Radhošť(1129 mnm)

Rozhodli jsme se vyrazit na hory a společně s Robinem a Evou míříme na Radhošť. Parkujeme u hotelu Ráztoka (585 mnm), který je i výchozím bodem ke spodní stanici sedačkové lanovky na Pustevny. My chceme tuto horu dobýt po svých, a proto brzo odbočujeme a po asfaltové cestě začínáme stoupat. Počasí nám moc nepřeje, je zataženo. Jdeme kolem lomu a po chvíli procházíme nad ním. Po půl hodince přicházíme k rozcestí Vyhlídka (650 mnm), odkud odbočujeme na zelenou turistickou trasu. Pěšinka je vyšlápnutá a jde se nám pohodově. Zanedlouho vycházíme na mýtinu a máme krásný výhled na sjezdovku na Pustevnách. Na chvíli se zastavujeme a dáváme si horký čaj. Šlapeme dále vzhůru a cesta začíná být těžší, jelikož jsou místy naváté závěje až po stehna. Jdeme krásným listnatým lesem, smějeme se, děláme fotky a blbiny, vládne pohoda. Dostáváme se na křížení lesní cesty a naší stezky a svou tvář nám konečně ukazuje i sluníčko.

Děláme společné foto a vzduchem letí i několik sněhových koulí. Cesta jde vzhůru, chodníček opět vyšlapaný, mezi stromy sluníčko – co víc si přát. Pohoda ovšem hodně rychle končí a my se zase boříme do sněhu až po prdel. Ale naštěstí tohle trvá asi jenom 500 metrů, ale i tak se pořádně zapotíme. Posléze se zase šlape pohodově, ale svět se ponořuje do bílé mlhy. Okamžitě klesá teplota a my se obáváme, že na vrcholku nebude vidět ani na krok. Robin dělá z rozmaru ve sněhu andělíčky a já ho při tom fotím. Za chvíli se vyhupujeme na rozcestí Radhošť – hřeben (1080 mnm) a nacházíme se na hlavní trase Pustevny – Radhošť. Panuje zde čilý ruch a k našemu milému překvapení se opět dere přes mraky sluníčko. Na vrchol to máme ještě 1 km, ale už pohodovou cestou, a tak zanedlouho stojíme u kapličky na Radhošti, která představuje vrchol.

Sluníčko opět vysvítá v plné síle a líp to už naplánované být nemohlo. Fotíme u kapličky a pak jdeme do místní chaty něco zakousnout, doplnit tekutiny a osušit se. Po dobrém obídku se vydáváme dál a míříme hřebenem na Pustevny. Sluníčko nám stále svítí a je moc příjemně. Máme to asi 3 km a v polovině trasy se nachází bájná socha boha Radegasta (1105 mnm). Šáhneme si na něho pro štěstí a uděláme další fotky. Pokračujeme dále a já scházím kousíček bokem na vyhlídku, odkud je momentálně nádherný výhled. Za chvíli docházíme k altánku nad Pustevnama a i tady se na chvíli kocháme. Scházíme prudký krátký kopec a jsme na Pustevnách (1020 mnm). Dáváme si horký punč, jsme svědky součinnosti horské a záchranné služby a obdivujeme dvě obrovské hlavy vytesané ze sněhu. Obloha se po chvíli opět halí do bílého závoje a my se vydáváme zpět po asfaltové cestě do Ráztoky. Cesta nám ubíhá v pohodě a rychle a po hodince nasedáme do auta a odjíždíme domů.