Liptál - Chléviska - Kořené - Kršla - Kopřivné - Liptál

Je konec března a my dneska vyrážíme na túru s Morkovskými turisty, kteří dnes budou plnit vrcholy KČT. Dnešním cílem jsou jako první Chléviska, ležící nedaleko Vizovic. S miláčkem vstáváme poměrně brzo, snídáme, chystáme svačinku a v 7 hodin nakládáme Irminčinu mamku a další dvě turistky a vyjíždíme. Za další hodinku už parkujeme nad obcí Liptál na rozcestí Hranice (506 mnm). Stojím sice na začátku lesní cesty, kde není zákaz, ale i tak nemám moc dobrý pocit, že tady nechávám auto.

Počasí má být dneska výborné, ale teď po ránu jsou 4°C a pofoukává studený vítr, čili se musíme pořádně obléct. Vydáváme se na túru a scházíme po hlavní cestě dolů do obce Liptál (440 mnm). Tady už odbočujeme na boční asfaltovou cestu a po chvilce přicházíme k památníku J. Daně (445 mnm). Jelikož máme čas, protože kontrola na vrcholu Chléviska je až od 10 hodin, jdeme se ještě podívat na kilometr vzdálený památník RA. B. I. Bašinského (485 mnm). Můj nový foťák je v pohotovosti a fotek v něm přibývá.

Od památníku se vracíme zpátky na rozcestí a pokračujeme dále po zelené značce. Stále jdeme asfaltovou cestou, vítr se trochu zmírnil a sluníčko už hřeje, tak jdou bundy do batohů. Cestou potkáváme odpočívku, kde je napsáno vítajte v Háji. Tomu se zasmějeme a pokračujeme dále. Po necelém kilometru se začíná cesta zvedat, míjíme několik stavení a rovněž míjíme dřevěnou řezbu na počest sv. Huberta, patrona myslivosti. Teď procházíme mezi krásnými loukami, na rozcestí pokračujeme vlevo a po chvilce konečně scházíme z asfaltové cesty a vcházíme do lesa.

Tady se cesta opět prudčeji zvedá, ale po necelém kilometru jsme na rozcestí Baťková (575 mnm). Tady vidíme, že po červené značce to máme na Chléviska (603 mnm) už jen 200 metrů. Takže ještě kousek zabrat a turisti si už nechávají dát razítka kontroly. My s miláčkem jdeme mezitím k chatě Pančava, která je bohužel zpustlá. Škoda, je to tady moc hezké místo. Jdeme se teda usadit na lavičky, uděláme si společnou fotku a pochutnáváme si na svačince. Po půlhodince odpočinku se vydáváme dále.

Teď půjdeme zpátky k rozcestí Baťková, odkud půjdeme dále po červené značce. Bohužel je cesta rozježděná lesními stroji a občas nám stojí v cestě pořádné kaluže. Po několika set metrech přicházíme na mýtinku, odkud je nádherný výhled a taky zbytek pařezu, který zkouším vyvrátit. No né, že by to nešlo, ale nakonec si říkám, že nebudu dělat rozruch. Cesta dále vede lesem, pak se dostáváme na další mýtinu, kde si uděláme opět společnou fotku. Další rozcestí, která nás vítá je Kořené (590 mnm) a my se stále držíme červené značky.

Cesta lesem a trošku stoupání nás přivádí na místo zvané Kršla (620 mnm), kde je jednak přístřešek, památník sv. Huberta a hlavně nádherný výhled. Jen škoda, že je dneska zase opar a viditelnost není dvakrát dobrá. Tady si dáváme další chvilku odpočinku, společně se fotíme a doplňujeme trošku energii a tekutiny. Teď nás čeká trošku sestup, poté opět trošku šlapeme nahoru a jsme na Kopřivné (625 mnm), které je dalším krásným místem. Teď se trochu zhoupneme, poté začínáme sestupovat a po půlhodince jsme zpátky u našeho auta. Nasedáme, sjíždíme do Slušovic, kde se zastavíme na polévku a kafíčko a pak přejíždíme do Držkové, odkud se bude plnit další vrchol.