedna radost. Projíždíme nádhernou přírodou a vyhupujeme se na Knížecích pláních (1005 mnm). Jelikož je zde horská chata, parkujeme své biky a jdeme doplnit tekutiny. Já si k tomu přidám polévku a chvilku tady relaxujeme. Bundy zase svlékáme, jelikož vychází sluníčko. Po půlhodince pokračujeme dále a směřujeme se k nedalekému bývalému kostelu a hřbitovu. Bohužel zde narážíme na zájezd německých turistů a ti trošku kazí dojem z tohoto až mystického místa. Prohlídneme si to tady a vracíme se zpátky na štěrkovou cestu.

Po několika set metrech zastavujeme u rozcestí Furík (1024 mnm), děláme si společnou fotku a znova si oblékáme bundy. Už ani nepočítáme, kolikrát jsme se dneska vysvlékli a oblékli. Jenže odtud začíná asfaltový stoupák a my zase stojíme a svlékáme se. Teď už se musíme pořádně opřít do pedálů a řadíme nejlehčí převody. Přijíždíme na rozcestí Bučina (1155 mnm) a konečně mám dneska pocit, že nám Šumava jen tak zadarmo nic nedá.

Z Bučiny si ještě kousek pořádně mákneme a pak kousek sjíždíme. Otevírá se nám pohled na protější kopec a my s úžasem pozorujeme, jako spoušť zde zanechal před několika lety orkán Kyril. Po lesní cestě stoupáme ještě asi kilometr a dostáváme se na rozcestí Pod Stráží (1285 mnm). Odtud nám začíná celkem prudký sjezd po lesní štěrkové cestě. Je třeba dávat trošku pozor, v zatáčkách to ustřeluje. A zvlášť dojezd k rozcestí Na Strážní Stezce (1185 mnm) je nebezpečný, protože je zde přes cestu uděláno odvodňovací koryto.

Ještě kousíček sjedeme a jsme na další křižovatce. Už jsme zase na asfaltové cestě, dáváme se vpravo, projíždíme mezi polomem a po pár set metrech přijíždíme k našemu dnešnímu cíli. Dorazili jsme kolmo až k prameni Vltavy (1170 mnm). Jdeme se podívat k malinkaté studánce, což je vlastně zmiňovaný pramen. Uděláme si tady společnou fotku a už zase nasedáme na kolo. Vracíme se zpátky na křižovatku a odtud už zase začínáme stoupat. Jedeme lesní cestou a ta nás přivádí až na vrchol Černé hory (1272 mnm).

Kousíček popojedeme a čeká nás konečně dlouhý sjezd. Zprvu je to štěrková cesta, ale u rozcestí Ptačí Nádrž (1137 mnm) se dostáváme na asfaltovou cestu. Odbočujeme doleva a po necelých dvou kilometrech jsme u dalšího rozcestí – Na Ztraceném (1105 mnm). Tady přijíždíme k malebnému Modravskému potoku. Kolem něho budeme pohodově sjíždět a kochat se jeho krásou až do obce Modrava (983 mnm).

V Modravě si dáme další zastávku a pivko. Odtud budeme muset stoupat po hlavní cestě až do Filipové Huti. Zde, v místě zvaném Korýtko (1125 mnm) znova odbočujeme na cyklotrasu a lesní cestu, vedoucí na Horskou Kvildu (1045 mnm). Kousíček se posuneme po hlavní cestě a až zase odbočujeme na cestu lesní. Fakt je to tady ráj cyklistů. Už to máme k našemu hotelu jen pár kilometrů, ale cestu si zkomplikujeme, protože vjíždíme na zhruba kilometrový úsek, který je určen pěším turistům. Naštěstí jde tento úsek z kopce, tak to zvládáme a ocitáme se na velké louce a toto místo se nazývá Zlatá Studna (1100 mnm). Na zdejší infotabuli se dočítáme, že zde kdysi stávala sklářská obec. Pokračujeme dále, kousíček sjíždíme a zase vyjíždíme a jsme na dalším rozcestí U Mezilesní Slatě (1095 mnm). Jsme překvapeni, kolik je zde rozcestníků a jak je to tady perfektně značené. Projedeme lesním úsekem a dostáváme se ven z lesa na Churáňově. Ještě kousek a sjíždíme k hotelu Zadov.

Dnešní etapu jsme splnili po všech stránkách, takže teď se jdeme ubytovat a jdeme na večeři. Jelikož jsme nově ubytování, tak máme večeři pevně danou a tou je řízek. Za normálních okolností bych proti tomu nic nenamítal, ale při dnešní cestě autem jsem snědl už dva. Prosím vrchního, jestli bych nemohl dostat něco jiného a k mé radosti dostávám kuřecí stehýnko. Na zítřejší večeři si už vybíráme z osmi jídel. No nezní to vůbec špatně, ještě jsem zvědavý na snídani. Teď si jdeme dát pořádnou sprchu a smýt pot a šumavský prach z našich těl. Večer trávíme na terase, s pivkem, máme nohy na židlích a kocháme se velkolepým výhledem do údolí.