Dobřichovice - Černošice - Smíchov - Vyšehrad - Zbraslav - Černošice - Dobřichovice

Čtvrtý den naší dovolené nás čeká přesun z Kladna do Brandýsa nad Labem. Dnešní naplánovaná trasa povede z Dobřichovic na Vyšehrad. Čili po snídani přenášíme věci do auta, nahazuji kola na nosiče a do zmiňovaných Dobřichovic dojíždíme před devátou hodinou. Sundáváme kola a připravujeme se na cestu. Už teď ráno začíná být pekelná výheň a předpověď hlásá teploty atakující 39°C. Naštěstí by dnešní etapa měla být skoro rovinatá.

Nasedáme na bicykly a nejprve se jedeme podívat k místnímu zámku. Uděláme pár fotek a hned u zámku najíždíme na cyklotrasu okolo řeky Berounky. Pomaličku se rozjíždíme, ukrajujeme první kilometry. Obdivujeme krásnou okolní krajinu a rovněž zákoutí Berounky. Zhruba po dvou kilometrech vjíždíme do chatové oblasti Slunečná a tady nás čeká krátký, ale velmi prudký stoupák. Většina naší party kolo tlačí a vůbec se není co divit, když sluneční paprsky žhnou jako na poušti.

Poté sjíždíme do dolních Mokropsů a u železniční stanice mají otevřený bufet, čehož okamžitě využíváme ke krátké pauze a doplnění tekutin. Proplétáme se uličkami, chvíli jedeme podél trati a v Černošicích najíždíme opět na cyklostezku, která se vine podél řeky. Tady se ještě krátce zastavím a vyfotím si zdejší jez. V tom vedru řeka přímo vybízí ke koupání. My se ale potřebujeme dostat dále. Šlapeme pět kilometrů a vjíždíme do Radotína.

Ještě, že stále jedeme kolem řeky, protože alespoň trošičku jde od vody příjemný vzduch. Po 15 minutách podjíždíme dálniční křížení, jsme v Lebedově a dostali jsme se k soutoku Berounky a Vltavy. Soutok bohužel není moc vidět a doufáme, že ho lépe uvidíme při zpáteční cestě. Projíždíme okolo golfového hřiště v Lahovicích a znova pokračujeme po cyklostezce okolo řeky, ale teď už jedeme kolem Vltavy. Cesta nám příjemně ubíhá, akorát je pořádné vedro.

Postupně míjíme nad námi se tyčící Malou Chuchli a Barandovské terasy. Před ostrovem Císařská louka jsme nuceni vjet na hlavní cestu a přejít přes velmi rušnou křižovatku. Ocitáme se na Smíchově na Nádražní ulici. No nazdar, panuje tu pořádný frmol, vůbec se v tom provozu necítím dobře a navíc minu odbočku o další kilometr. Nakonec ale správnou cestu nacházíme a dostáváme se k železničnímu mostu, který přecházíme pěšky po určené lávce. Dělám si několik fotek a pak snášíme kola po schodech na druhém břehu Vltavy.

Nad námi se nachází Vyšehrad a naše stopy směřují právě tam. Stoupáme po kočičích hlavách a zhruba v polovině se zastavujeme v jedné hospůdce na meníčko. Je tady příjemný stín, jídlo mají kupodivu za výbornou cenu, jen ta Plzeň je trošičku dražší. Po potřebné zastávce se vydáváme dále. Někteří z nás jedou na kole, jiní už volí cestu pěšky. K branám Vyšehradu je to jen kousek. Tady se rozdělujeme a my s miláčkem míříme k majestátnímu kostelu sv. Petra a Pavla. Nakonec se všichni shledáme na jedné z vyhlídek. A nutno dodat, že zdejší vyhlídky jsou opravdu nezapomenutelné. Snažím se udělat co nejvíce fotek, ať se mi podaří zachytit alespoň část té krásy.

Pak se všichni jdou podívat na hřbitov Slavín. Já zůstávám hlídat kola ve stínu kostela, protože mám pocit, že jsem nějaký přehřátý. Po čtvrt hodince se všichni vracejí a můžeme se vydat na cestu zpátky. Nejprve sjedeme zpátky na nábřeží stejnou cestou a dále budeme pokračovat po druhém břehu Vltavy, než po kterém jsme přijeli. Projíždíme Vyšehradským tunelem a dalších pár kilometrů jedeme po cyklostezce podél hlavní cesty. Tento úsek je nezáživný a spaluje nás tropické vedro. Když se podívám na teploměr na tachometru, ukazuje hodnoty přes 40°C.

Až v Braníku sjíždíme konečně mezi zeleň a k Vltavě. Stín je velmi vítaný a už se zase šlape trošku lépe. Zanedlouho děláme další zastávku a jdeme na pivko. Pak už to máme kousek k soutoku Vltavy a Berounky. Odtud jde přece jenom vidět lépe. Za další dva kilometry přejíždíme na druhou stranu Vltavy a ocitáme se ve Zbraslavi. Jdeme se podívat k zámku Zbraslav. Ale můžeme jen na okraj, zámek je opět uzavřen veřejnosti. Co se dá dělat, pokračujeme dále.

Najíždíme kousek na hlavní cestu a mimo provoz se dostáváme u golfového klubu Zbraslav. Projedeme celým golfovým hřištěm po prašné cestě, která posléze přechází v cestu asfaltovou. Ta nás nakonec přivede do Černošic, kde přejedeme na druhý břeh Berounky. Odtud už jedeme stejnou cestou jako ráno. Čeká nás cesta přes Dolní Mokropsy, výšvih přes osadu Slunečná a po pár kilometrech se vracíme do Dobřichovic. Teď už jenom naložit kola na auta, protrpět jízdu přes celou Prahu a v podvečer se ubytováváme v hotelu Sportcentrum v Brandýse nad Labem.